Citat:
Ursprungligen postat av
Asobi
Fast det låter som att detta kan leda till att många svenskar som bor i de närliggande villorna kommer att fly området vilket kan tänkas skapa en form av villaghetto.
Resultatet blir att fler villor blir lediga vilket är syftet. Detta sker redan i mitt radhusområdet. Tidigare ett området för barnfamiljer. Blandat svenskar och invandrare. Det gemensamma var att man sköter sig och barnen (riktiga barn) går i svensk förskola/grundskola. Nu betalar kommunen 20 000 SEK/mån per "barn" i radhuset och man skickar dit ca 5-7 st till samma radhus. Företag hyr av privatpersoner för att få dessa pengar samtidigt som man saboterar närområdet. Flera barnfamiljerna har redan flyttat. Insåg precis att jag inte längre kan kalla det "mitt" radhusområde utan "deras" är mer rätt.
Det finns en problematik att folk sliter hårt och belånar sig högt för att bo i en villa eller ett radhus och sedan ges villaboende till flyktingar. Tror vi ganska snart kommer se en ökning av "gated communities" i Sverige.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20618163.ab
Det "experter" anses är dåligt är precis det som man är ute efter.
"– Nästan alltid handlar det om trygghet och säkerhet. Att man känner sig orolig och vill stänga in sig för att undvika sociala störningar, våld och hot som finns i samhället.
Och det blir tryggare – för dem.
– Har du en vakt eller en gallergrind som du bor bakom är du lite tryggare. I gengäld blir den andra delen, resterande staden ännu otryggare."