2016-02-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men lägg ner! Har du lyssnat på Rebecka någon gång? Det har jag. Det är ingen tvekan om att Lisa gick innan de låste.
För övrigt hade Lowa missat sin buss om de var kvar så länge.

Ja, det spelar ju ingen roll vart lisa var när haspen på dörren stängdes. För när fickringningen skedde så hade dom andra redan lämnat platsen. Annars hade dom som sagt inte varit i tid till den jäkla bussen. Varför envisas några med att tjata om att det är arbetskamraterna hon pratar med vid "fickringningen"?' Det är orimligt.
2016-02-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Varför river inte Arne Jönsson mjölkrummet?
Det är väl det minsta horungen kan göra för Lisas familj samt cafépersonalen?

Den kaklade väggen med PEM-röret igenom kommer då att bli yttervägg. Den väggen måste i så fall också rivas och ersättas med en faluröd brädvägg. Borde lätt gå att åstadkomma.
2016-02-05, 11:35
Medlem
Citat:
Om han kom när Lisa var död skrämde han henne inte. Det finns mycket som talar för att någon annan dödade Lisa och att han kom efteråt.

Jaha. Vad bra. Således in tre fyra små detaljer utan mycket.
Kan vi få en lista från 1 till 20 på sådant som talar för att någon annan dödade Lisa.
2016-02-05, 11:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Vet inte om detta har varit uppe, men dessa datum jobbade Lisa på kaféet:

14-16 maj 10-18 tors, fre, lör
17 maj 10-19 sö
23 maj 11-16 lör
30-31 maj 10-18 lör, sö
6-7 juni 10-18 lör, sö

Nerijus bör alltså ha haft sex tillfällen innan att skåda Lisa från taket. Och på söndagarna kanske han höll till i runkrummet.
https://minfil.org/C118ldb7bb/Rummet.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det här anser jag är en viktig detalj gällande varför NB kunde locka Lisa till ladan. Jag är övertygad om att hon visste att NB tillhörde A,s anställda och när han "behövde" Lisa vid ladan gick hon dit.
Tror mao inte att NB var helt okänd för Lisa.

OBS: Oavsett anledning är det konstaterat att Lisa (på något sätt) tagits/tagit sig själv till ladan, där hon även dödades av NB.

Ingen avsikt att sabba föreställningen här men,, 6 tillfällen från mitten av Maj till början av Juni är inte speciellt mycket för att lära sig vad/vem som finns och försigggår på andra sidan vägen.
Fokus brukar väl ligga i att lära sig arbetet, och denna årstiden skulle iaf jag föreställa mig att arbetet sker inomhus i högre grad (ej på ute-servering) + (Vi hade faktiskt en piss-vår i fjol..)
Men självklart kan notis om arbetare/hantverkare på andra sidan vägen, tagits.
Skulle kunna tro att Lisa iaf kopplar den uppenbarade mannen till närområdet iaf.

Vidare fortsätter jag med en dåres envishet påstå att Nerijus inte spanat/planerat ut just Lisa som individ.
Det som får detta hemska att ske, är att "Mopedtjejen", oavsett vem, alltid blir ensam på baksidan vid stängning...
Det kunde varit Julia. Det kunde hänt förra sommaren, då andra moped-åkande tjejer eventuellt arbetade på caféet.
Som ett tillägg ska utskrivas att på Söndag-morgon, passerade faktiskt Lisa litauernas bostad på sin moped då hon var på väg till caféet.
2016-02-05, 11:59
Medlem
Citat:
Om han kom när Lisa var död skrämde han henne inte. Det finns mycket som talar för att någon annan dödade Lisa och att han kom efteråt.

Och varför ringde inte NB polisen I så fall??
2016-02-05, 12:02
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vidare fortsätter jag med en dåres envishet påstå att Nerijus inte spanat/planerat ut just Lisa som individ.
Jag tror att oavsett om han varit attraherad av Lisa sedan tidigare, hade han nog ändå tagit den som funnits där vid tillfället, med reservation för att han kan ha haft vissa preferenser bland de anställda. Lisa kan ha varit en 10-taggare för honom och gjorde ärendet mer intressant och akut än om det hade varit t.ex L*wa.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-02-05 kl. 12:12.
2016-02-05, 12:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag tror att oavsett om han varit attraherad av Lisa sedan tidigare, hade han nog ändå tagit den som funnits där vid tillfället, med reservation för att han kan ha haft vissa preferenser bland de anställda. Lisa kan ha varit en 10-taggare för honom och gjorde ärendet mer intressant och akut än om det hade varit t.ex L*wa.

Precis så ja. Adriana blev ett tillfälle.
Lisa, eller vem som helst på moped, blev ett tillfälle, men med tillägget att han vet genom skådeplats/inlärning att tillfälle här uppkommer.
Måhända att viss form av preferens bildats på distans ja, eftersom det ändå görs i ett ögonblick.
Senast redigerad av rotesau 2016-02-05 kl. 12:25.
2016-02-05, 12:15
Medlem
rubin22s avatar
Jag provar igen, hoppas att denna fråga får stå kvar!?

Är det någon här som vet om Lisas sista ord i telefonen"Det är klart ( typ, såklart jag kan) eller var det ett konstaterande att något hon gjort är klart som sas höras av Lisas pappa?

Hur kan det tolkas tror ni, mest troligt åtminstone? Borde ju hörts vad som menats av de två tolkningarna eller vad mer sa Lisas pappa?
2016-02-05, 12:23
Medlem
Citat:
Det är alltså Den andre som pratar i den s k fickringningen eller är det NB trots allt ?
2016-02-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag provar igen, hoppas att denna fråga får stå kvar!?

Är det någon här som vet om Lisas sista ord i telefonen"Det är klart ( typ, såklart jag kan) eller var det ett konstaterande att något hon gjort är klart som sas höras av Lisas pappa?

Hur kan det tolkas tror ni, mest troligt åtminstone? Borde ju hörts vad som menats av de två tolkningarna eller vad mer sa Lisas pappa?

https://www.flashback.org/sp56237254
2016-02-05, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NB kom inte till Lisa och hittade henne död:

Han MÖRDADE henne nämligen.

Det finns ingenting som talar för det du tjatar om - dvs självmord.
Naturligtvis är det mord.
Vid obduktionen fann man blodförekomst under naglar, på handrygg och handleder.
Det var blod från Lisa själv. Vilket rimligtvis visar att hon desperat försökt värja sig i försök att få bort snaran som han drog åt så den skar in på hennes hals vid strypning. Vid mord är snörfåran ofta multipel.

Tops handled böjsida vänster - Obduktion Lisa Holm
DNA För topsen erhölls indikation på blodförekomst. Vid utförd
DNA-analys påvisades DNA som överensstämmer med Lisa
Holm själv.
Tops, handrygg, vänster. - Obduktion Lisa Holm
Holm själv.
Tops, handled höger. - Obduktion Lisa Holm
Holm själv.
Nagelskrap höger hand - Obduktion Lisa Holm
För de fem topsen erhölls indikation på blodförekomst. Vid
utförd DNA-analys av fyra av topsen påvisades DNA som
överensstämmer med Lisa Holm själv.
Nagelskrap vänster hand - Obduktion Lisa Holm
För fyra av topsen erhölls indikation på blodförekomst. Vid
utförd DNA-analys av de fyra topsen påvisades DNA som
överensstämmer med Lisa Holm själv.
2016-02-05, 12:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikarus80
Och varför ringde inte NB polisen I så fall??
För att han är en idiot och fick för sig att ta en titt på kroppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in