Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Politik är det möjligas konst. Att tro att vi helt kan strunta i EU-regler m.m. och köra vårt eget race utan konsekvenser är eskapism.
Jag påpekade att flera av förslagen är svåra eller omöjliga att genomföra men pekade också på att det finns andra politiskt möjliga åtgärder som ger önskat resultat. Som att förbjuda tiggeriet om man vill ha bort det.
EU är en failed multistate på fallrepet. Polen, Slovakien, Tjeckien, Ungern mf skiter blankt i EU-regler som har sönder deras land. Tror du de kommer gå under? Kanske anfallas av Merkel?
Schengen skiter så många i idag och fungerar inte som det var tänkt. Skrota/gå ur.
Sverige kan göra vad fan vi vill i princip. Bara lite överläggningar med andra länder och avvägning om det blir för kostsamt eller om det är värt det. Det går att göra nya avtal med länder man får med sig.
Detta är intressant men jävligt OT i denna tråd.
Ont då. Förbenat trevligt att klorofylltalibanerna är på väg över stupet. Synd att C går bra.
SD ligger stilla som väntat. Som jag skrev för flera veckor sedan så blir det i feb eller mars det rör på sig. Tror jag bör man väl ödmjukt tillägga.
Yougov har ju jag (och andra i tråden) svarat på under januari. I fjol kom ingen i jan.
Yougov kom under slutet av 2015:
Dec ons 16:e
Nov tors 19:e
Okt ons 14:e
Så här sent i månaden var senast tors 21:a maj.
Kan ju vara så att det var en beställare som ville ha en mätning åt sig själv.
Eller så kommer den kanske senare idag.
Under dec kom ju typ 19 st på en eftermiddag. Tror flera vill flytta sina datum för att öka uppmärksamheten på just sina.