Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-10, 20:45
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ryktena?

Just nu hoppas de på att en av Bush/Rubio/Kasick/Christie blir kvar och samlar alla "establishment" väljare. Kanske då kan man försöka motarbeta Trump aktivt. Än så länge är de allesammans större tillsammans än Trump, men var för sig är de kassa en som alla

Men om en månad är Trump "unstoppable"
Sedan är de rädda att Trump ställer upp som independent. Då är det kört för republikanerna. Trump verkar ha de mest trogna väljarna. Lite som SD.
Klumpigt uttryckt men ni förstår vad jag menar.
2016-02-10, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Vad tror ni om ryktena kring att Eliten för det republikanska partiet i Washington skall göra allt de kan för att stoppa Trump? De har utarbetat en "plan" för att han skall kickas och kastas ut. Tror ni de lyckas? Vad kommer Trump göra om de lyckas?

Den här är lite rolig. Financial Times tror jag är en gammal lirare i media världen och det verkar som att dom försöker "spela med" folket. "The US political establishment’s worst nightmare is coming true"

Trump till vänster och Bernie Sanders till höger, men oj, vem är det i mitten? Lite komiskt att Bloomberg står i mitten. Som om dom hade förväntat sig att man inte skulle lägga märke till faktumet att självaste bloomberg är en NWO ryttare. https://twitter.com/FT/status/697440897101856768
2016-02-10, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Trump har ju haft egen livvakt och nu även secret service.

Hoppas han är tillräckligt skyddad. Men vill mäktiga krafter att han skall slås ut är det otroligt svårt att i längden skydda sig.

Man får be för hans beskydd och hälsa. Och att han utser en vicepresidentkandidat som är ännu mer nationalistisk än han själv. Varför inte Ann Coulter.

Då får de henne istället om de vågar röra Trump.

Kanske låter lite sjukt men jag tror att NWO sitter i rejäl skit. Tror inte att dom föväntade sig att folket skulle vara så här pass informerade! Bara att packa lite extra security när Trump åker iväg på sina Rallyn och på valdagen sen så får man spärra av områdena eller något.
2016-02-10, 21:06
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein
Elitens (judarnas) plan för att stoppa Trump har sedan länge trätt i kraft. Hittills dock utan framgång. Tvärtom har det inte bara varit ineffektivt utan kontraproduktivt många gånger. Man kommer dock fortsätta pusha in i det sista för att stoppa honom, även om det så ska till att han stoppas på samma sätt som de stoppade JFK.

Kommer man med sådana här alster så går det så klart inte så bra.

http://mediamatters.org/research/2016/01/28/the-guy-scares-me-holocaust-survivors-warn-abou/208241

Det blir istället svårt att ta dem på allvar.
2016-02-10, 21:10
Medlem
Menveds avatar
Kolla på den här interaktiva kartan från New York Times som visar stödet för Trump i de olika staterna:

http://mobile.nytimes.com/2015/12/31/upshot/donald-trumps-strongest-supporters-a-certain-kind-of-democrat.html?referer=&_r=1

Jämför sedan med vilka stater som röstar på supertisdagen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Results_of_the_Republican_Party_presidential_prima ries,_2016

Trump kommer ha en gigantisk ledning efter 1:a mars. Det kan bli omöjligt att ta igen för någon kandidat nu när etablissemangsrösten kommer att vara splittrad åtminstone fram till och med supertisdagen.
2016-02-10, 22:02
Medlem
freeriderXIIs avatar
grim reaper jag tycker du skriver bra intelligenta inlägg i tråden men du borde byta namn.

Annars tänker man bara på död.

Ju längre debatten går på forumet desto fler blir Trumpsupportrarna.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-10 kl. 22:06.
2016-02-10, 22:28
Medlem
SvartChilis avatar
Av vad jag har förstått är inte Trump Sanders motpol. Vilken rep.-kandidat står mest "högerut"?

Ni som är verkliga kännare. Kan Trump räknas som moderat republikan?
2016-02-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Av vad jag har förstått är inte Trump Sanders motpol. Vilken rep.-kandidat står mest "högerut"?
Cruz är mest högerut, om du menar mest konservativ, av de med en chans.

Citat:
Ni som är verkliga kännare. Kan Trump räknas som moderat republikan?
Trump borde egentligen räknas in i det republikanska partiet sett till sina politiska positioner. Men om man _verkligen_ måste sätta in honom i den kontexten så ja. Han hade i princip kunnat ställa upp för demokraterna, de republikanska åsikterna han har nu har han bara haft tills nyligen.
2016-02-10, 22:44
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Cruz är mest högerut, om du menar mest konservativ, av de med en chans.

Trump borde egentligen räknas in i det republikanska partiet sett till sina politiska positioner. Men om man _verkligen_ måste sätta in honom i den kontexten så ja. Han hade i princip kunnat ställa upp för demokraterna, de republikanska åsikterna han har nu har han bara haft tills nyligen.
Ja. Jag menade konservativ. Har jobbat hela kvällen på kontoret och är inte på topp i huvudet.

Demokrat? Verkligen?
2016-02-10, 23:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Ja. Jag menade konservativ. Har jobbat hela kvällen på kontoret och är inte på topp i huvudet.

Demokrat? Verkligen?

Han var demokrat för inte allt för många år sedan (Jag har för mig att han vart republikan i samband med att Obama vart president men jag kan minnas fel på den punkten) vilket är varför det finns både hypoteser om att han medvetet kör det här racet för att slita det republikanska partiet mitt i tu precis som det finns hypoteser om att han endast kör det här racet för att sätta ett värde på sitt namn.
2016-02-10, 23:09
Medlem
kristofferGs avatar
Nu går eliten all in för att krossa Trump.
2016-02-10, 23:11
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han var demokrat för inte allt för många år sedan (Jag har för mig att han vart republikan i samband med att Obama vart president men jag kan minnas fel på den punkten) vilket är varför det finns både hypoteser om att han medvetet kör det här racet för att slita det republikanska partiet mitt i tu precis som det finns hypoteser om att han endast kör det här racet för att sätta ett värde på sitt namn.
Mycket intressant. Trump faschinerar mig på allvar. Jag började den här tråden med han är en idiot, punkt.
Nu vet jag inte. Han förbryllar mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in