2016-01-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns andra vittnesmål som ser Lisa och de ser ingen bil bredvid Lisa och samtidigt ser de Rebecka och Lowa på den andra parkeringen. Dessa vore ypperliga att kalla för de förstärker det Julia och sen Rebecka säger (tider, inga mer bilar runt cafét).

Ja, det vittnesmålet talar med styrka för dels tidsuppgiften och dels för att ingen bil var närvarande vid tillfället.
2016-01-18, 23:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Vad är det som skapar den hysteriska motviljan till BB:s vittnesmål då? Är väl bara att låta det komma upp och se vad det ger, ni som är helt säkra behöver ju inte oroa er för att det skulle ändra ngt. Allt som kollas och dubbelkollas är väl bra, eller vad är man så rädd för...?

Hysteri vet jag inte om man kan kalla det, men det är ju pinsamt. En försvarare som säger att han utsatts för hot. Men han själv säger att det inte är hot, så bara där bör man ju skrota upplägget.
Ja för min del får han vittna det gör absolut ingenting, men det kommer inte att ge något.
Alltså i onödan, och nej, domstolen nekar inte försvarets önskemål. Allt för att ge henne den chansen att lägga fram precis allt. Men i det läget man är i nu, så förstår jag det inte faktiskt. Det är obegripligt.
2016-01-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
En viss person äger tre bilar, en är en svart Peugeot 307 ja en annan är mörkgrå BMW 330DXDRIVE. Den tredje bilen vet jag ingenting om. Varför kan man inte få veta hans alibi och förehavande just för denna viktiga stund...Varför är det så mycket hemligt?

Det kanske är kollat men avfärdat dvs att alibi fanns osv, då tas det väl inte med i FUP utan sparas i "slasken" istället?!
2016-01-18, 23:12
Medlem
Hur svårt kan det vara att ta reda på ägaren till svarta suv??.Kan ju inte vara så många som äger en sån just i blomberg området..

Men att polisen och utredarna inte har undersökt detta vidare är väl för den troligen inte kan kopplas till mordet..

Är 99 procent säker på att rätt GM är NB..
2016-01-18, 23:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
/.../ Ja, vad kan han ha haft för fuffens för sig i ladan den där söndagen, gissa en gång. Jag tror att han var på väg att mörda en människa, men det är bara vad jag tror.

Kan nog va så ja.. Vi har också ett ”visitkort” som lämnats i anslutning till utslängd mobildel som inte fått den uppmärksamhet som det förtjänar. Emballage från en kexchoklad. Via kvitto vet vi att NB inhandlade just kexchoklad lördagen den 6/6. Jag är övertygad om att inte en på hundra knatar ut från Handlar´n i Källby med en kexchoklad.
2016-01-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just ja. Det går inte nu. För sent att vrida klockan tillbaka för BB.

Jag tar tillbaka slanten från potten

EDIT.

I Sverige har vi allmän vittnesplikt. Det betyder att man är skyldig att vittna i domstol om åklagaren eller den misstänkte och hans försvarare anser att det behövs. Man kan alltså inte bestämma själv om man vill vittna eller inte. Undantag görs bara om man till exempel är nära släkt med den åtalade.
Men vad skulle hända om han faktiskt uteblir ? Skulle man verkligen hämta honom med polispatrull för den här sakens skull eller skulle man nöja sig med ett bötesföreläggande ?
2016-01-18, 23:27
Medlem
Vad har du för källa på detta kexchoklad papper?är det utrett? ?
2016-01-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns andra vittnesmål som ser Lisa och de ser ingen bil bredvid Lisa och samtidigt ser de Rebecka och Lowa på den andra parkeringen. Dessa vore ypperliga att kalla för de förstärker det Julia och sen Rebecka säger (tider, inga mer bilar runt cafét).

Ahaa så de andra är inte kallade? Det verkat lite udda om herr Batong ska vittna men inte de andra
2016-01-18, 23:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
I Sverige har vi allmän vittnesplikt. Det betyder att man är skyldig att vittna i domstol om åklagaren eller den misstänkte och hans försvarare anser att det behövs. Man kan alltså inte bestämma själv om man vill vittna eller inte. Undantag görs bara om man till exempel är nära släkt med den åtalade.
Nja, man är skyldig att vittna om man kallas av domstol, inget annat. Domstol kan kalla på begäran av parterna.
2016-01-18, 23:30
Medlem
Citat:
Svaret är Handskar.

Så du menar att NB först använde inte handskar då han lämnade enligt vissa dna,och därefter tog på sig handskar då NB lämnade offret i skåpet/ byssjan och på slut scenariot lämnade inte dna.
2016-01-18, 23:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ahaa så de andra är inte kallade? Det verkat lite udda om herr Batong ska vittna men inte de andra
Rebecka vittnade i TR, idag begärdes att Julia ska vittna i HR.
2016-01-18, 23:34
Medlem
NB hade nog handskar hela tiden.Det DNA han lämnat kommer från blod som inte är från händerna. ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in