2016-01-24, 00:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det är just alla dessa vantolkningar jag kämpar mot. Jag kan helt enkelt inte hålla käft. Och då tillför jag bara en liten droppe i tråden mot vad alla ni andra gör för Lisa.
Heder åt hennes minne. En vacker, skärpt flicka som borde ha haft ett helt fantastiskt, spännande liv framför sig.
Lögner och förvanskningar har aldrig varit av godo, Att sen ljuga och förvanska på Lisas bekostnad till NBs fördel - är bland det sjukaste som kan skådas. Det är att sparka på offret en gång till.
2016-01-24, 00:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mycket chockerande, du måste inse att sannolikheten för att han hittade en död flicka är mycket högre än att han dödade en. Det är vanligare att döda personer hittas än att människor dödas.

Nej, bevisen säger något helt annat. Hans tvångsmässiga onanerande kan få mig att tänka på att han faktiskt stalkade henne en tid innan. Han smög och spanade i det här rummet som han tapetserat med sin sperma. Hans gulbruna sperma som ser en aning sjuk ut. Han är nog inte fullständigt frisk. Kanske har någon slags sjukdom förutom att vara skitgris då så en mer medicinsk åkomma med tanke på färgen i den här lampkupan. Och förutom det så bör han ha någon diagnos förstås. Att hans fantasier har spökat talar ju tidigare utredningar och underlag för då det gäller typen av sexmord.
Och att hans sperma hittas i närliggande rum tyder på en riktigt sjuk jävel. En som tänder på att hänga, tejpa, och döda en ung tjej. Någonstans är han ju väldigt liten. Förkrympt man med problem som med potensen. Han kanske inte riktigt fullt ut kan ha normal sex. Hade han berättat allt han fantiserat om hade vi låst in honom för gott. Jag tror inte på någon rehabilitering för sexualsadister. Det bör nog ses över den dagen han kan tänkas bli fri.
2016-01-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
De flesta ifrågasätter inte auktoriteter. De flesta tänker som alla andra och gör som alla andra.

De flesta säljer sina aktier när alla andra gör det och köper när alla andra gör det. Jag gör tvärtom, jag köper när andra säljer. Det brukar löna sig. Det kan vara bra att tänka annorlunda.

Fine.

Men dom flesta personer jag pratar med, högst socialt anpassade, tycker också åklagaren har rätt i detta fall.

Hur dom handlar på börsen osv har inget med saken att göra alls.

Dom flesta har inget behov att framhäva att "vara tvärtom" skulle ha något egenvärde i sig.

Varför är det viktigt för dig?
2016-01-24, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Oavsett antal svarta SUVar i området ...

är det likt förbenat 10 DNA från NB som finns på just dom ställen som dom svårligen kan förklaras med annat än att NB är den som, enligt enig TR, mördat Lisa Holm.

Hur bortförklara dom, trovärdigt?

Ingen har bevis att NB har mördat flickan. Det med dina dna relaterar jag bara att han kan vara inblandad som medhjälpare. Inget mer än så.
2016-01-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det är just alla dessa vantolkningar jag kämpar mot. Jag kan helt enkelt inte hålla käft. Och då tillför jag bara en liten droppe i tråden mot vad alla ni andra gör för Lisa.

Heder åt hennes minne. En vacker, skärpt flicka som borde ha haft ett helt fantastiskt, spännande liv framför sig.

Ja, det borde hon ha haft. Vad som än hänt är det en stor tragedi. Till Lisas minne. Jag lider med hennes nära.
2016-01-24, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fine.

Men dom flesta personer jag pratar med, högst socialt anpassade, tycker också åklagaren har rätt i detta fall.

Hur dom handlar på börsen osv har inget med saken att göra alls.

Dom flesta har inget behov att framhäva att "vara tvärtom" skulle ha något egenvärde i sig.

Varför är det viktigt för dig?

Ja, därför att jag tror det är viktigt att kunna tänka tvärtom, se utanför boxen.
2016-01-24, 00:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, bevisen säger något helt annat. Hans tvångsmässiga onanerande kan få mig att tänka på att han faktiskt stalkade henne en tid innan. Han smög och spanade i det här rummet som han tapetserat med sin sperma. Hans gulbruna sperma som ser en aning sjuk ut. Han är nog inte fullständigt frisk. Kanske har någon slags sjukdom förutom att vara skitgris då så en mer medicinsk åkomma med tanke på färgen i den här lampkupan. Och förutom det så bör han ha någon diagnos förstås. Att hans fantasier har spökat talar ju tidigare utredningar och underlag för då det gäller typen av sexmord.
Och att hans sperma hittas i närliggande rum tyder på en riktigt sjuk jävel. En som tänder på att hänga, tejpa, och döda en ung tjej. Någonstans är han ju väldigt liten. Förkrympt man med problem som med potensen. Han kanske inte riktigt fullt ut kan ha normal sex. Hade han berättat allt han fantiserat om hade vi låst in honom för gott. Jag tror inte på någon rehabilitering för sexualsadister. Det bör nog ses över den dagen han kan tänkas bli fri.
Inte ett ord som talar för att han är mördare.
2016-01-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustMeh
Ingen har bevis att NB har mördat flickan. Det med dina dna relaterar jag bara att han kan vara inblandad som medhjälpare. Inget mer än så.

Vem var då mördaren? Begrunda nu att TR dömt honom för mordet, så du måste bevisa att TR har fattat ett beslut på Felaktigt underlag.

Vad består de korrekta underlagen av?
2016-01-24, 00:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inte ett ord som talar för att han är mördare.

Jo då det beror lite på vem som tolkar inlägget. Hans sjuka värld är uppenbar och han står nu inför ett domslut som kommer ge honom livstid. Livstid för att på ett oerhört grymt och vidrigt sätt tagit livet av en ung tjej. Allt för sina sexuella perversa drift. Hans värde som människa i dag är förintad. Han kommer alltså oavsett få leva med titeln sexsadisten som mördade Lisa Holm. Han som hängde och förnedrade henne med att låta henne vara blottad och hjälplös, skräckslagen medan han onanerade. Hans spår har avsatts på hur många klädesplagg och mordplats som helst. Och med bland DNA från både offer och han själv. Frågan är om han överlever utan att någon klipper han i ett fängelse?
Det är ju en önskedröm även om den kanske är för snäll och barmhärtig. Om vederbörande blev våldtagen varje morgon i fängelset med en batong, så kanske man skulle känna någon slags rättvisa, men det kanske är mycket begärt?
2016-01-24, 01:00
Medlem
Citat:
Ja, därför att jag tror det är viktigt att kunna tänka tvärtom, se utanför boxen.

Det är ingen motsättning där. Dom flesta tänker utanför boxen, men gör ingen stor affär av det. Det är snarast normalt.
2016-01-24, 01:00
Medlem
develis avatar
Citat:
De flesta ifrågasätter inte auktoriteter. De flesta tänker som alla andra och gör som alla andra.
De flesta säljer sina aktier när alla andra gör det och köper när alla andra gör det. Jag gör tvärtom, jag köper när andra säljer. Det brukar löna sig. Det kan vara bra att tänka annorlunda.
.. Bra att tänka annorlunda.

GW, Silbersky, Björkman, Tuhkanen, Bodström, Sarnecki, Alhem.. för att nämna några namn då.
2016-01-24, 01:01
Medlem
Citat:

Köper du eller säljer du på måndag?
Själv är jag säker på att balten sålt smöret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in