Citat:
Ursprungligen postat av
birkaboo
Arne och hans hustru kommer att betraktas som giriga godsägare. När väl N fått sin livstidsdom tror jag blickarna kommer att riktas än mer mot dem som tog ondskan till Sverige.
Det där är ju rent skitsnack. Ondskan i Sverige finns hos var och en och företrädesvis hos de som betraktar sig själva som förträffligheten själv och blundar för sina onda sidor. Men framför allt finns ondskan hos de som inte också förmår se och ge uttryck för godhet.
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Det blir ju bara värre efter de superlativ Arne strösslade med i hovrätten. Platt fall. Med tanke på den tekniska bevisningen samt utpekanden från hans svärdotter borde han definitivt ha hållit lägre profil. Hur var det nu, N fick väll dom bästa rekommendationerna av Arne, - Den bästa jag haft )..
Han vände sig också direkt till NB och önskade honom lycka till i fortsättningen.
AJ gav uttryck för sina egna erfarenheter av NB; vad annat skulle han ha gjort? Anser du att han skulle ha tagit fasta på vad andra människor sagt och upplevt?
Citat:
Det tisslas och tasslas om en undergiven godsägarfru som gärna tar ett glas extra, fam har ingen stark sammanhållning.
Om det tisslades och tasslades lite mindre skulle det onda inte gödas med skvaller och illasinnat snack.
Citat:
Adriana betraktas som en väldigt duktig och pålitlig tjej med en egen karriär. Enligt mina källor har hon varit 100 % säker hela tiden på att det var N hon mötte under lördagen. Något som är väldigt besvärande för N försvar samt några få i den här tråden.
Som några i tråden redan understrukit: Alla vittnesmål ska bedömas med försiktighet och med det förrädiska minnet i åtanke. - Detta till trots finns det vittnen som ger ett mer eller mindre stabilt och omdömesgillt intryck. I det här fallet finns även stöd för att joggerskan pekat ut rätt man, nämligen att NB kan bevisas ha passerat platsen för den tänkta attacken precis vid den tidpunkt då joggerskan stannats.
Citat:
När det gäller det planterade trädet känner jag mig kluven. Dels är det väldigt vackert när det står i blom och kan påminna om Lisas närvaro. Men sen ogillar jag caféägaren då jag anser att hon profiterar sig på det som hänt Lisa och varit god på att ta varje tillfälle i akt att dra cafets öppetider när hon ställt upp i media.
Detta är ju inte hela sanningen: Kaféet har också fungerat som en naturlig mötesplats. Utan organisationsförmåga och ett öppet sinnelag hade detta varit svårt att genomföra på det föredömliga och inlevelsefulla sätt som just kaféägarinnan uppvisat.
Citat:
Caféägaren är inte på något sätt bättre än Arne när det kommer till girighet. Hon borde ifrågasätta sitt eget arbetsgivaransvar. Anställa ung och billig arbetskraft ut till landsbygden men samtidigt inte kunna ha en vuxen arbetsledare som stänger, låser och går sist.
Att ta sitt arbetsgivaransvar kan innebära mycket, t.ex. att se till så att verksamheten bär sig och att ingen blir arbetslös. Det var fyra tjejer som jobbade som i ett team och tre av dessa närvarade vid stängningen. Före stängning stämdes också läget av via telefon.
Citat:
Lisa har arbetat helg i ca 3 ve i Blomberg. 3 ve av sitt 17-åriga liv. Trädet som planterats till hennes minne känns egentligen väldigt fel rent geografiskt.

Lisa tillhör inte Blomberg eller Caféet. Hennes minne borde inte bli bunden till mordplatsen på det sättet anser jag.
Hon är för evigt bunden till mordplatsen och alla vackra blommor som lades ned där efter hennes död; alla goda tankar som tänktes och alla tårar som rann ned i jorden runt kaféet.
Men givetvis måste mjölkrummet jämnas med marken. Detta förutsätter jag att den driftige AJ med det snaraste kommer att se till; annars får han nog finna sig i att kallas girig och kanske ännu värre saker.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2895080-blomberg-sorgen-sitter-i-byggnaderna?m=print