2016-01-30, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu utgör ju SD bara 12,9 % som väl är.Nu byggs ju bostäder äntligen. Då spelar det väl ingen roll om det är Anna,Ahmad eller Mustafa som får flytta in. Trots att hyresvärdar lämnar 25% av sitt bestånd till nyanlända svenskar så har det inte räckt till. Nu byggs det ju och det är väl en glädjande nyhet. Nära hav och homogena samhällen. Det är bra integration.

- Senast var det 27%
- Ungefär lika många som förra året och kan knappast täcka behovet.
- Svenska bostäder ska gå till svenskar och inte Ahmed.
Citera
2016-01-30, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Man behöver ingen forskning om man mer än 2 i iQ att förstå att om man placerar muslimer bland svenskar så blir integreringen bättre än om man placrar muslimer ute i ghetot. Genom bättre integrering så ökar tryggheten, men sånt förstår inte ni rassar.

Frågan är vilka som vill bli försökskaninerna och bli halalslaktade?
Citera
2016-01-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boktrollet
Jag bor i närheten av området. Jag tycker att det här är helt galet. Hade det handlat om ett boende för enbart invandrare (med svenskt medlemskap) eller i princip vem som helst som skulle integreras hade jag kunnat ha överseende med beslutet. Men detta är ju asylsökande, dessa är inga personer som (egentligen) skall stanna i Sverige någon längre tid och därför inte har något behov av att integreras. Det skall också tilläggas att vi inte har en aning om vad det rör sig om för personer, sexförbrytare? IS anhängare?
Det är människor som av kod 291 att döma är benägna att begå mycket grova brott. Och att då placera en sådan anstalt mitt i ett område där nästan bara barnfamiljer bor är för mig helt obegripligt. Politikerna riskerar ju att massa oskyldiga barn utsätts för våld. Dessutom tenderar som sagt bopriserna att rasa. De flesta som bor här är inga överklassare utan vanliga Svenssons. Många unga par som precis flyttat ihop men som kanske valt att betala lite mer för att bo i ett område som i alla fall var lite lugnare en gång i tiden.

Att de flesta av barnen dessutom troligtvis ljuger om sin ålder för att kunna sko sig på välfärden och slippa rättsliga följder av sina brott gör inte saken bättre.

Om poängen är att dessa människor skall anpassas till skötsamma barnfamiljer genom att smälla upp en flyktinganställt på tomten intill, vore det ju som att låta hells angels smälla upp en lokal på samma gata i den naiva tron att dess medlemmar kommer att anpassas till de skötsamma barnfamiljerna.

Jag blir så jäkla trött på våra politiker.
Det kan ju också tilläggas att när det pratas om hyresrätter för unga eller äldreboenden så är det en jäkla lång och dyr process men när det kommer till flyktingboenden så sker processen i ljusets hastighet och det finns plötsligt hur mycket pengar som helst att röra sig med. Fan inte klokt.

Detta inlägget kan vara det bästa i hela tråden.
Citera
2016-01-30, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Hisingen kommer aldrig att räknas till de bättre områdena i Göteborg. Antingen bor du inte här eller också har du inte fattat ett smack. Ditt fel stavas: Älvsförbindelse!!! Hisingen är en otillgänglig Ö!!.

Finns ju vissa delar av Hisingen som är riktigt fina t.ex. Lindholmen/Eriksberg även Torslanda.
Citera
2016-01-30, 22:17
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
- Senast var det 27%
- Ungefär lika många som förra året och kan knappast täcka behovet.
- Svenska bostäder ska gå till svenskar och inte Ahmed.
Du som rasse fattar inte att man kan vara svensk och heta Ahmed, att vara svensk handlar inte om utseende det handlar om att du bor på ett landsområde och delar kultur.
Citera
2016-01-30, 22:19
Medlem
Citat:
Man behöver ingen forskning om man mer än 2 i iQ att förstå att om man placerar muslimer bland svenskar så blir integreringen bättre än om man placrar muslimer ute i ghetot. Genom bättre integrering så ökar tryggheten, men sånt förstår inte ni rassar.

Alla vill inte bli integrerade och den inställningen finns både bland en del invandrare och en del svenskar. Svensken har aldrig tillfrågats om mångkulturen och en del betalar dyrt för att slippa den.

Med anledning av det fetstilade: om jag skulle bo i en villaidyll och får en asylbarack som granne - ökar då tryggheten i mitt område?
Citera
2016-01-30, 22:23
Bannlyst
Citat:
Du som rasse fattar inte att man kan vara svensk och heta Ahmed, att vara svensk handlar inte om utseende det handlar om att du bor på ett landsområde och delar kultur.

Du som lågutbildad fattar inte att det handlar om etnicitet. Man blir inte japan om man inte har sneda ögon. Spelar ingen roll hur många gånger du åker tunnelbanan.
Citera
2016-01-30, 22:27
Medlem
Citat:

Jag vill inte göra dig besviken, men svenskar är dessutom en egen folkgrupp:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar
Citera
2016-01-30, 22:29
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Alla vill inte bli integrerade och den inställningen finns både bland en del invandrare och en del svenskar. Svensken har aldrig tillfrågats om mångkulturen och en del betalar dyrt för att slippa den.

Med anledning av det fetstilade: om jag skulle bo i en villaidyll och får en asylbarack som granne - ökar då tryggheten i mitt område?
Dom invandrare som inte vill bli integrerade ska tvingas att bli det för att vi ska kunna ha ett fungerande samhälle, vi kan inte ha paralelle samhälen i Sverige. Svensken har röstat för att hjälpa personer som flyr och svensken vill väl också få hjälp om dom nån gång ska fly?

Ja din trygghet i ditt område kommer att öka om du får en barack där och varför den kommer att öka är för att ditt område hjälper starkt till med integrering vilket gör att förorten inte förvarras, för om förorten förvarras så kommer förortsungarna åka till dit fina område och sno dina saker oftare.
Citera
2016-01-30, 22:32
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Du som lågutbildad fattar inte att det handlar om etnicitet. Man blir inte japan om man inte har sneda ögon. Spelar ingen roll hur många gånger du åker tunnelbanan.
Snacka om att vara besatt i utseende och inte förstå mänkligheten på ett djupare plan men jag hade inte förväntat mig nått sånt av en rasse.
Citera
2016-01-30, 22:38
Medlem
Citat:
Dom invandrare som inte vill bli integrerade ska tvingas att bli det för att vi ska kunna ha ett fungerande samhälle, vi kan inte ha paralelle samhälen i Sverige. Svensken har röstat för att hjälpa personer som flyr och svensken vill väl också få hjälp om dom nån gång ska fly?

Ja din trygghet i ditt område kommer att öka om du får en barack där och varför den kommer att öka är för att ditt område hjälper starkt till med integrering vilket gör att förorten inte förvarras, för om förorten förvarras så kommer förortsungarna åka till dit fina område och sno dina saker oftare.

Nej, jag bor inte i något fint område. Jag ser förortsungar varje dag.
Citera
2016-01-30, 22:38
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Det är skillnad på att vara svensk och att vara svensk medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in