2006-11-25, 15:57
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag tycker att man ska släppa spriten helt fri i trafiken. Det ska inte vara något brott att hälla sig en sjuttiofemma och sedan sätta sig bakom ratten och stampa gasen i botten på motorvägen om man nu vill det.

Jag vill med en gång tala om att jag själv inte kör packad, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Men det ligger inget moraliskt i detta ställningstagande. Jag kör helt enkelt inte berusad pga att jag inte vill riskera mitt körkort. Jag ser heller ingen vits med att köra bil full, jag förstår inte heller varför jag skulle göra det? Om jag super mig full så sitter jag helst ensam hemma tillsammans med min skivsamling och bredbandsuppkoppling och förlorar mig i sentimentalitet och självömkan. Sitter och myser och njuter av ruset.

Men om man vill ta sig en bläcka bakom ratten så ska man få göra det!
Det är farligt i trafiken, man kan dö som så mycket annat här i livet. Om man sedan kör packad så ökar risken markant, både för förare och medtrafikanter.
Men detta är ju varje människa medveten om. Därför så är det en kalkylerad risk när man kör iväg med bilen, som så mycket annat här i livet. Är man beredd att ta denna risk eller ska man stanna hemma? Ja detta är ju ett beslut som är helt frivilligt.

Rattfylla är inte detsamma som överlagt mord, inget rattfyllo som har kört ihjäl någon har gjort detta medvetet. Det är tragiska olyckshändelser som så mycket annat och olyckor, ja de händer och det kan man aldrig skydda sig ifrån.
Däremot så ska inga försäkringar gälla om man väljer att damma iväg med bilen med brännvinsflaskan i knät. Gör man detta val så ska man få stå för konsekvenserna liksom alla som ger sig ut i trafiken får göra, nykter som dyngrak.
Bilkörning är helt frivilligt och är man inte beredd att utsätta sig för dessa risker, ja då får man välja ett annat transportmedel.

Visst har jag rätt som alltid?
Citera
2006-11-25, 15:59
Medlem
...tänk på de fotgängare som kan bli överkörda pågrund av att någon sitter och kör helt hämningslöst?
Citera
2006-11-25, 16:04
Bannlyst
Varför skall man få lov att dricka hemma, ensam? Ökar inte det risken för självmord?

Helt klart någonting att se över.
Citera
2006-11-25, 16:04
Medlem
Kimsan:

Citat:
...tänk på de fotgängare som kan bli överkörda pågrund av att någon sitter och kör helt hämningslöst?

Ja tänk! Tänk om du får ett skrivbord av massivt ek i huvudet? Tänk om du råkar snubbla rakt in i en flismaskin? Tänk om du får in en slagbjörn i lägenheten?
Citera
2006-11-25, 16:05
Medlem
Civile99s avatar
Du är ju helt jävla dum i huvet din gamla alkis. Hoppas du blir ett rattfyllo kör på dig så du blir förlamad från nacken och neråt. Då skulle man slippa läsa all den skit du skriver här också.
Citera
2006-11-25, 16:05
Medlem
Embryos avatar
Dummaste jag hört
Citera
2006-11-25, 16:07
Medlem
Snilleblixtens avatar
Menar du allvar eller? varför ska man utsätta andra människor för den faran?
Citera
2006-11-25, 16:08
Medlem
Flärps avatar
Tycker rattfyllerister skulle bli bestraffade med döden
Citera
2006-11-25, 16:11
Medlem
Civile99:

Citat:
Du är ju helt jävla dum i huvet din gamla alkis.

Om jag är dum är inte jag rätt man att avgöra eftersom jag knappast kan kallas neutral i denna fråga. Alkis är jag dock inte, långt ifrån. Och gammal? Tja... Det beror ju vem man frågar. För en snorunge så är jag naturligtvis uråldrig och för en sextioåring så är jag rena ungdomen.
Citera
2006-11-25, 16:12
Medlem
I vissa fall har du en tvistad poäng i dina långa och sega historier men den här gången kunde jag inte hitta nåt alls...
Citera
2006-11-25, 16:12
Medlem
Shuyins avatar
Hoho. Trafikolyckorna ökar och du vill ta bort lagen om rattfylleri?

Nej, för mycket 14 åring som vill provocera för mig. Troll, nästan i a f.
Citera
2006-11-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Ja tänk! Tänk om du får ett skrivbord av massivt ek i huvudet? Tänk om du råkar snubbla rakt in i en flismaskin? Tänk om du får in en slagbjörn i lägenheten?

Men procentuellt sett så skulle dödsstatistiken i trafiken öka, och jag antar att det inte är något vi eftersträvar? Visst kan jag gå på stan en vinterdag och dö utav en istapp som faller ner från ett utav taken och borrar ett stort hål i mitt huvud. Allt är relativt. Men varför öka riskerna av att dö i trafiken bara för att någon är vårdslös av sig och dricker en kvarting innan han ska köra och lämna in hyrfilmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in