2016-02-16, 10:24
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Den där maskinen användes vid bygget av ladan och brukade stå parkerad där. När vittnet såg maskinen var den däremot ute och for på Högboleden. Om den sen parkerades där den brukade stå ser jag inget konstigt med.
Båda bröderna har nyckel till spritfabriken där lastaren också brukade stå. NB blev nervös och orolig när Jönsson frågade om det var han som hade använt maskinen.

Jahaja och varför skulle han bli det om han är såååå "oskyldig". Äsch! Man blir inte nervös av ingenting så är det ju. I synnerhet inte över en maskin eller? Transportmedlet LH. Trodde nästan det hade att göra med den som äger 2 John Deere. NB lånat, vem tänker på det och test DNA när det var tal om bil? Spår borta för länge sen.
2016-02-16, 10:33
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Intressant! Men ska vi verkligen tipsa om sådan salva? Ingen bov kommer lämna några fingeravtryck. Jaja, man får liksom NB fortfarande oroa sig för hur dna avsätts.

Nej kanske inte det! Sen heter den inte riktigt så som jag skrev heller såg jag nu, det är till att ha bråttom. Men det kanske vore en förklaring istället för handskar med tanke på att han brukar arbeta utan dom. Då är det ju bara att kolla om den salvan finns i NB:s ägo. Är nog receptbelagd, brukar starkare kortisonpreparat vara.
2016-02-16, 10:35
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Intressant! Men ska vi verkligen tipsa om sådan salva? Ingen bov kommer lämna några fingeravtryck. Jaja, man får liksom NB fortfarande oroa sig för hur dna avsätts.

Nej kanske inte det! Sen heter den inte riktigt så som jag skrev heller såg jag nu, det är till att ha bråttom. Men det kanske vore en förklaring istället för handskar med tanke på att han brukar arbeta utan dom. Då är det ju bara att kolla om den salvan finns i NB:s ägo. Är nog receptbelagd, brukar starkare kortisonpreparat vara.

Rubriken:

Den perfekta brottslingen är den utan fingeravtryck med tanke på vad du skrev.
2016-02-16, 10:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Vad skulle den salvan bevisa?
2016-02-16, 10:38
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Jag såg nu att lastaren är undersökt. Polisen har inte missat det heller.

Alltså den som hörde till arbetet vid ladan då, aha men inte de andra två John Deere? Undrar om man kan hitta DNA ännu i dom om NB lånat nån av dom? LA ska vara ägare. VA i NB:s ålder.
2016-02-16, 10:50
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

läs inläggen det är inte så svårt resten får du räkna ut, men markerar som andra bara en teori med tanke på avsaknad av fingeravtryck.
2016-02-16, 10:53
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Enligt förundersökningen finns det en teleskoplastare på gården, inte tre.

ja men de skrev igår om att det var en ägare som hade två stycken på en annan gård 1,5 km bort har jag för mig sträckan var.
2016-02-16, 10:56
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:

Vill du kolla google finns den på fingeravtryck psoriasis. Fast jag hade vänt på två bokstäver bråttom, kanske det är därför man inte fått fram mer än vad man har av NB, bara en tanke.
2016-02-16, 10:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
läs inläggen det är inte så svårt resten får du räkna ut, men markerar som andra bara en teori med tanke på avsaknad av fingeravtryck.
Att han äger salvan bevisar inte inblandning i dödsfallet, lika lite som att han äger en bil eller ett par handskar.
2016-02-16, 10:57
Medlem
Citat:
Tror LH blev nedslagen innanför den stora dörren i ladan där örhänge hittades.

Det är ganska sannolikt att det började där,
skapligt insynsskyddat.

Handsken hittades också där, har aldrig köpt planteringsteorin av handsken.
Jag tror man missade den på natten när man sökte.
Man letade inte efter detaljer då, det va Lisa som gällde.
2016-02-16, 11:10
Medlem
Citat:

Jag har periodvis lidit av utbredd psoriasis. En period hade jag det på hela handflatorna samt under fotsulorna. Då smörjdes jag bl.a. in med liknande salva som skapade liksom en plastfilm över utsatta partier, typ en film av extrahud. Skulle gissa att jag vare sig lämnade hand- eller fotavtryck efter mig.

Finns också tunna hudplåster (receptfria) att köpa på apoteket som gåe att klippa till lämplig storlek. Kom jag ni ihåg.
Senast redigerad av Remark 2016-02-16 kl. 11:17.
2016-02-16, 11:12
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Att han äger salvan bevisar inte inblandning i dödsfallet, lika lite som att han äger en bil eller ett par handskar.

Du vet bäst! Vill du ha honom frikänd eller? Varför inte ta in lite andra synvinklar ifrån andra människor här ute? Är det inte därför vi debatterar?

Det var FRÅGAN om avtryck, INTE inblandning, ägande av handskar bil osv. Nu har du inte hängt med riktigt, läs inläggen sen igår.

Men tala då om en gång för alla var du står och hur dina tankebanor går för ingen annan får ju tycka nåt annat än din åsikt får man en känsla av. Du är väldigt hård om än att du vet en hel del.

Svara mig, var ligger kopplingsstationen, är den kollad? Jag har ställt frågan förut men ingen svarar och det förvånar mig att du inte reagerat faktiskt. Vet att jag sett den på bild och tyckte då att det såg stort ut för att vara en station. Hittar det inte nu på bild. Bor i närheten och skulle vilja ta en titt i verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in