2016-01-22, 09:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SR P4 Skaraborg: Direktrapportering
Citat:
Rådmannen i Litauen säger att förhöret måste hållas på Litauiska (dock är frun rysktalande).
Det är bäddat för språkproblem.
2016-01-22, 09:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SR P4 Skaraborg: Direktrapportering
"Litauerna menar att hon ska avlägga ed, eftersom litauisk lag säger detta". Kunde inte detta redas ut innan? Hur ska detta sluta?
2016-01-22, 09:34
Medlem
[quote=OY|56097259]På döda kroppar?

wikipedia citat;

Nekrofili (nylatin necrophilia, av grekiska nekros ’död’ och philia ’kärlek’, ’vänskap’) är en sexuell avvikelse som yttrar sig i sexuell attraktion till den döda (människo)kroppen (lik). Nekrofili kan också uttryckas i sexualmord.

Jag tror att du föreställer dig att nekrofilen måste ha fysisk kontakt med offret?

Jag värderar ingen teori, men vi bör kanske vara eniga i definitionen när vi argumenterar?[/QUOTE

Jag var lite snabb med att skriva och min mening var helt enkelt, jag TROR att i Neros fall handlade det inte om nekrofili (min åsikt, spekulation).
2016-01-22, 09:36
Medlem
"Hasse::
Har dom videobild i Litauen från rättssalen i Skövde

Mats:
Ja.
09:17, 22 January 2016"

Vart får man tag i denna länk?! Vill se den istället.
2016-01-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I den ordningen? Varför döda först och utföra handlingar sedan om det inte handlar om nekrofili?

Han var väl medveten om att han skulle ha kort om tid, så han fick göra det bästa av situationen sas.
2016-01-22, 09:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Han var väl medveten om att han skulle ha kort om tid, så han fick göra det bästa av situationen sas.
"Det bästa"? Fullkomligt värdelöst för en sadist att utöva tvång och våld på en död människa.
2016-01-22, 09:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
"Hasse::
Har dom videobild i Litauen från rättssalen i Skövde

Mats:
Ja.
09:17, 22 January 2016"

Vart får man tag i denna länk?! Vill se den istället.
Då får du ge dig av till rättssalen i Skövde. Det är inte en offentlig länk.
2016-01-22, 09:46
Medlem
T34Panzers avatar
Bästa rapporteringen kommer från
Samir på NLT (som vanligt)
http://rout.netdialoglive.com/ChatNode/MobileChat.aspx?Chatroom=chat-8jq9T5LL&style=NvNaFaQG
2016-01-22, 09:50
Medlem
T34Panzers avatar
Och här är SN (Skövde Nyheter)
http://www.coveritlive.com/embed.html?altcastCode=ff00ac1369&srcdom=www.cover itlive.com&srcdomsec=wwwssl.coveritlive.com&height =%22infinite%22&entryLoc=top&commentLoc=top&titleP age=off&replayContentOrder=chronological&embedType =stream&titleImage=
2016-01-22, 09:51
Medlem
T34Panzers avatar
Här är SLA
http://www.coveritlive.com/embed.html?altcastCode=fd384401db&srcdom=www.cover itlive.com&srcdomsec=wwwssl.coveritlive.com&height =%22infinite%22&entryLoc=top&commentLoc=top&titleP age=off&replayContentOrder=chronological&embedType =stream&titleImage=
2016-01-22, 09:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Vad skulle du själv säga om du blev anklagad för att ha mördat LH? "Jag var inte där", "jag har aldrig träffat henne", osv. Det är naturligt att man mest talar om frånvaron av bevis och indicier när man argumenterar för att man inte har gjort något. Sen tog jag i och för sig upp saker som att han troligtvis varit hemma vid vissa klockslag också, så det finns även positiva argument för att NB är oskyldig.

En gärningsman kan också få avvärjningsskador under sin kamp med offret. Polisen har kollat efter detta på NB.
Sid 1342: "Nerijus hade inga avvärjningsskador på hals eller underarmar."

Det spelar ingen roll. Frånvaro av bevis är inte bevis. Det man i så fall måste angripa är att de bevis som finns inte räcker för att styrka bevistemat.

Två saker blandas konstant ihop här av dig och andra alternativteoretiker.

- Räcker bevisningen till för att rekonstruera hela förloppet från kontakt mellan förövare och offer fram tills att kroppen hittades på fredagen utan några luckor? NEJ - det gör den inte.

- Är det samma sak som att man inte kan bevisa bortom rimligt tvivel att mordet begicks av Nerijus? NEJ - givetvis inte. Bevisningen är tillräcklig tack vare de många DNA-fynden i kombination med stödbevisningen. Luckorna i form av att t ex transporten inte har kunnat styrkas med teknisk bevisning ändrar inte på den saken.

Och allra minst utgör frånvaron av fynd i bilen en omständighet som talar för att han är oskyldig. Ett bisarrt påstående.
2016-01-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem har ansett att det är hygieniskt, du far med osanning i tråden anser jag.

Kan du publicera några citat från Långströms forskning och enkäter som styrker det du säger?

Långström är inte längre trovärdig sedan han satte igång resonemanget om "våldtäktsgener" och att han därigenom visade avgrundsdjup okunskap då.
Men i Skövde tycker man att han duger. Säger också rätt mycket polisens attityder och deras stora intresse för sperma/avföring/porr/samlag/impotens osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in