Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-02-13, 01:29
Medlem
sonicguides avatar
Ganska säkert en mamma som inte sett eller brytt sig om den skyltning som brukar finnas inne på busfabriker av detta slag att en vuxen måste vara med barnen. Hon har säkert blivit lämnad av sitt ex och ungen har säkert hört pappan säga att han inte vill ha nåt drama. Ingen anledning att spekulera i om hudfärg hit eller dit. Det enda jag kan säga är att hon med stor sannolikhet har en blaffatatuering på underarmen precis som de flesta i ett minst tioårigt TV3-program har.
Citera
2016-02-13, 01:50
Medlem
Är troligtvis WT, men jag skulle gissa på jugoslavisk WT, eller en blandning av trash från flera länder...typ 1/4 svensk, 1/4 chilenare, 1/2 ungrare eller nåt liknande.
Citera
2016-02-13, 02:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilmek
Snarare så anser mamman att hon "betalat" 240 kr för barnpassning i leklandet. Att lämna in ungarna en stund finns ju faktiskt på en del köpcenter internationellt. Att då kräva tillbaka pengarna för utebliven service är bara logiskt utifrån det synsättet.

Kanske en kulturkrock. Verkstadsföretaget ESAB sålde svetsmaskiner på licenstillverkning till Kina på 80-talet. Efter en tid började kinesiska kopior (fast sämre) av företagets produkter dyka upp lite varstans i Kina. Företaget påtalade då att kinesarna bröt mot avtalet genom att ohämmat plagiera deras produkter. Kineserna kontrade - vi har betalt för ritningarna!

Konsensus bör vara att båda parter verkligen förstått avtalet i samband med en handelstransaktion oavsett om det gäller inträde till lekland eller licenstillverkning av svetsar...

Det kan nog vara någon kulturkrock som inte har etnisk grund. IKEA har ju sitt bollhav för att folk ska kunna lämna in gnälliga ungar och fortsätta handla istället för att åka hem . Man vill ha kvar kunden i butiken. Och en del verkar förutsätta att det är god service utan att alls beakta syftet med det. Har koller och kunder som föreslagit lekhörna på mitt jobb men vi vill ju inte att folk ska trivas (och ungar som kivas). Vi vill ha genomströmning, och kunder ska inte behöva skrika ut deras ärenden, och vi vill inte passa barn och det vill inte vakterna heller och inrättar man något sånt måste man ha någon som passar ungar där. Sedan kan man ju fundera över vissa banker där det inte går att hantera pengar men lekhörna finns det på kontoren.
Citera
2016-02-13, 02:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Typiskt muslimskt beteende, får man inte allting serverat på silverfat så skall det hotas och dödas hit och dit. Släng ut smutset.

Det behöver inte vara muslimskt eller ens utländskt vissa i min familj kommunicerar så till varandra.
Citera
2016-02-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Hur kan det vara ett utbrett problem, vad är det för jävla drägg som skaffar barn egentligen? Normala föräldrar blir alldeles ifrån sig om ungarna försvinner ur synhåll om man är ute. Lämnar man medvetet ungarna ensamma i en jävla affär så ska man fan inte ha några ungar.

Eh snacka om att överdriva. Är man en någorlunda normalt fungerande person, unge eller inte, så kan man hantera en stund själv i en affär(speciellt i en affär där det finns saker man tycker om, de flesta ungar har nog något de finner intressant i en leksaksaffär).

Blev ofta "lämnad"/bad om att bli lämnad i leksaksaffär när mina föräldrar skulle handla tråksaker när jag var liten, tog ingen skada av det. Snarare tvärtom.

Däremot kan jag ju ge dig en poäng i att i dagens samhälle så är riskerna med att lämna en unge ensam en timme eller så betydligt högre än de var på den tid jag var liten, varför veta vi alla här inne.
Citera
2016-02-13, 03:42
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det behöver inte vara muslimskt eller ens utländskt vissa i min familj kommunicerar så till varandra.

Du bör vara stolt, är ni också mörkhyade? Som kvinnan på bilden då.

Beteendet i sig finns säkert både här och där i mindre samt större skalor, däremot är detta beteende överrepresenterat hos invandrare, knappast någon nyhet för den uppmärksamme.
Citera
2016-02-13, 07:37
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Typiskt muslimskt beteende, får man inte allting serverat på silverfat så skall det hotas och dödas hit och dit. Släng ut smutset.
Att en 11-årig muslimsk dotter skulle håna sin mamma med ett sånt uttalande finns inte på en karta. Sålunda kan du släppa den spekulationen.
Citera
2016-02-13, 07:53
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Ser ut som att hon har mjukisbyxor, skulle säga lattemorsa. Sveriges finest......

Ser mer ut som något sladdrigt, grått och långt linne/tröja och sedan svarta tights.. Titta längst ner mot benen så ser du en svart liten trekant som nog är tightsen.

Jag tycker faktiskt inte att det solklart går att avgöra om det är en babbe eller ej. Även om beteendet är typiskt för vissa underraser av den nordeuropeiska människan..
Citera
2016-02-13, 07:53
Medlem
dANiis avatar
av pixlade bilderna att döma så ser det ut som en mulatt.
Citera
2016-02-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Eh snacka om att överdriva. Är man en någorlunda normalt fungerande person, unge eller inte, så kan man hantera en stund själv i en affär(speciellt i en affär där det finns saker man tycker om, de flesta ungar har nog något de finner intressant i en leksaksaffär).

Blev ofta "lämnad"/bad om att bli lämnad i leksaksaffär när mina föräldrar skulle handla tråksaker när jag var liten, tog ingen skada av det. Snarare tvärtom.

Däremot kan jag ju ge dig en poäng i att i dagens samhälle så är riskerna med att lämna en unge ensam en timme eller så betydligt högre än de var på den tid jag var liten, varför veta vi alla här inne.

Hon fick väl inte vara ifred med nån karl därhemma på "fikat" och blev tokig
Citera
2016-02-13, 08:34
Medlem
Rammsbergs avatar
På de pixlade bilder Aftonbladet publicerar ser det ut som en negermamma. I alla fall ser hon inte ut som en svensk mamma.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22253288.ab
Citera
2016-02-13, 08:45
Medlem
Men är det OS i efterblivenhet här? Ladda ner bilderna och zooma in - ungen är blond med ljus hy. Slutsatser på det? Jämför hudfärgen på mammans hand med kassapersonalens. Titta på kläderna - skinnjacka, grå kjol och svart korgväska.

Allting här pekar på en etnisk svensk kvinna - det står glasklart för alla som inte är förblindade av sitt hat mot människor med mörkare hy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in