2016-01-23, 00:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har NB sagt att han körde den vägen då? Det kan stämma, men jag minns inte att han har tillstått att han körde på den vägen den dagen, har du någon sida i FUP att hänvisa till?
Ja. s.1621
Citat:
Du åkte hem, åker du samma väg hem?
Ja, det är samma väg
2016-01-23, 00:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det "vissa" tycks glömma är att vi har fri bevisföring i Sverige. Hustruns svammel är av noll o inget värde. Likaså "patronens" åsikter. Nero må ha varit hur bra o duktig som helst, fakta kvarstår. Vi har +4 , jag upprepar, +4 träffar på Nero på Lisa! Ursäkta men jag äcklas av Er som försvarar honom!

Och +3 har vi på Irina trotts bland-DNA. Är det hängning eller arkebusering som gäller? Då givetvis utan tidsödande krusiduller via rättsväsendet. Jag upplever olust när FB-flocken (24/7) fått vittring av ”blod”. För egen del har jag bara en målsättning och det är att rätt man får sitta av livstidsstraffet.
2016-01-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kan detta vara samma svarta SUV som pensionerade polisen BB såg? Den kanske först stod parkerad lite slarvigt framför cafeet, kanske ville föraren tala med Lisa? Av någon anledning åkte den kanske sedan iväg och vände sedan och åkte tillbaks till cafeet? Eller också väntade den kanske på Lisa ?

Sida 318 FUP:

Iakttagelser.Magnus berättar att han på söndagskvällen vid 18.30—19 tiden åkte från Kullen mot Källby.
Vid Blomberg, strax efter Cafét eller rättare sagt "gamla spritfabriken" hinner han upp en bil
som han tycker kör i väldigt låg fart.
Jansson, MAGNUS mobiltfn 0704031119.

Bilen tror han är en Skoda eller Dacia, modell "mini SUV" och svart till färgen.
Han säger att bilen till 99% var svenskreggad, om den vore utländsreggad så skulle han
reagerat. Han såg inget av vem eller vilka som fanns i bilen han körde om.
Klockan 19.40 ringer Magnus igen och vill förtydliga mer av hans iakttagelser.
Han har hört att flickan jobbade på Cafét, han såg troligtvis denna flicka, hon stod då vid sin
moped vid gaveln av Cafét som vetter mot Kullen. Magnus upplevde att flickan höll på att
åka från platsen, "höll på att kliva på mopeden".
Magnus hade även tänkt tanken "nu har de stängt Cafét". Klockan var 18.30--18.40.
Vad gäller bilen han körde om har tanken uppkommit, "höll den på att vända på vägen"

Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
På sida 328 är det ju en till som sett en mörk bil som körde väldigt sakta vid samma tid. Väntade bilen på Lisa? Är det samma bil som tidigare BB såg parkerad slarvigt utanför cafeet 18:10?

nu är man ingen Einstein, men detta svarta suv är skum. att ingen vet något om denna bil, att ingen hörde av sig som var i den bilen. måste finnas något där
2016-01-23, 00:28
Moderator
OYs avatar
Att NB har efterlämnat så mycket spår tror jag beror på att han är en risktagare och har en övertro på sin egen förmåga....det får duga, typ.

Han har kommit undan med dåligt utförda arbeten alltför många gånger i sitt liv så han tror att det kommer att fungera överallt, alltid.

Titta på hur han har monterat fönsterblecket.

Han kan plocka upp tvålen en gång och komma undan med det, men inte mer än så.

En enkel förklaring som jag tror stämmer med hur det verkligen förhåller sig med den här mannen.
2016-01-23, 00:30
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaDetArJag
Utan tvekan är rätt person dömd av Tingsrätten för mord. Jag har följt hela händelsen från början och även läst delar av FUP samt följt allt här på FB. Det som säkerställer mina tankar är självklart DNA fynd men också Neijrus beteende i videoförhöret och beteendet i Tingsrätten och i Hovrätten. I filmen som visades på olika medier från förhöret, kan jag tydligt se hans beteendemönster. Han säger knappt något, han verkar tvinga fram några tårar och visar ingen som helst oro, förtvivlan, rädsla eller andra känslor som är vanliga om man oskyldigt anklagas för mord. Han ger inga möjliga förklarningar till händelser. Han ”spelar” mer apatisk. Han beter sig enligt mig som en sociopat.
Många människor har svårt att hålla lugnet om man orättvist anklagas för något man inte har gjort. Under dessa rättegångar har han visat för lite känslor. Det kan bero på att hans handlingar har fått konsekvenser. Under dagens rättegång, verkade han inte alls reagera på att hans FRU var där i bild. Vanligast reagerar man på att se sina nära och kära genom att känna att man går miste om deras närhet och saknaden är oerhört jobbig. Man vill se personen och känner saknad. Jag tvivlar på att han älskar hans fru. Kanske är hela äktenskapet en ”låtsas” för att han ska se ”normal” ut? Helt otroligt att han har hållit sig så lugn och tittat mest ner än upp. Han kanske vill inte visa sina ögon, för att då vill han skratta? Enligt mig beter han sig inte som en oskyldig som blir orättvist anklagad. Han har inte ens kommit på att förklara något. Hans fru reagerade ut, eftersom hans make riskerar livstid. Hon ljög rakt ut och för att försvara sina lögner agerade hon utåt genom sina försvarsmekanismer och lät upprörd och svarade på frågor med frågor. Hon tänker väl på sin plånbok som är mer än halverad nu och att hela hennes goda liv har försvunnit. Han verkar fortfarande vara kontrollerad och har säkerligen kontrollerat hans familj. Han har varit oberörd gällande hans arbetsgivare, fru, hela rättsväsendet, poliserna, advokaterna, Lisas familj m.fl. Psykopat är inte så dum men sociopat kan vara en sådan. Något stämmer inte.
Jag baserar mina iakttagelser på det som jag har läst här, följt i media och läst i FUP.

Jag har också funderat på det. Om man var oskyldigt anklagad för ett så allvarligt brott som mord, sexuellt betingat dessutom, så skulle, åtminstone jag, skrika ut min oskuld. Inte sitta oberörd och titta neråt. Jag skulle demonstrera, matstrejka, göra vad som helst för att få någon att tro på mig, hjälpa mig att bevisa min oskuld. Nerijus gör inte detta - han hänvisar bara till att han inte vet - han har aldrig sett henne!
Senast redigerad av hasselmuz 2016-01-23 kl. 00:32.
2016-01-23, 00:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag har också funderat på det. Om man var oskyldigt anklagad för ett så allvarligt brott som mord, sexuellt betingat dessutom, så skulle, åtminstone jag, skrika ut min oskuld. Inte sitta oberörd och titta neråt. Jag skulle demonstrera, matstrejka, göra vad som helst för att få någon att tro på mig, hjälpa mig att bevisa min oskuld. Nerijus gör inte detta - han hänvisar bara till att han inte vet - han har aldrig sett henne!
Varför skulle han göra det? Tror du att han tror att det skulle hjälpa? Hur ofta brukar tilltalade göra det?
2016-01-23, 00:37
Medlem
Men snälla Ni, = Ni som tror att vår Nero är oskyldig! Hur, jag säger HUR kan all denna dna från honom finnas på Lisa? Era jävla planteringsteorier har ju hittills INTE visat sig funka. Och dessutom hustruns dna?

Den domstol som som friar Nero säger samtidigt bye, bye till DNA bevising what so ever, aint gona happen!
2016-01-23, 00:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför skulle han göra det? Tror du att han tror att det skulle hjälpa? Hur ofta brukar tilltalade göra det?

Nej, självklart gör han inte det för mordet i sig är så skamfullt. Det är ju vidrigt med sexualsadistiska mord. Därför erkänner han inte eftersom han vet hur skamligt det här är. Han kommer i mordhistoriken bli omtalad som den sexualsadistiska mördaren på en ung tjej på 17 år som han hängde.
2016-01-23, 00:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, självklart gör han inte det för mordet i sig är så skamfullt. Det är ju vidrigt med sexualsadistiska mord. Därför erkänner han inte eftersom han vet hur skamligt det här är. Han kommer i mordhistoriken bli omtalad som den sexualsadistiska mördaren på en ung tjej på 17 år som han hängde.
Nu gällde diskussionen hans beteende som oskyldig. Häng med!
2016-01-23, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Exakt.

Jag har tänkt på exakt samma sak. Han skäms. En oskyldig hade varit väldigt sugen på prata om allt och ingenting. Hela tiden. Men inte NB.

Han är skyldig som fan. Han nekar i sten för att mamma inte ska få hjärtinfarkt. Bara det.

Tur man är ung så man får uppleva hur den fan ruttnar i helvetet.
2016-01-23, 00:47
Medlem
Citat:
Exakt, han är o kommer att bli omtalad som den bedrövliga mördaren han är! Lustmord passar nog väldigt bra in på honom från min egensnickrade model.
2016-01-23, 00:49
Medlem
Citat:

Ska den helvetesbalten få tidsbestämt måste han börja berätta, ångra, få syndernas förlåtelse.

Det kanske kommer hända när mamman avlidit av ålder, bror supit ihjäl sig, frun skiter han i. Om 20 år är han mjuk och kanske berättar. Tur man är ung. den som lever får se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in