2016-01-19, 04:26
Avslutad
http://www.svd.se/100-000-ingenjorer-saknas-i-sverige
Samtidigt går tusentals akademiker med utländsk bakgrund arbetslösa.
Hur många svenskar går arbetslösa ?

Kan vi räkna med löne dumpning inom ingenjör branschen nu ?
Citera
2016-01-19, 05:03
Medlem
godboys avatar
Min uppfattning är att privata sektorn gärna överdriver behovet av all arbetskraft, just ur lönedumpningssynpunkt.

Vidare anser jag att man måste validera nyanlända invandrares kunskaper mycket nogsamt, vissa har med all säkerhet falska utbildningsdokument, bara för att någon påstår sig vara utbildad inom ett visst skrå, så behöver det inte vara så. Sen, även om de är utbildade i tex Syrien, så bör de tvingas göra nogsamma tester då kvalitén på utbildningen kan avvika.
Citera
2016-01-19, 05:49
Medlem
Sondmatning
Citera
2016-01-19, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Min uppfattning är att privata sektorn gärna överdriver behovet av all arbetskraft, just ur lönedumpningssynpunkt.

Vidare anser jag att man måste validera nyanlända invandrares kunskaper mycket nogsamt, vissa har med all säkerhet falska utbildningsdokument, bara för att någon påstår sig vara utbildad inom ett visst skrå, så behöver det inte vara så. Sen, även om de är utbildade i tex Syrien, så bör de tvingas göra nogsamma tester då kvalitén på utbildningen kan avvika.

De läkare som jag pratat med, så bekräftar de att de blir bollade fram och tillbaka i syfte att spara pengar. Stoppa ditt validerings-bs någonannanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in