2016-02-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kanske finns. Att DNA inte hittas betyder inte att DNA inte finns. Skillnad på blod, det syns tydligare och är därför lättare att hitta. Fråga dig varför NB:s DNA och blod inte finns på tejpen.

Som du vet tvivlar jag inte på att NB är skyldig, men det
finns fler frågor att ställa.

Blodet på insidan av Lisas byxor, varför finns inget blod innanför byxorna.
En nerstoppad tröja, hennes trosor eller på hennes hud.
Tycker det känns rimligt att det avsats där också.
2016-02-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Om han hade nuddat hannes trosor med kuken som du påstår då hade han lämnat sin DNA också, inte bara fruns. Tror du att fruns DNA bara hoppade från hans kuken och landade på offrets trosor? Eller hur hade du tänkt?

Han sprang runt med en kondom på kuken hela tiden
2016-02-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Om han hade nuddat hannes trosor med kuken som du påstår då hade han lämnat sin DNA också, inte bara fruns. Tror du att fruns DNA bara hoppade från hans kuken och landade på offrets trosor? Eller hur hade du tänkt?

Det kanske också fanns DNA från honom på samma ställe, dock inte i den mängd så att man kunde fastslå det. Har du tänkt på det?
2016-02-10, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
NB har intim direktkontakt med sin fru varje dag. Säg att NB utfört en klassisk pullning av sin fru innan mordet, alternativt haft kuken inuti henne och sedan tagit sig mellan benen, alternativt tagit fram kuken och tryckt den mot Lisa. Det kan finnas många förklaringar till detta.

Klart är dock att DNA spåret från frun är ett av det starkast bindande emot NB då man lägger ihop det med spår som finns direkt ifrån honom. Detta är även något konspirationsteoretikerna har väldiga problem med att försöka fantisera bort.
Han har inte pullat henne du har en livlig fantasi
2016-02-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Han har inte pullat henne du har en livlig fantasi

Nej gud bevare mig. Ett gift par som har intim kontakt med varandra. Vart får jag allt ifrån?
2016-02-10, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
I slasken? Hur vet du det? Den är väl knappast tillgänglig för kreti och pleti men länka gärna till information som bekräftar ditt påstående.
(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)
2016-02-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)

Frågan var (även från mig). Vad är det Irina sagt som är så viktigt men som bara finns i slasken?
2016-02-10, 23:34
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Verkligen? Det finns inget konkret alls som pekar på att han skulle vara oskyldig, vilket är orsaken till att IR inte hade något konkret försvar utan svamlade om planterade bevis eller kontaminering utan något belägg alls.

Konkret? Vad menar du nu? Jag undrade vad du menade med ditt påstående då det finns massa saker som kan tolkas åt ena eller andra hållet beroende på vad man vill se.

Det enda konkreta som pekar på NBs skuld är ju i så fall DNA på Lisas kläder om man ska hårddra det.
2016-02-10, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharmakuk

Du vet att DNA finns i saliv och andra kroppsvätskor va? Därför polisen topsar dig oftast innanför kinden där finns mycket saliv.

Han har inte ejakulerat på hennes trosor liksom men frugans DNA från hennes kroppsvätskor kan han ju han haft kvar på kuken eller fingrarna om han pullat frugan kvällen innan . Äckligt isåfall att han inte tvättat sig gå till jobbet med fittsaft på fingrarna. Fy fan
Senast redigerad av Sibboratorn 2016-02-10 kl. 23:45.
2016-02-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som du vet tvivlar jag inte på att NB är skyldig, men det
finns fler frågor att ställa.

Blodet på insidan av Lisas byxor, varför finns inget blod innanför byxorna.
En nerstoppad tröja, hennes trosor eller på hennes hud.
Tycker det känns rimligt att det avsats där också.

I det här fallet var ju insidan på byxorna utsida, som tidigare ältats. Man får väl anta att det är därför blodet inte finns på kropp eller trosor. För att byxorna var nerdragna/nedhasade (av att släpas på golvet kanske?) så att insidan var utåt när blodet hamnade där.
2016-02-10, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Du vet att DNA kommer från Saliv och vätskor va? Därför polisen topsar dig oftast innanför kinden dä finns mycket saliv.

Han har inte ejakulerat på hennes trosor liksom men frugans DNA från hennes kroppsvätskor kan han ju han haft kvar på kuken eller fingrarna om han pullat frugan kvällen innan . Äckligt isåfall att han inte tvättat sig gå till jobbet med fittsaft på fingrarna. Fy fan

Ska frugans DNA finnas kvar på han kuk i 24 timmar eller? Eller går han och doppar den i mellan åt samtidigt som han gör sitt livs stora brott knappast! Han måste ju vara sexuellt påfrestande när han gör mordet men det gör att han inte är mördaren. För han haft sex dagen innan eller något.
2016-02-10, 23:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den psykiska ohälsan bedömdes inte vara allvarlig psykisk störning, som ger fängelseförbud.
I så fall borde det inte heller gett rabatt, kan jag tycka.
-Jag mådde dåligt för att hon ville skiljas.
-Stackars dej.
-Jag blev så svartsjuk och arg när jag såg fotografier där hon bar en ärmlös klänning.
-Så klart du blev.
-Jag kunde inte besinna mig.
-Nä, det kan man förstå.
-Hon var min älskade fru, snyft.
-Såja, ta det lugnt. Du kommer att få omedelbar kristerapi för att behandla den tragiska situation du befinner dig i. Inte nog med att du har förlorat din älskade fru, du har även ett långt fängelsestraff att vänta p.g.a hennes tragiska bortgång.
-Snyft, jag är en eländig och lågsint människa. Min bön till Gud är: "Please have mercy on me!"
-Det är ju helt solklart att du om någon, ska ha straffrabatt!
Citat:
Även oskyldiga kan erkänna av samma orsak, vilja att få tidsbestämt straff.
Nå, vi får se hur hårdnackat NB fortsätter att neka och driva sitt försvar vidare. Ett överklagande är att vänta varje fall, något annat vore ju i princip ett erkännande. Detta kommer att bli intressant att ta del av. Blir det samma nonsens som tidigare, eller kommer en annan sida av NB fram där? Kommer han att kontakta pressen, vara angelägen att få ge intervjuer där han bedyrar sin oskuld?
Den som lever få se...
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-02-10 kl. 23:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in