2016-02-14, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon har inte blött på varken handleder eller händer - det framkommer inga skador och det står blodförekomst vilken rakt är det samma om stora mängder.
Skärp dig - de har tagit del av bilder och text utan sekretess. Det är endast i din paranoida värld det är "mystiskt"..

Men varför säger då krimtek. att detta är det värsta dom varit med om? Om de hittar ett lik utan skador blir det väldigt svårt att förstå. De måste ju hittat många värre lik i sina dar.
2016-02-14, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Men varför säger då krimtek. att detta är det värsta dom varit med om? Om de hittar ett lik utan skador blir det väldigt svårt att förstå. De måste ju hittat många värre lik i sina dar.
5 dagar och sommarvärme. Tragiskt fall och de har hoppats i det längsta att hitta henne levande. Bedrövlig syn med snara och hela huvudet inlindat i silvertejp - förnedring och för jävligt. Därav tårar.
2016-02-14, 19:19
Bannlyst
Citat:
5 dagar och sommarvärme. Tragiskt fall och de har hoppats i det längsta att hitta henne levande. Bedrövlig syn med snara och hela huvudet inlindat i silvertejp - förnedring och för jävligt. Därav tårar.

Men krintek. är där i sitt arbete. De ska inte vara personligt engagerade. De ska framstå som proffs. Speciellt i media

Tycker det är oproffsigt av media också.
2016-02-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Har Hurtig uttalat sig i jämställdhetsfrågan i media ? Han kanske kommer att hålla sig till brottmålet ? Vad denna min och många andras observation har med logik att göra, förstår jag inte.

Du påtalade att en viss advokat p g av sitt kön gjorde "kvinnosaken" en otjänst. Då borde väl Hurtig med samma logik göra manssaken en otjänst när han försvarar NB.

Men logik är inte de räddhågsnas starka sida.
2016-02-14, 19:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Du tycker inte att det räcker att de hittade en strypt/hängd flicka, tejpad över större delen av huvudet och inpressad i ett skåp som ingen brukar få plats i? De förstod omedelbart att det var bland det grymmaste mord de sett.
Ja, vriden och intryckt i en bisarr vinkel. Dess innan ett jävla lidande vilket vem som helst kan räkna ut i den åsynen med snara runt halsen och inpackad i silvertejp.
Förnedrad när hon levde och förnedrad som död. Fy fan vilket as.
2016-02-14, 19:22
Bannlyst
Citat:
Du tycker inte att det räcker att de hittade en strypt/hängd flicka, tejpad över större delen av huvudet och inpressad i ett skåp som ingen brukar få plats i? De förstod omedelbart att det var bland det grymmaste mord de sett.

Långt ifrån grymt skulle jag säga. Precis som domstol ser jag bara en avrättning som gick fort. Hemskt förstås. Men inte det värsta jag tagit del av.
2016-02-14, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Men krintek. är där i sitt arbete. De ska inte vara personligt engagerade. De ska framstå som proffs. Speciellt i media
Tycker det är oproffsigt av media också.
Dravel och skitsnack. De har arbetat professionellt, på högtryck och är både besvikna och ledsna över en mördad 17 åring som de hoppats finna vid liv. De är en sällsynt inblick bakom kulisserna som delgavs och påverkar verkligen inte jobbet.
2016-02-14, 19:30
Medlem
Citat:
Hahahaahaha - tror du det rinner när likstelheten släpper?! Rinner ur öron?

Jag tror minsann Docent Död och hans hjälpredor är i tråden idag gällande det medicinska.

Kroppen vätskar sig ja. Särskilt vid hantering. Det rinner ur kroppens öppningar som tex öron. Tejpning är ett sätt att hindra det. Detta är inga konstigheter.

Varför känner du dig så hotad av denna information?
2016-02-14, 19:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Kroppen vätskar sig ja. Särskilt vid hantering. Det rinner ur kroppens öppningar som tex öron. Tejpning är ett sätt att hindra det. Detta är inga konstigheter.
Varför känner du dig så hotad av denna information?
För det första skrev du att de rann ur öronen när likstelheten släpper. Fullständigt galet. För det andra rinner det inte ur öronen såtillvida det inte är en skallbasfraktur..

Du sölar ner tråden med lögner.
2016-02-14, 19:35
Medlem
Citat:
För det första skrev du att de rann ur öronen när likstelheten släpper. Fullständigt galet. För det andra rinner det inte ur öronen såtillvida det inte är en skallbasfraktur..

Du sölar ner tråden med lögner.

Känner du inte till att det rinner vätska ur kroppar i rumstemp? Ett sätt att hindra det är att kyla ner kroppen.
2016-02-14, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Känner du inte till att det rinner vätska ur kroppar i rumstemp? Ett sätt att hindra det är att kyla ner kroppen.

Jag kände inte till det. Hur fort börjar det? Varför ur öronen?

De sägs ju också att folk som dör tömmer tarmen. Fast i detta fall har jag inte läst något om det. Sånt kanske inte nämns.

Tänkte annars att det kanske gjorde att en våldtäkt inte blev av fast att den var tänkt. För hon dog för fort och då föll kroppens funktion ur och våldtäksman tappade lusten.
Senast redigerad av coolpool75 2016-02-14 kl. 19:45.
2016-02-14, 19:51
Medlem
Citat:
Han tejpade alltså för att förhindra att vätska skulle komma ur öronen? Varför drog han ner hennes byxor?

Nu begår du en logisk loop. Det bästa är att befria sig från förutfattade meningar. Då slipper man dessa looper.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in