2016-02-17, 03:58
Medlem
Till en början med: Jag är verkligen inte emot manliga förskolelärare rent generellt.

Men efter flera fall av våldtäkt av barn i förskolor som man läst så börjar jag undra om man vågar låta ett barn gå till en förskola där en manlig förskolepedagog jobbar?

Är det en chansning och risktagande att göra det?

PS: Jag är själv en man.
Senast redigerad av Korfes 2016-02-17 kl. 04:02.
Citera
2016-02-17, 04:20
Medlem
Jag skulle säga att din oro är obefogad. Det har inte visats sig vara i närheten av tillräckligt vanligt förekommande för att bli något annat än en parentes i MSM. I så fall kan du oroa dig lika mycket över att barn kidnappas från förskolorna av psykskadade kvinnor.
Citera
2016-02-17, 04:35
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Äh, din oro känns överdriven. På vårt dagis har vi både män och kvinnor som pedagoger utan att det någonsin hänt något. Såhär ser ex vår manliga pedagog Hansson ut på Facebook.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/v/t1.0-9/57954_10151513082232466_1498622129_n.jpg?oh=5f03e1 772ae0f1e49e9f4323cd34aa2d&oe=57276C8C
Citera
2016-02-17, 07:17
Medlem
SpoonyOnes avatar
Jag hade nog blivit mer förskräckt om förskole"pedagogen" bar niqab, med andra ord heltäckande religiösa symboler.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2936743-kommunen-inte-acceptabelt-med-niqab-pa-forskola
Citera
2016-02-17, 07:37
Medlem
Katzyns avatar
Tycker det är positivt med män på förskolan, och är inte intresserad av att delta i moralpanik a la häxbränning 1663
Citera
2016-02-17, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korfes
Till en början med: Jag är verkligen inte emot manliga förskolelärare rent generellt.

Men efter flera fall av våldtäkt av barn i förskolor som man läst så börjar jag undra om man vågar låta ett barn gå till en förskola där en manlig förskolepedagog jobbar?

Är det en chansning och risktagande att göra det?

PS: Jag är själv en man.

Tror man får använda sitt sunda förnuft. Jag skulle inte vilja ha en manlig till barn under 5 år. För barn över fem skulle jag vilja veta vem det är.

Män är bra i skolans värd men det får ju vara män och inga fjollor.
Senast redigerad av avec 2016-02-17 kl. 08:55.
Citera
2016-02-17, 08:56
Medlem
iggesundarns avatar
Vad är det med folk ? En man på dagis = Pedofil, mördare våldtäktsman, kidnappare,,, å folk snackar om Rasism om en icke svenskfödd inte får jobb... Näe fy fan jävla häxjakter. Där kan man snacka om diskriminering
Citera
2016-02-17, 09:03
Medlem
maxidos avatar
Tycker personligen att det behövs mer männ på förskolor/skolor. Man kan inte dra alla över en kant, men man får väll hålla ett öga på att allt går rätt till och lita på att förskolan gjort sitt jobb vid intervju/bakgrundskoll.
Citera
2016-02-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iggesundarn
Vad är det med folk ? En man på dagis = Pedofil, mördare våldtäktsman, kidnappare,,, å folk snackar om Rasism om en icke svenskfödd inte får jobb... Näe fy fan jävla häxjakter. Där kan man snacka om diskriminering

Ingen har skrivit här att alla manliga förskolelärare är pedofiler. Men då manliga pedofiler dras till yrken där barn finns och specielt så här små barn och frågan är om man vågar chansa? För mig är 1 fall av våldäkt av barn för mycket.
Citera
2016-02-17, 09:33
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korfes
Ingen har skrivit här att alla manliga förskolelärare är pedofiler. Men då manliga pedofiler dras till yrken där barn finns och specielt så här små barn och frågan är om man vågar chansa? För mig är 1 fall av våldäkt av barn för mycket.

Gäller det även i skolan och fritidsintressen så som sport? Inga män?
Citera
2016-02-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Gäller det även i skolan och fritidsintressen så som sport? Inga män?

Nej. där är man tillräckligt gammal för att berätta för föräldrar om något skulle inträffa. Ingen större risk alltså.
Citera
2016-02-17, 09:38
Medlem
elliot1990s avatar
Förskolepedagoger har kollats grundligt. Förra dagispedofilen var väl en praktikant? Alla som ska jobba med barn ska det göras en bakgrundskontroll på. Även online. Om personen delat bilder på nakna barn på Facebook är det ett bra varningstecken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in