Citat:
Ursprungligen postat av
birkaboo
Ja i demokratins namn så har du all rätt att tycka det. Jag håller dock inte med. Om hon vill förhålla sig professionellt, vilket hon bör så har hon misslyckats totalt i sitt upplägg. Det finns ingen tråd, hennes upplägg spretar åt alla håll. Hennes olika spår leder ingenstans, inte ens hennes klient vill kännas vid dom när han blir tillfrågad. Hon säkerställer ingenting, hon kör en konspirationsteori som inte är förankrad i verkligheten. Genom att inte närma sig de tunga bevis som pekar mot hennes klient utan att avfärda allt rakt av som nonsens så blir det tyvärr bara en cirkus av det hela.
Det handlar ytterst om advokatens yrkesskicklighet och om hon kan lasta klienten för de egna bristerna. Det som pågår är inte professionellt, men det får pågå just för att Nero är inte den typen Rönnbäcks kollegiala skrå inte skulle sticka ut huvudet för. Kanske det är därför advokaten vågar göra dessa utspel, då hon vet att hon kommer undan!
Nero har inga förutsättningar alls att veta något om hur det fungerar i en domstol och hur man kommer fram till ett resultat han får leva med i resten av sitt eländiga liv.
Det är det som är det cyniska i denna miljonarvodering från Inger Rönnbäck. Advokater har en lika skyddad verkstad av vänskapskorruption som en utrikesminister eller polis. Det skall mycket till innan de yrkesgrupperna kritiseras och får ta det självklara personliga ansvaret för sina gärningar. Om det är brott eller bara undermåligt arbete, som drabbar den person som råkar komma i deras väg, klarar de sig från ansvar. Det verkar som det finns starka krafter som ursäktar allt de gör. Man skyller alltid ifrån sig i de kretsarna på någon "annan" eller på klienten, och kommer undan med det.
Det är en korruption på hög nivå att låta en advokat som Inger Rönnbäck få driva dessa absurditeter i denna process utan att hennes olika "trick" avvisas av hovrätten.
Det man ser är folk som kommer med förklaringar som att klienten, Nero vill och styr. Fullständigt horribelt, därför att en person som Nero vet inget mer om livet än att äta, skita, runka, och intryck från debil underhållning på sin dator. Nero kan inte ens kontrollera sina drifter i vardagen, eller se nyttan av att vara normalt hygglig mot sin familj.
Det finns en anledning till att det Inger Rönnbäck tjänar på en timme, tjänar Nero på flera dagars arbete. Det borde därför inte bara vara skillnad i lön, utan också i kvalité och ansvar.
Att ens påstå att Nero har en delaktighet i detta spektakel, som inte är ett värdigt försvar visar på dåligt omdöme. Det enda jag ser framför mig är en mördare som inte ens har sin familj kvar när Rönnbäcks show är över.
Med tanke på hur vidrigt och sorgligt detta brott är så anser jag att avhumaniseringen av brottsoffret och den ovärdiga rättegången är ett hot mot rättssäkerheten. Det vi ser är ytterligare kränkingar av brottsoffret och hennes anhöriga.
Jag skulle vilja fråga Inger Rönnbäck om det är värt alla pengarna! Om hon till äventyrs fattar vad hon ställt till med för Lisa Holms anhöriga och för sin klient.