2016-02-07, 13:48
Medlem
chessjamts avatar
"Tyckte inte att det gick så fort." - Johaug, efter att ha vunnit med ca 3 minuter 46 sekunder till andraplatsen...
2016-02-07, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Hm, ska se om vi har fler svenskor i loppet. Jo, det har vi..."

Ett monumentalt lagfiasko oavsett om man väljer att peka på dagens prestationer eller åkarna som faktiskt borde vara där och inte är det. Oacceptabelt att blott en av våra 11-12 bästa damåkare går i mål i Kollen.
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
"Tyckte inte att det gick så fort." - Johaug, efter att ha vunnit med ca 3 minuter 46 sekunder till andraplatsen...

Skön tjej som till och med verbalt hånar sina konkurrenter. Undrar vad hon vunnit med om hon fått ta i 6-7 minuter??
Medlem
Kalla 3-milar följer ett ganska intressant mönster de sista åren. Åker bra den första 2 milen sen ser det ut som att hon väggar. Åker dåligt men sedan får hon en kort återhämtningsperiod och sedan kan hon avsluta riktigt fort. Jävla konstigt mönster.
2016-02-07, 13:51
Medlem
Är det fler en mig som tycker sig se en ganska lågmäld stämning från övriga mot Johaug trots att hon "gjort" något historiskt.
2016-02-07, 13:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Fast utan en klunga bakom sig redan från början som kan ha nytta av varandra i varje utförsbacke. En jävla skillnad.

Det var ju individuell start då.
2016-02-07, 13:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Är det fler en mig som tycker sig se en ganska lågmäld stämning från övriga mot Johaug trots att hon "gjort" något historiskt.

Övriga norskorna kanske har en "inblick" i situationen som vi inte vi har?
2016-02-07, 13:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Övriga norskorna kanske har en "inblick" i situationen som vi inte vi har?

Precis, de vet att det bara ligger vanlig träning i enorma mängder bakom. Här är det många utan inblick som fabulerar om något annat.
2016-02-07, 13:55
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod

Jämför Johans VM-guld i VdF. Blev ett konstigt lopp det här..
2016-02-07, 13:59
Medlem
Stefan4s avatar
3:46 i segermarginal är tydligen ett Holmenkollen-rekord, men vilken är den största segermarginalen i världscupen över huvud taget?
2016-02-07, 14:00
Medlem
MaddahOfEeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Hon krossar allt alla rekord och är knappt anfådd i mål sinnesjukt, och hoppas sanningen kommer en dag

Jag misstänker starkt att nästan alla är mer eller mindre dopade och kontrollanterna och förbunden är med på det så det kommer aldrig fram.

Det är en komplett cirkus nu med media, förbunden, teamen osv.... De drar från plats till plats under säsongen och det är så mycket pengar I det hela så ingen vill avslöja nåt för då riskerar de att folk tappar intresset och då försvinner inkomsterna.

Jag tror att Svenskar & Norrmän kommer att bli "chockade" om någon I cirkusen nån dag ändrar sin inställning och avslöjar hur det egentligen går till.
2016-02-07, 14:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Precis, de vet att det bara ligger vanlig träning i enorma mängder bakom. Här är det många utan inblick som fabulerar om något annat.
Jag tror nog de flesta inser att det krävs sjuka mängder träning men det gör det väl i alla konditionsidrotter. Och jag vet ingen som har såna vansinniga tidsdifferenser på elitnivå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in