Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-14, 06:18
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Grim-reaper skrev

Absolut, det var det jag hade hoppats på att Trump attackerade Cruz. Trodde inte det skulle bli sån brawl mellan Trump och Bush men det blev en bonus, det är dags att någon säger som det är med dom här kandidaterna! Såg lite polls, Trump vinner större än aldrig förr. Såg en med 80%, 79,34 för att vara exakt.

Det var ju en helt sanslös debatt, alla bara skrek på varandra till slut. Ha, ha.
2016-02-14, 06:22
Medlem
Trump e ding men US behöver honom.
2016-02-14, 06:41
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tycker du om Trumps mobbnings-taktik och muslim-banlysning till USA? Det kommer bara gynna IS och andra islamistiska grenar.

Frågan är snarare varför USA ska ge vika för vad som är det bästa alternativet för muslimer?
Som Cruz och Rubio hade sagt: grow some cojones!

Citat:
Ursprungligen postat av DDD15
Trump e ding men US behöver honom.

Om inget annat behöver världens största företag (USA), en människa som kan kapitalism och dess spelregler. Trump är den ende som kan ge detta och USA är i akut behov utav det också.

Hence, även vi!
Senast redigerad av cmbw 2016-02-14 kl. 06:45.
2016-02-14, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Frågan är snarare varför USA ska ge vika för vad som är det bästa alternativet för muslimer?
Som Cruz och Rubio hade sagt: grow some cojones!

Om inget annat behöver världens största företag (USA), en människa som kan kapitalism och dess spelregler. Trump är den ende som kan ge detta och USA är i akut behov utav det också.

Hence, även vi!

Han är inte köpt. Sånna hade verkligen även Sverige behövt men nu har vi svetsare och tokfeminister.
2016-02-14, 08:39
Medlem
Jag finner det ytterst märkligt att alla sex republikanska kandidater är så fruktansvärt usla talare och debattörer.
2016-02-14, 09:44
Medlem
kristofferGs avatar
Så många burop som under nattens debatt mot Trump har jag inte hört tidigare. Var det organiserat?
2016-02-14, 09:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag finner det ytterst märkligt att alla sex republikanska kandidater är så fruktansvärt usla talare och debattörer.

Det finns en anledning till varför det republikanska partiet kallas för ett döende parti.
2016-02-14, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Trump sa ordagrant: på demokraternas sida.

Skulle det ta åtta år? Låter väldigt tragiskt.

I så fall sade han fel vid det tillfället. Trump har alltid menat omöjligheten för republikanerna att vinna året Obama vann.
Senast redigerad av Spacetime. 2016-02-14 kl. 10:14.
2016-02-14, 10:16
Bannlyst
Det är både en fördel och nackdel att uppvisa simplistisk retorik. Är du för intellektuell når du inte den ignoranta massan, är du för avdomnad når du ingen alls.
2016-02-14, 10:42
Medlem
Drinis avatar
Trump var ovanligt dålig, avbröt, gormade, gick över tiden och var aldrig konkret. Och när han skyller publikens burop på donatörer
Kasich är den enda som framstår som annat än totalt hjärndöd. Undrar vilka droger Carson går på... han har ju inte lärt sig säga mer än 1 mening per minut. Tyvärr måste jag nog säga att Rubio troligtvis var den som tjänade mest på den här debatten, klar revansch för förra debattens fiasko. Bush gjorde också sin starkaste insats hittils, men det säger ju inte så mycket. Cruz borde bli Cruzified, end of story.

Har inga siffror på Cruz, Carson och Kasich's skatteplaner men det här är ju bara galet och skulle försämra USA jättemycket.
"Rubio’s plan would cut taxes by $162,000 for the top 1 percent and $932,000 for the top 0.1 percent, while reducing overall revenue by almost $7 trillion. Compare that to plans of his fellow candidates and GOP luminaries:
Jeb Bush’s plan: $167,000 cut for the top 1 percent; $808,000 cut for the top 0.1 percent; $6.8 trillion cut to overall revenue over ten years
Donald Trump’s plan: $275,000 cut for the top 1 percent, $1.3 million cut for the top 0.1 percent, $9.5 trillion cut to overall revenue"
http://www.theatlantic.com/business/archive/2016/02/marco-rubio-tax-plan/462549/

Ni som stödjer Trump, är ni rika röstskolkare här i Sverige?
2016-02-14, 10:46
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
kristofferG skrev

Så många burop som under nattens debatt mot Trump har jag inte hört tidigare. Var det organiserat?

Det är ju mest personer från GOP-etablissemanget, donatorer och personer från media som släpps in på ett sådant event. South Carolina är ju lite av Bush hemmaplan också. Hade dom släppt in vanligt folk så hade det nog låtit annorlunda. Det som slår mig mest när jag läser på nätet, är ju hur illa omtyckt Jeb Bush är.
2016-02-14, 10:49
Medlem
Verkar faktiskt som republikanerna straffar ut sig från att nå presidentposten genom sitt minst sagt omogna uppträdande på arenan. Trots valkampanj, har man sådana uppenbara aversioner mot likasinnade som är i vägen, vad skall man då inte ha mot världen i övrigt. Demokraterna kan vara nöjda med tumultet och rubrikerna som republikanerna åstadkommer. Att Trump skulle var liberal i själ och hjärta är faktiskt en intressant infallsvinkel. Kanske är det en show Trump roar sig med där den verkliga politiska agendan inte kommer fram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in