2016-02-15, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hur är AIK:s ekonomi? Skulle de ha resurser att erbjuda honom ett lika bra kontrakt som de erbjöd honom för att stanna nu när de plockat in nya spelare?
Lite intressant fråga faktiskt.

Å ena sidan, visst kan man ta den ekonomiska smälle, men å andra sidan vad sänder det för signaler till övriga anfallare som räknat med speltid och inte sitta på läktaren?

Något skit skall väl Goitom klara av att hitta, eller har han sålt smöret och tappat pengarna helt och hållet genom att spela tuff?
2016-02-15, 15:29
Medlem
Citat:
Verkar bli det fiasko jag förutspådde för Goitom. Flera här mer eller mindre skrattade åt mig när jag inte likt dem trodde att Kinesiska och arabiska klubbar skulle stå på kö för att öppna stora plånboken för Goitom.

Nu står vi här några månader senare och Goitom är fortsatt klubblös och de kinesiska klubbarna värvar spelare som får Goitom att framstå som en korplirare i sammanhanget.

Hur tänkte egentligen Goitom och hans fans som trodde att han skulle vara attraktiv på marknaden i Kina och arabvärlden? Goitom måste ha dåliga rådgivare.

Hur är AIK:s ekonomi? Skulle de ha resurser att erbjuda honom ett lika bra kontrakt som de erbjöd honom för att stanna nu när de plockat in nya spelare?

Ekonomin är helt okej och ingen fara på taket men inte mer än så. Vi kan säkert erbjuda ett identiskt kontrakt som tidigare inte passade galoscherna för Goitom men jag tror inte att vi gör det..

Man måste alltid väga in den mänskliga aspekten och jag tror det finns en del ont blod från Wesströms sida efter alla turer fram och tillbaka som slutade med att Goitom tackade nej och flaxade iväg som Bosman med dollar-hunger..
2016-02-15, 16:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Verkar bli det fiasko jag förutspådde för Goitom. Flera här mer eller mindre skrattade åt mig när jag inte likt dem trodde att Kinesiska och arabiska klubbar skulle stå på kö för att öppna stora plånboken för Goitom.

Nu står vi här några månader senare och Goitom är fortsatt klubblös och de kinesiska klubbarna värvar spelare som får Goitom att framstå som en korplirare i sammanhanget.

Hur tänkte egentligen Goitom och hans fans som trodde att han skulle vara attraktiv på marknaden i Kina och arabvärlden? Goitom måste ha dåliga rådgivare.

Nja Henok var en lika stor tillgång ifjol som Hysén var i sin prime i allsvenskan, på så sätt var det inte orimlig att nån asiatisk klubb skulle visa intresse och vad det verkar så har det funnits intresse tidigare, Henok kan dock ha överskattat intresset därifrån enormt.

Angående en eventuell comeback så är det ju en riktigt bra spelare man får tillbaka, men å andra sidan hade han alla möjligheter i världen att skriva på nu i höstas men valde att tacka nej så att se honom vända tillbaka med svansen mellan benen skulle kännas som ett ännu större svek än om han drog till Asien. Lite som att ens flickvän lämnar en för något men när detta inte infrias kommer hon krypandes tillbaka..

Dessutom så skulle nog värvningen av Avdic aldrig inträffat om Henok förnya från första början..
2016-02-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nja Henok var en lika stor tillgång ifjol som Hysén var i sin prime i allsvenskan, på så sätt var det inte orimlig att nån asiatisk klubb skulle visa intresse och vad det verkar så har det funnits intresse tidigare, Henok kan dock ha överskattat intresset därifrån enormt.

Angående en eventuell comeback så är det ju en riktigt bra spelare man får tillbaka, men å andra sidan hade han alla möjligheter i världen att skriva på nu i höstas men valde att tacka nej så att se honom vända tillbaka med svansen mellan benen skulle kännas som ett ännu större svek än om han drog till Asien. Lite som att ens flickvän lämnar en för något men när detta inte infrias kommer hon krypandes tillbaka..

Dessutom så skulle nog värvningen av Avdic aldrig inträffat om Henok förnya från första början..

Jämförelsen med Hysén är inte relevant. Det var drygt 2 år sedan hans övergång och ligan hade få nämnvärda spelare då. Nu lockar ligan spelare på en helt annat nivå och Hysén är därmed ointressant. Storhetsvansinne att Goitom trodde att någon kinesisk klubb skulle offra en av tre platser för utlänningar på honom samt en hög lön. Någon skitklubb i Kina kanske nappar men då är lönen därefter och inga tiotals miljoner som agenten menade var storleksordningen av buden som skulle komma när kontraktet gått ut.

Trodde Goitom att kineserna när agenten erbjöd honom skulle utbrista, "Var det han som gjorde ett inhopp för Udinese för 11 år sedan och hade en bra vår i Valladolid? Hon skall vi ha, öppna plånboken. Tjing tjong."

Nej, känns flopp lång väg detta. AIK borde också avstå. Hur tränad är han? En vinter med Vasalund om jag förstått saken rätt och bara drygt en månad till allsvenskan drar igång samt att han blir 32 år. AIK kanske upprepar Djurgårdens miss med kontraktet med Jawo som jag också förutsåg till stort motstånd här.
2016-02-15, 16:45
Medlem
csts avatar
Augustinsson klar för DIF: http://dif.se/jonathan-augustinsson-klar-for-djurgarden/
2016-02-15, 16:58
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Jämförelsen med Hysén är inte relevant. Det var drygt 2 år sedan hans övergång och ligan hade få nämnvärda spelare då. Nu lockar ligan spelare på en helt annat nivå och Hysén är därmed ointressant. Storhetsvansinne att Goitom trodde att någon kinesisk klubb skulle offra en av tre platser för utlänningar på honom samt en hög lön. Någon skitklubb i Kina kanske nappar men då är lönen därefter och inga tiotals miljoner som agenten menade var storleksordningen av buden som skulle komma när kontraktet gått ut.

Trodde Goitom att kineserna när agenten erbjöd honom skulle utbrista, "Var det han som gjorde ett inhopp för Udinese för 11 år sedan och hade en bra vår i Valladolid? Hon skall vi ha, öppna plånboken. Tjing tjong."

Nej, känns flopp lång väg detta. AIK borde också avstå. Hur tränad är han? En vinter med Vasalund om jag förstått saken rätt och bara drygt en månad till allsvenskan drar igång samt att han blir 32 år. AIK kanske upprepar Djurgårdens miss med kontraktet med Jawo som jag också förutsåg till stort motstånd här.

Goitom är i mina ögon tyvärr inte välkommen i dagsläget. Han fick erbjudande att avsluta karriären hos oss med bästa kontraktet i vår historia. Han tackade vänligt och bestämt nej. Vi utnyttjade dessa pengar på andra spelare som faktiskt vill spela i AIK. Det vore oärligt mot dessa och oärligt av Goitom att komma tillbaka, spec med tanke på att han antagligen bara vill skriva korttid. Ta ett halvår i åtvid eller nåt som lorentz.
2016-02-15, 17:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Känner inte till nåt konkret intresse men Henok lär ha haft något gynnsamt i somras, annars är jag tveksam till att han inte skulle förlänga. Drog jämförelsen med Hysén då det trots allt inte var så länge sen han lämna AS och det att det där och då inte var helt otänkbart att någon asiatisk klubb skulle erbjuda ett bra kontrakt.

Jag tror verkligen inte Henok vänder tillbaka, men om nu fönsterna stänger så vad har han för val? Nåt danskt blåbärslag? Nu är ju inte silly över ännu men klart möjligheten finns med en comeback, tror inte det skulle bli en ny Jawo då dom är helt olika spelartyper.

Han har hållit igång med Div.2 laget Sundbyberg ett tag nu, vart han står nånstans fysiskt i jämförelse med någon som varit med i Dubai mm är oklart.
2016-02-15, 17:54
Medlem
Även om den lirade bra förra säsongen är ju Henoks rygg förmodligen en faktor vad gäller hur många klubbar som står i kö.
2016-02-15, 19:02
Medlem
Jontalinens avatar
Dumt att stänga dörren, men man ska heller inte erbjuda honom ett lika bra kontrakt som först var aktuellt. Förutsättningarna har förändrats och fortsatt ekonomisk stabilitet måste prioriteras.
2016-02-15, 19:36
Medlem
AIK har redan en rejäl bredd och skulle Goitom anlända så är det nog bara Malmö som slår AIK gällande djup och kvalité. Real AIK.

Utöver saker som balans i truppen (för många duktiga spelare) och balans i ekonomin (för många väl tilltagna kontrakt) så undrar jag lite hur Goitom - Avdic skulle fungera ihop som par. Enskilt är ju dessa två starka bollsäkra spelare som gillar att droppa ner i djupet, men spelar de tillsammans så kanske det blir lite väl statiskt och att man trampar varandra på tårna? Dom kanske skulle fungera tillsammans och då vore det kanon men skulle det inte funka så ställs Alm inför ett dilemma av att bänka en av de båda välavlönade nyförvärven eller försöka spela dessa två tillsammans ändå?
Senast redigerad av mushymushy 2016-02-15 kl. 19:39.
2016-02-15, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
AIK har redan en rejäl bredd och skulle Goitom anlända så är det nog bara Malmö som slår AIK gällande djup och kvalité. Real AIK.

Utöver saker som balans i truppen (för många duktiga spelare) och balans i ekonomin (för många väl tilltagna kontrakt) så undrar jag lite hur Goitom - Avdic skulle fungera ihop som par. Enskilt är ju dessa två starka bollsäkra spelare som gillar att droppa ner i djupet, men spelar de tillsammans så kanske det blir lite väl statiskt och att man trampar varandra på tårna? Dom kanske skulle fungera tillsammans och då vore det kanon men skulle det inte funka så ställs Alm inför ett dilemma av att bänka en av de båda välavlönade nyförvärven eller försöka spela dessa två tillsammans ändå?
''Real AIK'' Nja tror ingen vill göra samma misstag som blåvitt Tror Goitom och Avdic kommer funka lika bra som Goitom och Bangura
2016-02-15, 20:40
Medlem
Haha, folk tror på allvar att Goitom återvänder till AIK och kryper tillbaks till korset? Inte en chans. Blir en flytt österut eller över Atlanten för honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in