Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-03, 01:09
Bannlyst
Jag läste nånstans att BO var polis men det verkar helt försvunnet nu.

Reserverar mig för att jag kan ha blandat ihop det med nåt annat. Tror dock inte det.
Citera
2016-02-03, 01:29
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75

Reserverar mig för att jag kan ha blandat ihop det med nåt annat. Tror dock inte det.

Har inte funnits några uppgifter i tråden om detta så du kan fortsätta "reservera" dig och "blanda ihop".
Citera
2016-02-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Speaking of rätt.. kvinna, gift och har tre barn med våldsam man. Efter år av misshandel och hot väljer kvinnan att ta saken i egna händer för att skydda sig själv men framför allt de tre barnen från vidare traumatisering. Kanske har mordhot från mannen efter hot om skilsmässa föregått dådet. Väljer metod, förvisso klantigt genomfört , utifrån att slippa straff och istället få ut försäkringspengar eller i alla fall slippa straff. Möjligen blir det mer klantigt än planerat pga affektiv konflikt, icke desto mindre är det planerat sedan länge. Resultatet blir tre föräldralösa barn. Grattis! Leve socialtjänsten och polisen som en en gång misslyckats arr arbeta förebyggande!!

Enligt artiklarna var ingen av dem känd av polisen sedan tidigare. Och i tingsrätten var de också okända, dvs. inga vårdnadstvister som gått dit.
Citera
2016-02-03, 01:56
Medlem
Mazeppas avatar
MGM är höggravid åxå.. Inget ryckte! 100% sanning. Finns även ett vuxet barn, runt 20. Troligtvis är det MOs barn...
Citera
2016-02-03, 05:25
Medlem
Citat:

Samma här. Ett kort inlägg som påtalade att BO arbetade under täckmantel/hemlig polis, när tråden var nystartad.
Citera
2016-02-03, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har inte funnits några uppgifter i tråden om detta så du kan fortsätta "reservera" dig och "blanda ihop".

Jodå det fanns ett inlägg om att BO jobbade som spanare alternativt under cover.
Citera
2016-02-03, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Du känner familjen och anser att mordet var polisens och socialtjänstens fel.

Eller har jag missförstått dig?

Känner familjen? Nej, jag gissar utifrån det som jag uppfattar som mest sannolikt, som resten skribenterna i den här tråden.

Soc o polisens fel? Nej, om det nu är så som jag spekulerar, så ligger naturligtvis ansvaret på gm, men det förvånar mig ibland hur dåliga vissa myndigheter är att göra vettiga riskbedömningar.
Citera
2016-02-03, 10:53
Medlem
Okej, då får jag också skjuta från höften, spekulera i vad som kan ha hänt.

Enligt KvällsPosten finns det ett äktenskapsord men det står inte hur det är utformat. Frun är även misstänkt för mord på sannolika skäl. Ny häktningsförhandling ska hållas idag.

http://www.expressen.se/kvallsposten/hustrun-begars-haktad-for-mord/

Låt oss säga att mannen äger allt av värde och tillgångar. Frun har varit otrogen, vilket inte är ovanligt idag med bekräftelsekåta kvinnor. Mannen har avslöjat frun och vill skiljas. Detta skulle innebära att frun blir av med allt av värde. Frun blir desperat och finner att enda vägen är att mannen dör så att hon ärver honom. Desperata handlingar blir sällan genomtänkta så hon efterlämnar massor av bevis då hon inte lyckas bränna ner förrådet med mannen.
Citera
2016-02-03, 10:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Okej, då får jag också skjuta från höften, spekulera i vad som kan ha hänt.

Enligt KvällsPosten finns det ett äktenskapsord men det står inte hur det är utformat. Frun är även misstänkt för mord på sannolika skäl. Ny häktningsförhandling ska hållas idag.

Låt oss säga att mannen äger allt av värde och tillgångar. Frun har varit otrogen, vilket inte är ovanligt idag med bekräftelsekåta kvinnor. Mannen har avslöjat frun och vill skiljas. Detta skulle innebära att frun blir av med allt av värde. Frun blir desperat och finner att enda vägen är att mannen dör så att hon ärver honom. Desperata handlingar blir sällan genomtänkta så hon efterlämnar massor av bevis då hon inte lyckas bränna ner förrådet med mannen.
Låter som en rätt bra teori faktiskt.
Citera
2016-02-03, 11:05
Bannlyst
Äldsta pojken emo (se facebook) med psykiska och neuropsykiatriska problem. Under affektutbrott slår han ihjäl fadern. Modern får panik och försöker få det hela att se ut som en olycka. Polisen upptäcker att BO var död innan branden. Modern tar på sig skulden för att skydda sonen.
Citera
2016-02-03, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wima2016
Samma här. Ett kort inlägg som påtalade att BO arbetade under täckmantel/hemlig polis, när tråden var nystartad.

Där ser man. Det var här jag läste det alltså. Fick för mig att det var i aftonbladet eller nån tidning i alla fall. Googlade därför men fann inget. Lite märkligt att det är så känsligt. Jag menar poliser är väl inte odödliga.

Tack för stöd.
Citera
2016-02-03, 13:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Wima2016

Citat:
Ursprungligen postat av Satansskit
Jodå det fanns ett inlägg om att BO jobbade som spanare alternativt under cover.

Citat:
Där ser man. Det var här jag läste det alltså. Fick för mig att det var i aftonbladet eller nån tidning i alla fall. Googlade därför men fann inget. Lite märkligt att det är så känsligt. Jag menar poliser är väl inte odödliga.

Tack för stöd.
Enligt KvällsPosten: "Mannen ska ha arbetat inom transportsektorn."

Frun blev omhäktad idag på sannolika skäl misstänkt för mord, misstankarna har stärkts.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in