2016-01-22, 11:10
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Fortfarande kommer hans bil från martorp vid 19.30. Han säger han var hemma hela tiden mellan 18 och 20.

Iakttagelsen av NB:s bil på vägen från Martorp är med stor sannolikhet från föregående dag efter att han varit och tankat bilen. Vittnet har blandat ihop dagarna.
2016-01-22, 11:13
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har inte läst hela FUP:et (och inte hela tråden heller), så detta kanske har tagits upp tidigare. Men jag undrar om NB:s DNA hittades på Lisa Holms kläder, som hittades i rishögen.
Ja, på jackan.
2016-01-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Iakttagelsen av NB:s bil på vägen från Martorp är med stor sannolikhet från föregående dag efter att han varit och tankat bilen. Vittnet har blandat ihop dagarna.

Det är ju NB:s förklaring, att han tankade bilen dagen efter och att det måste varit då man sett honom. Vittnet behöver inte ha blandat ihop något alls.
2016-01-22, 11:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Ja, på jackan.

Bra! Tack!
2016-01-22, 11:19
Medlem
Har förhören gått rätt till?
Från NLTs rapportering idag:

emir Hasanbegovic: – Trots att jag försökte förklara för utredaren att jag inte minns hur det var med den här tiden blev jag pressad av honom. TIll och med blandades min son in.
11:16, 22 January 2016

Semir Hasanbegovic: – Jag minns det väldigt bra för jag var tvungen att säga såhär. Om mina uppgifter stämmer med brodern får du åka hem, sa de, säger hustrun.
11:15, 22 January 2016

Semir Hasanbegovic: Då sa du att den längsta tiden han hade varit hemma innan ni åkte till handlaren var 30 minuter och den kortaste tio minuter. Minns du att du sa det i det förhöret?
11:14, 22 January 2016
2016-01-22, 11:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Som förhöret med IB utvecklas nu blir det alltmer intressant att undersöka sanningshalten från broderns (AB's) polisförhör och kring dennes förehavanden.
2016-01-22, 11:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Som förhöret med IB utvecklas nu blir det alltmer intressant att undersöka sanningshalten från broderns (AB's) polisförhör och kring dennes förehavanden.
Hon kommer med helt andra berättelser än tidigare och med stora offerkoftan på. Polisen är dum, doktorn var dum etc etc. På vad vis har dagens förhör ökat hennes trovärdighet?
2016-01-22, 11:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Har förhören gått rätt till?
Från NLTs rapportering idag:

emir Hasanbegovic: – Trots att jag försökte förklara för utredaren att jag inte minns hur det var med den här tiden blev jag pressad av honom. TIll och med blandades min son in.
11:16, 22 January 2016

Semir Hasanbegovic: – Jag minns det väldigt bra för jag var tvungen att säga såhär. Om mina uppgifter stämmer med brodern får du åka hem, sa de, säger hustrun.
11:15, 22 January 2016

Semir Hasanbegovic: Då sa du att den längsta tiden han hade varit hemma innan ni åkte till handlaren var 30 minuter och den kortaste tio minuter. Minns du att du sa det i det förhöret?
11:14, 22 January 2016

Dessutom, 11:16, 22 January 2016:

"Jag fick se hans bild, vad skulle jag göra? Välja sonen eller....". (Hans bild=sonens bild, får man anta). Tveksamt om sådant är tillåtet i polisförhör?
2016-01-22, 11:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dessutom, 11:16, 22 January 2016:

"Jag fick se hans bild, vad skulle jag göra? Välja sonen eller....". (Hans bild=sonens bild, får man anta). Tveksamt om sådant är tillåtet i polisförhör?
Men trovärdigt att det har hänt menar du? Undrar om förhören finns bandade...
2016-01-22, 11:32
Medlem
TheMiracles avatar
IB:
-Jag minns det väldigt bra för jag var tvungen att säga såhär. Om mina uppgifter stämmer med brodern får du åka hem, sa de.
-Trots att jag försökte förklara för utredaren att jag inte minns hur det var med den här tiden blev jag pressad av honom. Till och med blandades min son in.
-Jag fick se hans bild, vad skulle jag göra? Välja sonen eller...
– ...jag sa innan att jag brukar välja sanningen. Men om jag är pressad att välja mellan min man och mitt barn, då väljer jag barnet.
– Det är så att jag ljög inte men jag var pressad och blev vilseledd.
– Om mina uppgifter sammanställer med brodern, fick jag resa hem.

Föga förvånande. Här förklaras samstämmigheten i IB och AB:s uppgifter som många har gjort en så stor poäng av. Det är inte ovanligt att polisen säger sådana saker mellan förhören för att få den information de är ute efter när bandspelaren är på.
2016-01-22, 11:34
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Sedan vet jag helt säkert att han ringde mamman via Skype klockan 19.35.
Citat:
19.35 låg han i sängen och vilade. Hur länge ska vi hålla på med det här?
Det går inte så bra för Irina...
2016-01-22, 11:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
IB:
-Jag minns det väldigt bra för jag var tvungen att säga såhär. Om mina uppgifter stämmer med brodern får du åka hem, sa de.
-Trots att jag försökte förklara för utredaren att jag inte minns hur det var med den här tiden blev jag pressad av honom. Till och med blandades min son in.
-Jag fick se hans bild, vad skulle jag göra? Välja sonen eller...
– ...jag sa innan att jag brukar välja sanningen. Men om jag är pressad att välja mellan min man och mitt barn, då väljer jag barnet.
– Det är så att jag ljög inte men jag var pressad och blev vilseledd.
– Om mina uppgifter sammanställer med brodern, fick jag resa hem.

Föga förvånande. Här förklaras samstämmigheten i IB och AB:s uppgifter som många har gjort en så stor poäng av. Det är inte ovanligt att polisen säger sådana saker mellan förhören för att få den information de är ute efter när bandspelaren är på.

Det är inga konstigheter att använda fria medel mot någon som uppenbart sitter och ljuger/skyddar i förhör av denna grova brottsart.
När Irina ställdes emot det du hakar upp dig på, var hon helt ensam i NB´s ringhörna, och hon medger ju själv att hon väljer sitt barn (sanningen) framför sin man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in