2016-01-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fast det där är ju mera nöjesbetonat. Man har (förhoppningsvis) riktigt trevligt & gör det kanske heller inte lika ofta som går på fotboll. Jag har sett både Bruce Springsteen & AC Aglianese på Fiorentinas arena Artemio Franchi. Vilket tror du var roligast? Aglianese hade förvisso Massimiliano Allegri på mittfältet vilket kan kännas lite kul så här i efterhand, men The Boss är ändå en större grej än ligalunk mot dynggäng i fjärde divisionen.

Oh stort att ha sett Allegri sparka boll. Jag har bara gjort det en gång. Exklusivt. The Boss har jag däremot sett många gånger. Många = tre eller mer ... Men han är alltid fantastisk.

Både Bruce springsteen och Rolling Stones är bland de allra största. Och vissst fan kan det vara kul, men jag njuter numera mer av de lite lägre. De som går under radarn. Likt Cagliari...
Citera
2016-01-28, 22:44
Medlem
Jag är inte alls längre på framkant som jag var då jag ville spela allan ballan. Jag vill inte vara först med att upptäcka en ny fantastisk talang inom musik, eller Calcio.

Numera vill jag vill njuta av färdiga artister. Mogna män eller kvinnor som har något att förmedla.

Gubbrock, som kanske utförs på ett spektakulärt nytt sätt av en ung människa. Men gubbrock. Blues, Country, Rock... Text, musik, och utförande.

Jag ser på Calcio lite på samma sätt. Älskar mina gamla hjältar som jag lärt känna, och tar tid på mig att närma mig de nya. I dagens flyktiga och förrädiska omgivelse så tar jag mig lite extra tid...
Citera
2016-01-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Fast det där är ju mera nöjesbetonat. Man har (förhoppningsvis) riktigt trevligt & gör det kanske heller inte lika ofta som går på fotboll. Jag har sett både Bruce Springsteen & AC Aglianese på Fiorentinas arena Artemio Franchi. Vilket tror du var roligast? Aglianese hade förvisso Massimiliano Allegri på mittfältet vilket kan kännas lite kul så här i efterhand, men The Boss är ändå en större grej än ligalunk mot dynggäng i fjärde divisionen.

Senast jag och min son var på Artemio Franchi så såg vi Luca Toni och Totti. Stort som fan!

Vi tillbringade en hel vecka genom att lära känna staden och se alla konstverk. Vi njöt.

Underbara människor som bjöd in oss till sina hem, och coverciano öppnade enbart för oss. Ett museum och samtidigt därifrån som de bästa tränarna får sin utbildning.

Allt låg framme. De gamla pokalerna och gårdagens genomgång då det gällde träningsläxa.
Senast redigerad av Brille68 2016-01-28 kl. 23:09.
Citera
2016-01-29, 11:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Återigen apropå biljettpriserna, vad är alternativen? Se de evigt unga Rolling Stones som nog kan kosta 1.500 kr:

https://www.youtube.com/watch?v=fwWLaCmaulY

Eller de evigt unga Totti och De Rossi för mindre än en tredjedel? Som romare så kanske du väljer the Glimmer Twins, men som fotbollsintresserad utifrån är det inte lika självklart.

Allt är relativt.

Jag älskar upplevelser. Och gör det alltid utan kamera, så jag har inga fotobevis om inte andra fångat mig i akten. Jag har sett Rolling Stones många gånger, och de är fantastiska. Trissar och utmanar varandra, men du behöver aldrig vara orolig att de misslyckas. För de kan musik. Inte helt olikt Totti och Calcio...

Artister. Det som skiljer är att du har motståndare inom Calcio. För i Italien är det tröjan och staden som du stödjer.

PS
Keith Richards och Totti kommer fan aldrig att dö.

https://www.youtube.com/watch?v=NHh24Y9LrY0

De måste sänka priserna.

Om man tar Olimpico och Roma som exempel. Tribuna Tevere tar 16,397 . Det är den sektionen som är i bild i princip hela tiden. Där är ca halvfullt de flesta matcherna dvs ca 8000. Allt som behövs är att locka 8000 romasupportrar till från ett landskap på ca 6 miljoner så har man fyllt den sektionen.

Jag tycker man får sänka priserna tills man uppnått minst 90% fullt i snitt på "tv-läktarna". Med tanke på satsningen på den amerikanska markanden(och även övriga världen) är det avgörande att ge bilden av mycket publik och framgång. Om ett lag har 50% fullt på sina matcher i de amerikanska proffsligorna byter de helt enkelt stad, så uselt är det. Det är något vi ibland tappar perspektivet på när vi vänjer oss vid halvtomma arenor. Serie a konkurrerar med lag och ligor som har smockfullt varje match året runt. Romas konkurrenter när det gäller fans, tvpengar,reklam och sovuenirförsäljning är inte bara de italienska lagen utan publikmagneter som Bayern munchen och Man utd.

Om man nu inte tjänar in de sänkte biljettpriserna på ökad publik och matchdagsförsäljning får man helt enkelt ta den förlusten och se det som en investering i sitt varumärke.

Edit: Roma verkar dock göra rätt och har minskat gapet mellan kortsidabiljetterna och långsida. Jag är säker på att skillnaden var 18-75 istället för 25-65 euro som nu. För ett par som vill se en match är det dock fortfarande 80 euro i skillnad. Det kan vara svårt att motivera mot Empoli hemma.
Senast redigerad av sebastian_ 2016-01-29 kl. 11:42.
Citera
2016-01-29, 12:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Återigen apropå biljettpriserna, vad är alternativen? Se de evigt unga Rolling Stones som nog kan kosta 1.500 kr:

https://www.youtube.com/watch?v=fwWLaCmaulY

Eller de evigt unga Totti och De Rossi för mindre än en tredjedel? Som romare så kanske du väljer the Glimmer Twins, men som fotbollsintresserad utifrån är det inte lika självklart.

Allt är relativt.

Jag älskar upplevelser. Och gör det alltid utan kamera, så jag har inga fotobevis om inte andra fångat mig i akten. Jag har sett Rolling Stones många gånger, och de är fantastiska. Trissar och utmanar varandra, men du behöver aldrig vara orolig att de misslyckas. För de kan musik. Inte helt olikt Totti och Calcio...

Artister. Det som skiljer är att du har motståndare inom Calcio. För i Italien är det tröjan och staden som du stödjer.

PS
Keith Richards och Totti kommer fan aldrig att dö.

https://www.youtube.com/watch?v=NHh24Y9LrY0

Nåväl Rolling Stones i all ära men det är inte så att man går och ser dom varannan vecka.
Citera
2016-01-29, 14:20
Medlem
snillet_1s avatar
Sampdoria gör sig alltså av med två av sina ordinarie backar - Zukanovic och Regini (inte för att jag tycker dessa är särskilt bra) - och tvingar iväg Eder till Inter vad det verkar. Vill man åka ut?

Vissa kanske vill peka på att man tar in Ranocchia men jag tycker det är en riktigt dålig mittback som bara sprider osäkerhet. Och nu skall han lemmas in i ett Montella-lag som i sin natur är osäkra bakåt.
Senast redigerad av snillet_1 2016-01-29 kl. 14:22.
Citera
2016-01-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
De måste sänka priserna.
...
Jag håller med. Vilket också var anledningen till att jag nämnde de 20 år gamla förslagen från bl a Berlusconi om i princip gratis inträde för de lojala fansen. Att skapa en inramning och atmosfär, samt såklart ett surr om klubbarna och matcherna. Att det blir spektakulärt. Med den passion som finns i Italien så skulle det kunna bli enastående.

För poängen är att det man tjänar pengar på är TV, samt alltmer allt runt omkring. Att ha ett bra paket för att sälja ligan via media.

Men jag ville bara påpeka på att alla siffror visar på att det trots allt är relativt billigt att se Calcio. Dock inte tillräckligt billigt. Särskilt inte i ett land som lider av en en ekonomisk kris, där ungdomsarbetslösheten är hög som fan.
Citera
2016-01-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nåväl Rolling Stones i all ära men det är inte så att man går och ser dom varannan vecka.
Men jag skulle gärna vilja....

Oavsett så är det lite så man som svensk ser på bl a italiensk fotboll. Att åka och se en match i Italien kan jämföras med att se Rolling Stones. Det finns stora artister som uppträder i Europa hela tiden. Och varför åka till Torino, Milano, Rom osv för att se fotboll när du lika gärna kan åka till London eller Berlin för att se en konsert?

Upplevelser live.

Nu är jag tråkig i sammanhanget. Jag gillar genuina musiker som har något att förmedla, och inte sällan finner jag dem på små ställen till en spottstyver. Där står jag och gungar med en öl i handen... Rolling Stones och Bruce Springsteen är undantagen. De är de stora som jag gärna ser...
Citera
2016-01-29, 19:42
Medlem
På tal om publik. Avellinos senaste hemmamatch mot Salernitana i Serie B:

https://www.youtube.com/watch?v=WKYaa7C4cpY

Och det rapporteras att det är slutsålt även mot Cagliari ikväll. På tal om att jag gillar genuina musiker som oftast uppträder på mindre ställen...
Citera
2016-01-29, 22:07
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sampdoria gör sig alltså av med två av sina ordinarie backar - Zukanovic och Regini (inte för att jag tycker dessa är särskilt bra) - och tvingar iväg Eder till Inter vad det verkar. Vill man åka ut?

Vissa kanske vill peka på att man tar in Ranocchia men jag tycker det är en riktigt dålig mittback som bara sprider osäkerhet. Och nu skall han lemmas in i ett Montella-lag som i sin natur är osäkra bakåt.

Förutom lagkaptenen Angelo Palombo så tror jag faktiskt att Vasco Regini var den ende i Sampdoria som hade gjort två hela säsonger i klubben. Nu finns där nog ingen mer. Hela spelartruppen är fortfarande i läget att de håller på & lära känna staden. Det är svängdörrar. Ingen kontinuitet. Det säljs nog mycket programblad. Folk har inte koll på vilka som lirar i det egna laget ens. "-Vem fan är 4an?".

Jag hoppas att Frosinone håller sig kvar. Så jävla skön stadio, skönt lag, skön klubb. Hoppas att Verona & Carpi åker ur. Är ärligt talat ganska trött på Genua-lagen som fan är rena kringresande teatersällskap. Synd, för de är ju klassiska klubbar som man vill ha i Serie A. Men det har ju spårat ur. När derbyt spelades så var där i stort sett ingen som deltagit i Genua-derby tidigare! Tänk om man hade kunnat skicka de laguppställningarna i en tidsmaskin två år tillbaks i tiden & be folk gissa vilken match! Hade ju varit rent hopplöst att pricka in att det är ett Lanterna-derby det rör sig om.
Citera
2016-01-29, 22:29
Medlem
Avellino mot Cagliari:

Rastelli återvänder till Avellino som han tränade tre år innan han fick möjligheten i Cagliari. Han spelade dessutom i klubben under ett par år. Tyvärr blev han utbuad ikväll...

Uppställningar:
https://pbs.twimg.com/media/CZ6Onz8WEAAFsNa.png

Avellino: Frattali; Biraschi, Jidayi, Chiosa, Pucino; Gavazzi, Paghera, Sbaffo; Bastien, Castaldo, Mokulu

Cagliari: Storari; Balzano, Salamon, Ceppitelli, Barreca; Munari, Di Gennaro, Fossati; João Pedro, Farias, Sau.

Storari, Di Gennaro och Sau! Klass.

Mokulu från Kongo gav Avellino ledningen direkt! Vaffanculo.
https://vine.co/v/i55guZjOzv9

Några minuter senare kvitterade Munari.
https://vine.co/tags/AvellinoCagliari

Men det var João Pedros mål. 1-1 efter 11 minuter!

Avellinos Sbaffo blev utvisad under första halvleken. Målskytten Mokulu togs ut...

Under andra halvleken tvingas Rastelli ta ut Di Gennaro, och därmed får Cinelli göra debut. Dessutom ut med João Pedro och in Melchiorri. Det innebär att Farias tar över trequartista-rollen. Och in med Cerri istället för Sau, som direkt betalade sig.

https://vine.co/tags/AvellinoCagliari

Ingen briljans, utan ett resultat av att man trycker på och skapar möjligheter. Förr eller senare så lyckas bollen komma igenom...

En relativt fin match, även om den såklart blev störd av utvisningen. Cagliari dominerade. Ett Cagliari med vilja mot ett organiserat Avellino. Och publiken var där. Mi piace...

https://pbs.twimg.com/media/CZ6bw9eXEAAYDtb.jpg:large

Tre viktiga poäng för Cagliari.
Citera
2016-01-29, 22:31
Medlem
Knugen37s avatar
Vad tror vi om Paloschi till Guidolins Swansea? Synd att han lämnar, alltid varit en spelare jag gillar och genuint förknippar med Serie A.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in