2016-02-10, 22:51
Medlem
-DaRude-s avatar
Om vissa legitima källor säger "män" och andra "pojkar" kan vi utgå från att det inte är några pojkar, oavsett vilket födelseår de vill uppge. Hade det t ex handlat om svenska medborgare, födda och uppvuxna här, hade det inte rått några tvivel om det är "män" eller "pojkar". Förmodligen är de någorlunda nyanlända, ser betydligt äldre ut och man kan inte fastställa åldern. Kanske finns vittnesuppgifter som beskriver några av de misstänkta som vuxna.
Citera
2016-02-10, 23:00
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Om vissa legitima källor säger "män" och andra "pojkar" kan vi utgå från att det inte är några pojkar, oavsett vilket födelseår de vill uppge. Hade det t ex handlat om svenska medborgare, födda och uppvuxna här, hade det inte rått några tvivel om det är "män" eller "pojkar". Förmodligen är de någorlunda nyanlända, ser betydligt äldre ut och man kan inte fastställa åldern. Kanske finns vittnesuppgifter som beskriver några av de misstänkta som vuxna.
Varför skulle en ensam ung svensk flicka följa med åtta ensamkommande som knappt kan svenska till en lägenhet? Nåt efterblivet miffo skrev tidigare i tråden att det var oväsentligt. Det är jävligt väsentligt, för ingen normal flicka skulle göra något sådant så det är bra att det kommer fram varför hon gjorde det
Citera
2016-02-10, 23:06
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Varför skulle en ensam ung svensk flicka följa med åtta ensamkommande som knappt kan svenska till en lägenhet? Nåt efterblivet miffo skrev tidigare i tråden att det var oväsentligt. Det är jävligt väsentligt, för ingen normal flicka skulle göra något sådant så det är bra att det kommer fram varför hon gjorde det

Jag tänker lite att flickan kanske själv är invandrare. Kanske hade hennes bror fest och hon var hemma? Spekulationer endast. Bar förövrigt fär mig att det stod nånstans att nån förövare var jämngammal och det tyder ju på att teorierna om att dom inte är barn faller lite...
Citera
2016-02-10, 23:08
Medlem
mot8rheads avatar
Citat:
... så det är bra att det kommer fram varför hon gjorde det

Då lär du få vänta.
Citera
2016-02-10, 23:09
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
För jävligt att återigen sånt här händer.. Tänk att Sverige tittar på och hånar våra ungdomar genom att detta pågå gång på gång.
Frågan om var det kan ha inträffat? Asylboende, festival eller vid något bad? Någon som vet?

Svensk man vid LEIF hade 18.000 barnporgrafiska bilder i sin dator. Finns det en tråd om.
Handlar om att vi människor har en sexuell drift, och vissa personer har inte den spärren som krävs.
Det hade inte De svenska pojkar i min skola som sexuellt våldförde sig på tjejerna heller.

Eller alla de svenska pojkar som "bara busar lite..."

Men när det gäller invandrarkillar... ja då djävlar då är det etnicitet och då är det att det ligger i deras kultur och det är BARA såna....

Ingen vet ju ännu om vilka det är... ändå spekulerar Bögpatrioterna...
Citera
2016-02-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det finns citerat i tråden, men vi kan ta det en gång till:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22241173.ab

Jag ser, tack. Jag läste från en annan tidning och där framgick inte kön, det var därför jag frågade. Såg inte ditt tidigare inlägg.
Citera
2016-02-10, 23:26
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag tänker lite att flickan kanske själv är invandrare. Kanske hade hennes bror fest och hon var hemma? Spekulationer endast. Bar förövrigt fär mig att det stod nånstans att nån förövare var jämngammal och det tyder ju på att teorierna om att dom inte är barn faller lite...
Kan vara så. Det som talar emot din teori är att invandrare alltid är hemma i lägenheten. Dvs vuxna invandrare, alltså föräldrarna som hade nämnda lägenheten. Man kastar stenar på brandbilar och begår brott men man har nån sorts respekt för hemmet och skulle aldrig våga ta hem 7 polare för att ha gangbang i föräldrarnas säng (om vi nu antar att föräldrarna för ovanlighetens skull inte var hemma).

Vet inte om sociala myndigheter har lägenheter för unga kriminella, kanske handlade om en sådan?
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2016-02-10 kl. 23:28.
Citera
2016-02-10, 23:40
Medlem
Citat:
Kan vara så. Det som talar emot din teori är att invandrare alltid är hemma i lägenheten. Dvs vuxna invandrare, alltså föräldrarna som hade nämnda lägenheten. Man kastar stenar på brandbilar och begår brott men man har nån sorts respekt för hemmet och skulle aldrig våga ta hem 7 polare för att ha gangbang i föräldrarnas säng (om vi nu antar att föräldrarna för ovanlighetens skull inte var hemma).

Vet inte om sociala myndigheter har lägenheter för unga kriminella, kanske handlade om en sådan?

Eller så handlar det om ett asylboende dit de släpat flickan.
Citera
2016-02-10, 23:48
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Männen förnekar brott
De misstänkta männen nekar till brott.
– Jag kan säga som så att männen förnekar brott. Men jag kan inte gå in mer på vad de har berättat i förhör. Inställningen är att de förnekar brott, säger Martinsson.
Under morgondagen planeras fler förhör med de misstänkta.

Nu är det alltså män och inte barn, lite begreppsförvirring i Sverige.
Citera
2016-02-11, 00:21
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Dådet skedde i augusti, enligt Expressen.
Festivaltider, ju.
Varför får man veta detta nu, ett halvår senare?
Citera
2016-02-11, 00:26
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22241173.ab

Åtta män har gripits och anhållits, misstänkta för grov våldtäkt mot barn.
Gruppvåldtäkten ska skett i fjol i Göteborg.

Vad händer med Sverige?
Varför är svenska män så sexuellt förtryckande?

MP 2018!

Varför har detta groteska brott blivit offentligt först nu? Den vidriga gruppvåldtäkten ägde ju rum redan i augusti förra året. Har polisen rapporterat om detta brott utan att medierna brytt sig om det? Att förövarna är de nordafrikanska lössen är utom all tvivel!
Citera
2016-02-11, 00:28
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Borlänge 2009
Ludvika 2013
On topic:
Göteborg 2015

Herregud... Jag googlade på företeelsen ... Det verkar ju vara massor av fall av denna vidrighet!
Du glömde i garaget i Rissne, tror det var år 2000 Det var första gången jag hörde talas om "gruppvåldtäkt" . Sedan har det bara rullat på så att säga. Tidigare fanns bara sådant att läsa om när det gällde krigssituationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in