Citat:
Ursprungligen postat av
KeithRichards
Vet inte om detta har varit uppe, men dessa datum jobbade Lisa på kaféet:
14-16 maj 10-18
tors, fre, lör
17 maj 10-19 sö
23 maj 11-16
lör
30-31 maj 10-18
lör, sö
6-7 juni 10-18
lör, sö
Nerijus bör alltså ha haft sex tillfällen innan att skåda Lisa från taket. Och på söndagarna kanske han höll till i runkrummet.
https://minfil.org/C118ldb7bb/Rummet.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Det här anser jag är en viktig detalj gällande varför NB kunde locka Lisa till ladan. Jag är övertygad om att hon visste att NB tillhörde A,s anställda och när han "behövde" Lisa vid ladan gick hon dit.
Tror mao inte att NB var helt okänd för Lisa.
OBS: Oavsett anledning är det konstaterat att Lisa (på något sätt) tagits/tagit sig själv till ladan, där hon även dödades av NB.
Ingen avsikt att sabba föreställningen här men,, 6 tillfällen från mitten av Maj till början av Juni är inte speciellt mycket för att lära sig vad/vem som finns och försigggår på andra sidan vägen.
Fokus brukar väl ligga i att lära sig arbetet, och denna årstiden skulle iaf jag föreställa mig att arbetet sker inomhus i högre grad (ej på ute-servering) + (Vi hade faktiskt en piss-vår i fjol..)
Men självklart kan notis om arbetare/hantverkare på andra sidan vägen, tagits.
Skulle kunna tro att Lisa iaf kopplar den uppenbarade mannen till närområdet iaf.
Vidare fortsätter jag med en dåres envishet påstå att Nerijus
inte spanat/planerat ut just Lisa som individ.
Det som får detta hemska att ske, är att "
Mopedtjejen", oavsett vem, alltid blir ensam på baksidan vid stängning...
Det kunde varit Julia. Det kunde hänt förra sommaren, då andra moped-åkande tjejer eventuellt arbetade på caféet.
Som ett tillägg ska utskrivas att på Söndag-morgon, passerade faktiskt Lisa litauernas bostad på sin moped då hon var på väg till caféet.