2016-01-20, 22:11
Medlem
2015 års första Yougov gjordes mellan 5-9 februari. Kan vi behöva vänta lika länge i år?
Senast redigerad av petzor 2016-01-20 kl. 22:23.
2016-01-20, 22:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
2015 års första Yougov gjordes mellan 5-9 februari. Kan vi behöva vänta lika länge i år?

Inizios undersökning som de kör nu är lite speciell. Förutom vilket parti man skulle rösta på får man ange förtroendet för samtliga partiledare utom för JÅ i mitt fall. Tidigare har man fått ange förtroendet även för sin "egen" partiledare.
2016-01-20, 22:42
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Inizios undersökning som de kör nu är lite speciell. Förutom vilket parti man skulle rösta på får man ange förtroendet för samtliga partiledare utom för JÅ i mitt fall. Tidigare har man fått ange förtroendet även för sin "egen" partiledare.

Jag reagerade också på att Åkesson inte fick bedömmas. Jag antar att de inte vill att man skall svara fel.
2016-01-20, 22:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag reagerade också på att Åkesson inte fick bedömmas. Jag antar att de inte vill att man skall svara fel.

Eller att man inte får bedöma den partiledare man stöder.
2016-01-20, 22:51
Medlem
Jag tror att SD är inne i en "utvärderingsfas" där man studerar vad andra partier gör och framför allt INTE GÖR... ...Jag tror absolut inte att man försitter sina chanser för händelseutvecklingen gör att SD står stabilt på höga siffror i opinion. Man behöver inte utnyttja kommunals oron eller Margot-gate. Där finns inte många nya själar att plocka.

Jag tror mer att man skall angripa systemfelen och diktaturen...jag menar att det mörkas händelser både från polis och avskyvärda regim-media. Kod 291?....Är detta Sovjetunionen eller DDR?

Jag tror att SD skall så ett större frö av misstänksamhet mot makteliten. Jag tror även att migrationskostnaderna totalt mörkas för det räcker inte med direkta kostnader. Man måste vara envis med att angripa systemen, inte människorna.

Nya idéer för att förenkla utvisningsärenden. Kräva lagändringar för att bli snål med medborgarskap. Dra ned på bidrag för migranter och kommuner som tar hand om migranterna...Påtala att massmedia bör vara opartiska.

Att arbeta för hemlösa människor, det är en utmärkt idé. Det är att visa socialt engagemang. Framtiden för SD ser mycket ljus ut, men det tar tid att nå fullständig framgång. Det sker i etapper.
2016-01-20, 23:04
Medlem
S.Kandals avatar
Tänk vad underbart ändå att opinionen inte vänder och att sd står starka. Detta trots att regering och moderater snart gjort en total u-sväng i riktning tillbaka mot verkligheten.

Min bestämnda åsikt idag är att socialdemokraterna och moderaterna är totalrökta. Det enda som kan rädda dessa landsförädare och hycklare är att de byter ut samtliga i partiledningen och rekryterar åtminstone varsin Jimmie Åkesson 2.0.

Dårarna gick såklart för långt i sin iver att behaga etablissemanget. För opinionen idag är det totalt egalt om de så sätter upp taggtråd och kallar in militär för att hålla kommande migranter utanför gränsen. Skadan är redan skedd och INGEN kommer opåverkad ur detta svek framöver.

Sd lär tuffa vidare mot oanade höjder!!
2016-01-21, 02:08
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Politik är det möjligas konst. Att tro att vi helt kan strunta i EU-regler m.m. och köra vårt eget race utan konsekvenser är eskapism.

Jag påpekade att flera av förslagen är svåra eller omöjliga att genomföra men pekade också på att det finns andra politiskt möjliga åtgärder som ger önskat resultat. Som att förbjuda tiggeriet om man vill ha bort det.

EU är en failed multistate på fallrepet. Polen, Slovakien, Tjeckien, Ungern mf skiter blankt i EU-regler som har sönder deras land. Tror du de kommer gå under? Kanske anfallas av Merkel?
Schengen skiter så många i idag och fungerar inte som det var tänkt. Skrota/gå ur.
Sverige kan göra vad fan vi vill i princip. Bara lite överläggningar med andra länder och avvägning om det blir för kostsamt eller om det är värt det. Det går att göra nya avtal med länder man får med sig.
Detta är intressant men jävligt OT i denna tråd.

Ont då. Förbenat trevligt att klorofylltalibanerna är på väg över stupet. Synd att C går bra.
SD ligger stilla som väntat. Som jag skrev för flera veckor sedan så blir det i feb eller mars det rör på sig. Tror jag bör man väl ödmjukt tillägga.

Yougov har ju jag (och andra i tråden) svarat på under januari. I fjol kom ingen i jan.
Yougov kom under slutet av 2015:
Dec ons 16:e
Nov tors 19:e
Okt ons 14:e
Så här sent i månaden var senast tors 21:a maj.
Kan ju vara så att det var en beställare som ville ha en mätning åt sig själv.
Eller så kommer den kanske senare idag.
Under dec kom ju typ 19 st på en eftermiddag. Tror flera vill flytta sina datum för att öka uppmärksamheten på just sina.
2016-01-21, 03:03
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Kan ju vara så att det var en beställare som ville ha en mätning åt sig själv.
Detta skulle möjligen kunna förklara den någon bisarra fokuseringen på väderspänningar;
En slaskblaska, a'la Aftonbladet, som vill kunna beskriva SD väljare som vandrande gastuber utan någon som helst polityr och skick.

Fast är inte det något uttjatat?
2016-01-21, 03:04
Medlem
usb3s avatar
SD får nytt All-time-high i Yougov!

2016-01-21, 03:45
Medlem
Menveds avatar
SD sju gånger större än MP. Skämt å sido, MP har alltså minskat i varenda mätning den här månaden. Snart lämnar de nog regeringen.
2016-01-21, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Enligt Sentio har sittande regering 28,3% i stöd. Enligt Inizio bara 27,8%.

Smaka på de siffrorna!

När får regeringen mindre stöd än Sverigedemokraterna?

Idag tydligen! S+MP 25,8%

SD 28,8

Alliansen 32,2 utan KD som skulle hamna utanför riksdagen med sina 3,1%

Kan inte minnas hur underskattade SD var i yougov i valet men det är inte helt otänkbart att SD är största block i verkligheten idag.
Edit: Nej där glömde jag bort V så det är de naturligtvis inte ännu. Men satan i gatan S borde drabbas av totalpanik snart.

SD 28,8
S 21,6
M 21,4
V 7,5
C 6,8
MP 4,2
L 4,0
KD 3,1

övriga 2,6
Senast redigerad av EternalGlory 2016-01-21 kl. 04:02.
2016-01-21, 05:03
Medlem
snusmumrik50s avatar
Ser ju bra ut det här.
Kan det ha något att göra med att en verklighetsfrånvänd politik har förts?
Kanske vanligt folkvett äntligen kan komma till makten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in