Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-18, 18:26
Medlem
shittyattitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Absolut inte.

Ingen "förtjänar" att bli knivad över småpotatis... det är ju inte så att varken Arminas eller Ahmad höll på med vapenförsändelser till ISIS.

//Nytt konto, medlem sedan 2004-2005.. om det nu spelar någon roll(?)
Då är vi på samma nivå.
Citera
2016-01-18, 18:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittyattitude
Jag förstår att den blir mer kommenterad men folk borde ransaka sig själva om det värsta är att det är en arab som huggt en svensk(vit) eller om dom faktiskt bryr sig om själva dådet som sådant. Jag följde tråden sedan start och det hela slog mig som ett mord av en arab. Fegheten som numbero uno men OM det var Arminas som var på filmen och därefter högg araben (mobbad, visat kuken osv, du förstår nog hur jag menar) skulle jag vilja se kommentarerna. Hyckleriet är ett problem i denna tråden.

Våld är aldrig okej förutom i självförsvar vilket jag inte anser detta ska räknas som. Jag anser att dom ska ut med Ahmad alternativt åtalas som vuxen, vilket aldrig kommer hända.

Det är, som sagt, en fråga om grundläggande värderingar, om man anser, att våld, som svenska politiker samvetslöst påför väljarna, bör döljas eller uppmärksammas.

Är det upprörande "själva dådet som sådant" eller är det lika upprörande att svenska politiker i praktiken är dådets arkitekter och politiskt ansvariga?

Har det här twittret uppmärksammats?

https://twitter.com/star_force_fire/status/689100164322213889
Citera
2016-01-18, 18:37
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Då är vi på samma nivå.

Japp.

Man må ogilla invandring och vad sådant medför, men man måste ju för tusan kunna föra en resonabel debatt - och inte stirra sig blind.

Impulsinlägg såsom oneliners a la "Neger! SD 2016!".. i var och varannan tråd som gäller grova brott
- sänker bara kvaliteten på själva essensen i tråden: "Vem, var, hur & när?"

Jag postade Live Leak's samlade alster till denna killen/tjejen, för att det helt enkelt är en bra source där man kan få en bra överblick om begångna brott utförda av migranter.

Om man sedan avfärdar den som "SD-propaganda", "OT", what ever... är skit samma, för det är en länk där man helt enkelt redan har fastställt detta: Vem, var, hur & när.

Vad man sedan gör av sådant material är upp till varje individ.
Citera
2016-01-18, 18:48
Medlem
shittyattitudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är, som sagt, en fråga om grundläggande värderingar, om man anser, att våld, som svenska politiker samvetslöst påför väljarna, bör döljas eller uppmärksammas.

Är det upprörande "själva dådet som sådant" eller är det lika upprörande att svenska politiker i praktiken är dådets arkitekter och politiskt ansvariga?

Våra grundläggande värderingar ska uppmärksammas på så vis men läs igenom tråden med folk som kommer med påståenden som inte kan backas upp (mer än av 10 konton på flashback som det tilltalar) så vinner vänstern mer på det än både du och jag. Jag tror vi tycker samma men därför bör vi hålla diskussionen lite mer saklig än vad den blivit än så länge. Vad som hänt ska upp till ytan men inte via påhittade historier (eller utan källor), det kommer varken du, jag eller svenskarna vinna något på. Att Ahmad skrivs av någon som mer än 17 som om det vore säkert måste väl de flesta med lite kritik kvar se?
Citat:
Japp.

Man må ogilla invandring och vad sådant medför, men man måste ju för tusan kunna föra en resonabel debatt - och inte stirra sig blind.

Impulsinlägg såsom oneliners a la "Neger! SD 2016!".. i var och varannan tråd som gäller grova brott
- sänker bara kvaliteten på själva essensen i tråden: "Vem, var, hur & när?"

Jag postade Live Leak's samlade alster till denna killen/tjejen, för att det helt enkelt är en bra source där man kan få en bra överblick om begångna brott utförda av migranter.

Om man sedan avfärdar den som "SD-propaganda", "OT", what ever... är skit samma, för det är en länk där man helt enkelt redan har fastställt detta: Vem, var, hur & när.

Vad man sedan gör av sådant material är upp till varje individ.
Liveleak länkarna talade (antar det inte läst igenom alla nu) sitt tydliga språk. Har bekanta i USA (bodde där ett tag) och de flesta av dom tycker det är rätt åt oss européer eftersom vi är så blåögda. Tråden handlar dock inte om det utan en 15 åring som blivit ihjälhuggen av en 14 åring som är från Syrien. Osmakligt av en del i tråden att se hur de använder detta som en del till deras SD-propaganda. Förstår dessa människor själva hur äckliga de är?
Senast redigerad av shittyattitude 2016-01-18 kl. 18:50.
Citera
2016-01-18, 18:50
Medlem
lasternassummas avatar
korr. + övergrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Det är roligt med Bosse som försöker tysta oss hobbyspanare med påhittade regelbrott, och lagar hit och dit.

Brottet måste få diskuteras fritt, allt skall kollas, även brottsffrets tidigare liv.

Arminas, hade han något med rasister att göra? Man kan tänka sig en grupp av elever som har rasistiska åsikter och som inte drar sig för att visa dem mot andra elever med utländsk bakgrund. BO kanske sökte respekt genom att hävda sin överlägsenhet mot andra.

Hur är rasistsituationen i Broby?

Hobbyspanare?
Du förolämpar alla hobbyspanare på Flashback när du kallar dig själv hobbyspanare.
Det är många på Flashback som på olika sätt bidragit till att fakta kommit fram, i den
här tråden och i många andra. Du är inte en av dom.
Du förolämpar också alla läsares intelligens när du försöker att kalla din systemetiska
och uppenbarligt lögnaktiga förtalskampanj riktad mot den pojke som brutalt överfölls
bakifrån och mördades av en skolkamrat, för "hobbyspaning". Jag är övertygad om
att dom flesta, om inte alla, genomskådar ditt usla agerande.

SlagenSvensk har hobbyspanat tidigare...
Så att alla tydligt ska förstå vad det är som SlagenSvensk kallar hobbyspaning så
rekommenderar jag varmt att ni läser hans analys om masskjutningen i Los Angeles
2015-12-02:
"Mycket tyder på vita mäns vansinne, det finns massor av tokiga nazister i USA.
De vill ha uppmärksamhet, ungefär som Oklahoma.
Oddsen för vit makt män är just nu liten"

Det fanns inte heller då något som framkommit som på något sätt utgjorde stöd
för SlagenSvensks "hobbyspaning".

Läs själv:
(FB) Masskjutning i Los Angeles 2/12 2015

Ditt sätt att argumentera då var helt i linje med ditt sätt att argumentera i den här
tråden. Du utgår från din agenda och tar till alla medel för att få ihop en historia
som passar denna.
Du drar dig inte ens för att fantisera ihop vad som är grovt förtal, riktat mot en
15-årig pojke, som blivit kallblodigt mördad. En pojke som omvittnats som allas
vän och som försökt försvara flickor som blivit utsatta för sexuella trakasserier
och våldsamma övergrepp.

mvh/Bo
Senast redigerad av lasternassumma 2016-01-18 kl. 19:46.
Citera
2016-01-18, 18:55
Medlem
shittyattitudes avatar
Vill bara tillägga att jag hade varit den första som hade hjälpt Arminas om jag sett något sånt här. Från vad jag läst förtjänade inte Arminas att fegt huggas ihjäl. Syriern som helt uppenbarligen flytt med sin far från Syrien skulle jag mer än hellre varit i ett ensamt rum med, dom är fittor no doubt. MEN, vi har någon form av rättssäkerhet här i Sverige som vi ska vårda och inte lyncha honom än (sharia som ni hatar så mycket). Ni nationalister vet fan inte ens vad ni pratar om. Ni som SD -år- gör att jag ifrågasätter om det ens är någon idé att stanna

Har vi kommit fram till något än?

Bråk mellan Arminas och Achmad
Skollov
Ahmad läser hur man dödar folk effektivast
Fredagen går (detta är intressant varför han inte gör något då? Blir han hetsad av klasskamrater?)
Arminas blir dödad

Vad vet vi?
Senast redigerad av shittyattitude 2016-01-18 kl. 18:59.
Citera
2016-01-18, 19:16
Medlem
lasternassummas avatar
Det finns ju flera frågor som fortfarande är dunkelt beskrivna här och
som förhoppningsvis kan belysas bättre. Jag tänker t.ex. på:
– Sexuella trakasserier och våld mot flickor i skolan under hösten. Två fall har beskrivits här.
– Den "oroväckande situationen" i skolan under hösten som skulle föranleda en akut inspektion i
början av 2016.

Med den bild som jag tycker ganska tydligt växer fram av vad som hänt
har jag lite svårt att ta till mig kommunchefens beskrivning av det in-
träffade:
"Igår måndagen den 11/1 inträffade en mycket tragisk händelse på
Göingeskolan i Broby. Två elever hamnade i konflikt varvid den ene
blev knivskuren. Trots snabbt omhändertagande och akut transport
till sjukhus gick inte den knivskurne pojkens liv att rädda."

(min understrykning)

Tycker ni att kommunchefens beskrivning ger intryck av att vara korrekt?
Jag tycker att den är direkt vilseledande. Om den är felaktig, betyder det
att all information vi fått, från skolan, från myndigheter och från media
är felaktig? I så fall, varför?

Läs mer:
https://www.facebook.com/goingeskolan

Citera
2016-01-18, 19:18
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:

Våra grundläggande värderingar ska uppmärksammas på så vis men läs igenom tråden med folk som kommer med påståenden som inte kan backas upp (mer än av 10 konton på flashback som det tilltalar) så vinner vänstern mer på det än både du och jag. Jag tror vi tycker samma men därför bör vi hålla diskussionen lite mer saklig än vad den blivit än så länge. Vad som hänt ska upp till ytan men inte via påhittade historier (eller utan källor), det kommer varken du, jag eller svenskarna vinna något på. Att Ahmad skrivs av någon som mer än 17 som om det vore säkert måste väl de flesta med lite kritik kvar se?

Trådarna på ABoK innehåller en hel del skvaller, där var och en får göra sin egen rimlighetsbedömning. Vad är problemet med det?
Citera
2016-01-18, 19:24
Medlem
shittyattitudes avatar
Citat:
Trådarna på ABoK innehåller en hel del skvaller, där var och en får göra sin egen rimlighetsbedömning. Vad är problemet med det?
Ser inga problem med att folk säger vad dom tror och ser, men för många inläggen i denna tråden har blivit sanning. Du kanske inte ser ett problem med det men jag gör det som vill läsa en lite mer seriös diskussion i vad som hänt och inget hets hets - blatte blatte.

Speciellt i en sån tråd som denna tycker jag vi flashbackare har en större del till att leverera sanningen och inte hitta på.
Citera
2016-01-18, 19:31
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Vill bara tillägga att jag hade varit den första som hade hjälpt Arminas om jag sett något sånt här. Från vad jag läst förtjänade inte Arminas att fegt huggas ihjäl. Syriern som helt uppenbarligen flytt med sin far från Syrien skulle jag mer än hellre varit i ett ensamt rum med, dom är fittor no doubt. MEN, vi har någon form av rättssäkerhet här i Sverige som vi ska vårda och inte lyncha honom än (sharia som ni hatar så mycket). Ni nationalister vet fan inte ens vad ni pratar om. Ni som SD -år- gör att jag ifrågasätter om det ens är någon idé att stanna

Har vi kommit fram till något än?

Bråk mellan Arminas och Achmad
Skollov
Ahmad läser hur man dödar folk effektivast
Fredagen går (detta är intressant varför han inte gör något då? Blir han hetsad av klasskamrater?)
Arminas blir dödad

Vad vet vi?

Vad - check.
Vem/vilka - check.
Hur - check.
När - check.
Vart - check.
Varför - ???

Varför uppstod denna konflikt?
Finns det något konkret eller har dessa s.k hobbyspanare någon vettig teori?
Citera
2016-01-18, 19:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Ser inga problem med att folk säger vad dom tror och ser, men för många inläggen i denna tråden har blivit sanning. Du kanske inte ser ett problem med det men jag gör det som vill läsa en lite mer seriös diskussion i vad som hänt och inget hets hets - blatte blatte.

Speciellt i en sån tråd som denna tycker jag vi flashbackare har en större del till att leverera sanningen och inte hitta på.

Du har en mycket udda definition på "sanning", om du anser, att vad någon annan *tror* (!) kan förvandlas till "sanning". Spekulationer är inte "sanna" vare sig de blir - eller inte blir - ifrågasatta.

Upprörs du av att någon kallar en spade för djefla skyffel... så är det nog ditt problem.
Citera
2016-01-18, 20:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Vad - check.
Vem/vilka - check.
Hur - check.
När - check.
Vart - check.
Varför - ???

Varför uppstod denna konflikt?
Finns det något konkret eller har dessa s.k hobbyspanare någon vettig teori?

https://twitter.com/star_force_fire/status/689100164322213889[/

Här är ett twitter av någon, som gör anspråk på att stå Arminas familj nära. Det låter imho inte som en orimlig beskrivning mot bakgrund av t.ex. GMs fars stötande uttalanden (att mordet begicks för att återupprätta GMs heder).

Jag kan givetvis inte med bestämdhet veta, om twittret ger en sanningsenlig beskrivning. Varken twittraren eller retweetaren är edsvurna eller korsförhörda... så alla får göra sin egen rimlighetsbedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in