Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
"Jag har ingen porr i min dator av detta slag. Har du det? "
Om någon varit inne på en porrsida (eller andra sidor) så lagras alla bilder i cachen. Skulle det då råka finnas en enda bild bland dessa som är våldsporr så lagras denna också. Det betyder inte att personen varit intresserad av eller tittat på just våldsporr.
Eftersom jag inte besöker porrsidor så
hoppas jag att jag inte har några sådana bilder i min dator, men jag kan inte säga till 100% att det inte finns eftersom jag inte har tittat igenom cachen på min dator. Mycket skräp kan samlas där utan att man vet var det kommer från.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Porren är en detalj som förstärker bilden av att detta är ett monster.
Det är så lätt att ha förutfattade meningar. Att säga "Aha, han hade våldsporrbilder i datorn därför måste han vara ett monster" är lika dumt som att säga t.ex. "Aha, han hade en bild av ett hakkors i sin dator därför måste han vara nazsist".
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Du vill normalisera något som är onormalt genom att göra detta till en diskussion om bevis.
Jag försöker inte normalisera något onormalt utan vad jag vill ha sagt är att bara för det finns 6 våldsporrbilder i NB's dator så betyder det
INTE att han är intresserad av just den typen av porr, men jag kan inte heller säga att han
INTE är det för jag
VET inte.
Sen måste man fråga sig; Var fanns dessa bilder - låg de i cachen eller var de nedladdade av honom? Hur såg historiken ut, dvs vilka sidor har han besökt? Hittar inte svaren på detta i FUP - rätta mig om jag har missat det.