2016-02-05, 10:36
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brogueman
Eftersom det är akut är faktiskt mitt råd att ta den billigaste skiten du kan hitta som ändå ser presentabel ut och acceptera att du har gjort bort dig som är ute i sista stund. Det kanske inte är ett så roligt alternativ, men bättre än att stressköpa ett par för 2500. Du kanske till och med kan hitta ett par begagnade på Myrorna för en hundring.

Håller med. Även ett par billiga skäpskor för ett par hundringar eller ett par begagnade klarar av en kväll utan problem. Kanske behöver putsa de begagnade lite dock för att bli av med lite synliga skavanker.
Citera
2016-02-05, 10:45
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyandDaughters
Godkväll mina herrar,

Jag behöver akuthjälp från er alla. Jag köpte ett par skor från Meermin för ungefär en vecka sedan (https://meermin.es/articulo.php?idArt=4630). Skorna kom i förrgår och visade sig vara ungefär en halvstorlek för stora. Jag skickade tillbaka skorna igår och behöver nu er hjälp med att hitta ett par liknande skor i Stockholm.

Jag var nöjd med Meermin skorna men har inte tid att byta då jag ska gå på bröllop redan nu på lördag. Därför behöver jag er hjälp om tips på butiker i Stockholm som säljer skor som liknar de Meermin skorna jag köpte (se länk). Budget 0 - 2500 kr ungefär. Ju billigare desto bättre så klart men i och med att jag bara har morgondagen på mig så får jag ta det jag får tag på.

Tack på förhand.
SkoABs nya märke Carlos Santos låter som nåt för dig, spana in dem.
Citera
2016-02-07, 20:23
Medlem
Per-Engdahls avatar
Ett skosnöre gick av på mina Church i fredags. På vilken nät-shop kan man hitta kvalitetsskosnören? Enbart hittat på herrstil.com men där finns enbart svarta.
Citera
2016-02-07, 20:29
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Ett skosnöre gick av på mina Church i fredags. På vilken nät-shop kan man hitta kvalitetsskosnören? Enbart hittat på herrstil.com men där finns enbart svarta.
http://www.grafford.se/varumrken/crockettandjones/tillbehor
Citera
2016-02-07, 20:30
Medlem
Per-Engdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
http://www.grafford.se/varumrken/crockettandjones/tillbehor

Grymt! Tack
Citera
2016-02-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av criztal
Tack! Kunde inte motstå frestelsen och har nu inhandlat mina första skor i premiumsegmentet. Ett par klassiska Edward Green Chelsea i Dark Oak på läst 82, till rabatterat pris. Otroligt snygga skor och förstås väldigt nöjd. Två funderingar jag gärna skulle vilja få besvarade:

1. Är lästade skoblock ett måste till skor av denna typ? Endast använt herrstils Aguila tidigare, vilka passat förträffligt. (Carmina, EB) men vill självklart ge dem bästa vården!

2. Tips för vård att behålla den vackra fabrikspatineringen så länge som möjligt? Blev rekommenderad Burgols mörkbruna polish i tåpartiet och i övrigt mellanbrun skokräm.

Läst div. guider men tar ändå gärna tips p.g.a. tidigare mindre roliga skovårdsupplevelser.

Ingen som kan kommentera?
Citera
2016-02-08, 11:47
Medlem
Update!

En väldigt hektisk dag som slutade bra ändå. Slutade med ett par Paul Smith skor i högglans(?) som jag tyckte var väldigt fina och passade väl med kostymer. Priset gick dock på 2300 kr så det var lite dyrare än Meermin men det var ok.
Citera
2016-02-08, 13:10
Medlem
Citat:
Update!

En väldigt hektisk dag som slutade bra ändå. Slutade med ett par Paul Smith skor i högglans(?) som jag tyckte var väldigt fina och passade väl med kostymer. Priset gick dock på 2300 kr så det var lite dyrare än Meermin men det var ok.
Låter som om du köpte skor i patentläder. Kanske inte det bästa valet med tanke på att du inte lär kunna använda dessa skor till något annat än just högtidliga tillställningar, om ens det.
Citera
2016-02-08, 14:13
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Update!

Låter ju onekligen som du köpt ett par skräpskor jämfört med motsvarande i kvalitetsskosfären. Grattis!
Citera
2016-02-08, 15:02
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Tack! Kunde inte motstå frestelsen och har nu inhandlat mina första skor i premiumsegmentet. Ett par klassiska Edward Green Chelsea i Dark Oak på läst 82, till rabatterat pris. Otroligt snygga skor och förstås väldigt nöjd. Två funderingar jag gärna skulle vilja få besvarade:

1. Är lästade skoblock ett måste till skor av denna typ? Endast använt herrstils Aguila tidigare, vilka passat förträffligt. (Carmina, EB).

2. Tips för vård att behålla den vackra fabrikspatineringen så länge som möjligt? Blev rekommenderad Burgols mörkbruna polish i tåpartiet och i övrigt mellanbrun skokräm.

Läst div. guider men tar ändå gärna tips p.g.a. tidigare mindre roliga skovårdsupplevelser.

Grattis till ett bra köp, och nej.. du behöver inte ha lästade skoblock i skorna. Jag har inte lästade block till mina EG Dover eller till mina GG Woburn, och det funkar utmärkt ändå.

Jag hade nog kört på det du har blivit rekommendered, alternativt kört neutral kräm om du vill bibehålla de naturliga färgskiftningar som uppkommer vid användning.
Citera
2016-02-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Grattis till ett bra köp, och nej.. du behöver inte ha lästade skoblock i skorna. Jag har inte lästade block till mina EG Dover eller till mina GG Woburn, och det funkar utmärkt ändå.

Jag hade nog kört på det du har blivit rekommendered, alternativt kört neutral kräm om du vill bibehålla de naturliga färgskiftningar som uppkommer vid användning.

Jag tackar Mr.Keke! Vågar knappt röra dem, så vackra är dem enligt mig.
Citera
2016-02-08, 15:57
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Jag tackar Mr.Keke! Vågar knappt röra dem, så vackra är dem enligt mig.

Glöm inte bort att det är ett par skor och inte antika vaser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in