Citat:
Ursprungligen postat av
Feodor
Jämförelsen med Hysén är inte relevant. Det var drygt 2 år sedan hans övergång och ligan hade få nämnvärda spelare då. Nu lockar ligan spelare på en helt annat nivå och Hysén är därmed ointressant. Storhetsvansinne att Goitom trodde att någon kinesisk klubb skulle offra en av tre platser för utlänningar på honom samt en hög lön. Någon skitklubb i Kina kanske nappar men då är lönen därefter och inga tiotals miljoner som agenten menade var storleksordningen av buden som skulle komma när kontraktet gått ut.
Trodde Goitom att kineserna när agenten erbjöd honom skulle utbrista, "Var det han som gjorde ett inhopp för Udinese för 11 år sedan och hade en bra vår i Valladolid? Hon skall vi ha, öppna plånboken. Tjing tjong."
Nej, känns flopp lång väg detta. AIK borde också avstå. Hur tränad är han? En vinter med Vasalund om jag förstått saken rätt och bara drygt en månad till allsvenskan drar igång samt att han blir 32 år. AIK kanske upprepar Djurgårdens miss med kontraktet med Jawo som jag också förutsåg till stort motstånd här.
Känner inte till nåt konkret intresse men Henok lär ha haft något gynnsamt i somras, annars är jag tveksam till att han inte skulle förlänga. Drog jämförelsen med Hysén då det trots allt inte var så länge sen han lämna AS och det att det där och då inte var helt otänkbart att någon asiatisk klubb skulle erbjuda ett bra kontrakt.
Jag tror verkligen inte Henok vänder tillbaka, men om nu fönsterna stänger så vad har han för val? Nåt danskt blåbärslag? Nu är ju inte silly över ännu men klart möjligheten finns med en comeback, tror inte det skulle bli en ny Jawo då dom är helt olika spelartyper.
Han har hållit igång med Div.2 laget Sundbyberg ett tag nu, vart han står nånstans fysiskt i jämförelse med någon som varit med i Dubai mm är oklart.