2016-01-26, 22:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"Jag beklagar inte kräket"

"svårt att tro att någon annan än en nära anhörig gör det."

Du är överdrivet förtjust i att hacka sönder meningar. Nu gjorde jag det.

Vad exakt menar du? Ta dom i tur och ordning.
Jag beklagar inte kräket som skändade Lisas döda kropp och gömde henne för de anhöriga i fem dygn, och orsakade att massor av resurser hos polisen, andra myndigheter och frivilliga togs i anspråk. Det kan tänkas att någon annan än hans närmast anhöriga beklagar hans öde, men det är inte många.
2016-01-26, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Nu säger du Missing People (igen) när det handlar om militärer. Hur svårt kan det vara?
Rönnbäck anklagade Missing People b.la för att ingå i en konspiration. Så, det är Rönnbäck som har det svårt, inte jag. Hennes fantasi är det inget fel på.
2016-01-26, 22:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ni som har så oerhört svårt att greppa sanningen i detta inser inte att det NB inte har stake nog att göra är att förklara sig. Att han inte släpps nu beror på att han bedöms ha begått brott, men det är inte klart vilket brott HR kommer att bestämma sig för.
En kvalificerad gissning är att man bestämmer sig för att döma för något som börjar på m
och slutar på d.

Dråp? Griftefridsbrott? Vållande till annans död? Att man beslutar sig för nåt av det istället?
Skulle nog inte tro det.

Den enda pyttelilla möjligheten till någon förändring i relation till tingsrättsdomen
skulle väl vara beträffande påföljden då. Att man tycker det kan räcka med ett tidsbestämt
straff: 18 år. Mindre än så faller bort helt.
Men ska vi nu vara riktigt realistiska så är givetvis livstidsdomen lika ofrånkomlig som
när det handlar om vilken rubricering man dömer i enlighet med.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-26 kl. 22:08.
2016-01-26, 22:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
En kvalificerad gissning är man bestämmer sig för att döma för något som börjar på m
och slutar på d.

Dråp? Griftefridsbrott? Vållande till annans död? Att man beslutar sig för nåt av det istället?
Skulle nog inte tro det.

Den enda pyttelilla möjligheten till någon förändring i relation till tingsrättsdomen
skulle väl vara beträffande påföljden då. Att man tycker det kan räcka med ett tidsbestämt
straff: 18 år. Mindre än så faller bort helt.
Men ska vi nu vara riktigt realistiska så är givetvis livstidsdomen lika ofrånkomlig som
när det handlar om vilken rubricering man dömer i enlighet med.
Säg inte det. Dråpdomen efter mordet på Vatchareeya Bangsuan kom som en blixt från klar himmel.
2016-01-26, 22:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ni som har så oerhört svårt att greppa sanningen i detta inser inte att det NB inte har stake nog att göra är att förklara sig. Att han inte släpps nu beror på att han bedöms ha begått brott, men det är inte klart vilket brott HR kommer att bestämma sig för.

Ungefär så ja.
Vad jag inte fattar är hur så många här i tråden redan har fällt utslaget. Inte bara att han blir dömd till livstid för mord, han får inte heller något prövningstillstånd i HD! Snacka om att gå händelserna i förväg.
Kärnan i vad som kom från HR idag var, åtminstone vad jag läst:
Citat:
"Nerijus Bilevicius är fortfarande på sannolika skäl misstänkt för mord"

Så ni som tänker boka solsemester nu och ni som till synes redan skickar vykort från badstranden, ta och hejda er lite.
Tänk också på, att så länge NB nekar kan det gå en mördare lös.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-01-26 kl. 22:18.
2016-01-26, 22:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ungefär så ja.
Vad jag inte fattar är hur så många här i tråden redan har fällt utslaget. Inte bara att han blir dömd till livstid för mord, han får inte heller något prövningstillstånd i HD! Snacka om att gå händelserna i förväg.
Kärnan i vad som kom från HR idag var åtminstone vad jag läst:

Så ni som tänker boka solsemester nu och ni som till synes redan skickar vykort från badstranden, ta och hejda er lite.
HD är sällan intresserade av bevisprövning, därav lär de inte bevilja prövningstillstånd. Och din sista mening gäller väl isf de flesta mordfall och kan också appliceras på allsköns annan brottslighet. När HR dömer NB till livstid (och det gör den) kommer iaf jag inte att ägna mig åt grubblerier kring hans ev. oskuld och ADDI (Another Dude Did It). Däremot var solsemester en bra idé.
2016-01-26, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ungefär så ja.
Vad jag inte fattar är hur så många här i tråden redan har fällt utslaget. Inte bara att han blir dömd, han får inte heller något prövningstillstånd i HD! Snacka om att gå händelserna i förväg.
Kärnan i vad som kom från HR idag var åtminstone vad jag läst:

De flesta normalfuntade förstår väl varåt det barkar...
Tycker du att gårdagens apkonster av Rönnbäcks-kärringen gjorde att chansen att bli friad
från mordanklagelsen större på något vis?
Det går inga andra mördare lösa där ute.
Den vandrande dynghögen från Litauen är mördaren.
2016-01-26, 22:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag beklagar inte kräket som skändade Lisas döda kropp och gömde henne för de anhöriga i fem dygn, och orsakade att massor av resurser hos polisen, andra myndigheter och frivilliga togs i anspråk. Det kan tänkas att någon annan än hans närmast anhöriga beklagar hans öde, men det är inte många.
Du glömde i vanlig ordning att nämna vad han ytterligare gjorde mot henne, det allvarligaste;
att ta hennes liv ifrån henne och det på det mest fasansfulla sätt, och detta, M O R D,
är han också dömd för av en enig tingsrätt och kommer snart att bli igen otvivelaktigt
av en annan rättsinstans.

Att du ifrågasätter riktigheten i den bedömningen att ett mord utspelat sig här och
hänvisar till brist på bevisning och språket som statistiken talar i hängningsfall
kan du väl fortsätta göra i evighet och inbilla dig att en morddömd
i själva verket är oskyldig.

Du har efterfrågat bevis för att NB verkligen mördat Lisa men när man ber dig
konkretisera vad för bevis som skulle vara av det för dig godtagbara slaget,
så uteblir något svar på den saken.
En gång till: vad skulle behövas för att slutligen få dig övertygad om att NB också
högst personligen ansvarar för Lisas död. Vad i bevisväg alltså? Konkretisera.
2016-01-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ungefär så ja.
Kärnan i vad som kom från HR idag var, åtminstone vad jag läst:

Allt pekar mot NB, ingenting överhuvudtaget pekar mot någon annan. Att det kan vara någon annan är alltid ett populärt "argument" hos folk som inte vill greppa sanningen. Jag menar jultomten kan ju finnas på riktigt, ingen kan bevisa motsatsen men med 99,9% sannolikhet så gör han nog inte det och ingen kommer övertyga mig om motsatsen förens otvivelaktiga bevis presenteras.

Lika klart är att NB kan vara oskyldig men bevisen som finns emot honom gör mig till 99,9% säker på att han inte är det och ingen har varit i närheten av att kunna rubba den uppfattningen och jag vet att TR har och HR kommer att göra samma bedömning som jag gör.
2016-01-26, 22:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du glömde i vanlig ordning att nämna vad han ytterligare gjorde mot henne, det allvarligaste;
att ta hennes liv ifrån henne och det på det mest fasansfulla sätt, och detta, M O R D,
är han också dömd för av en enig tingsrätt och kommer snart att bli igen otvivelaktigt
av en annan rättsinstans.

Att du ifrågasätter riktigheten i den bedömningen att ett mord utspelat sig här och
hänvisar till brist på bevisning och språket som statistiken talar i hängningsfall
kan du väl fortsätta göra i evighet och inbilla dig att en morddömd
i själva verket är oskyldig.

Du har efterfrågat bevis för att NB verkligen mördat Lisa men när man ber dig
konkretisera vad för bevis som skulle vara av det för dig godtagbara slaget,
så uteblir något svar på den saken.
En gång till: vad skulle behövas för att slutligen få dig övertygad om att NB också
högst personligen ansvarar för Lisas död. Vad i bevisväg alltså? Konkretisera.
Jag har konkretiserat vad som krävs i bevisväg genom exempel på mord där jag är övertygad om mördaren. Varför frågar du igen? Vad krävs för att du ska tvivla på NB:s skuld?
2016-01-26, 22:55
Medlem
Skönt att det sitter vettiga jurister och inga konspirationsteoretiker i våra domstolar. Snart är det case closed och livet går vidare för oss andra.
2016-01-26, 22:58
Medlem
Skulle vara ganska intressant att veta vad IR menade med detta?

– Jag har lyssnat på gråtande flickor, kvinnor, som berättat vad de har utsatts för i området för ett antal år sedan. Som man förstår kan ha betydelse för platsen.

Säkert skrivits om det innan, men sitter någon med info så tackar jag och tar emot!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in