2016-01-04, 04:44
Medlem
lantzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krille1
Ta en petflaska, tryck ner en plastpåse eller gladpack eller liknande ett par cm i flaskan, häll ett par teskedar svartkrut i påsen som ligger lite nertryckt i flaskan, gör hål i korken o pilla dit en stubin, o du har en smällare som pangar som fasen, o du slipper hålla på med livsfarliga saker!

Kan bara intyga, smäller som fan.

bara notera : använd INTE bara en visco du tagit från nån smällare, jag har med egna ögon sett en kille skjuta en pet i sin hand just pga detta, o det såg INTE skönt ut!
har man TUR sitter fingrarna kvar o bara köttet är bortslitet, annars kan hela handen med fingrar o allt sitta fast på närmaste vägg, golv, tak, mm....
på allvar, detta smäller BRA!
Citera
2016-01-11, 17:30
Medlem
Vuxenporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tja, häll en massa KMnO3 (ca 1 hg) i ett PET-flaska, häll i en massa Klorin (typ 3 dl), o skruva på korken! Efter ett tag bör det bli en jäkla smäll! O till på köpet, så får du en massa giftgas!

Vad menar du händer? Permanganatjonen kanske oxiderar hypokloritjonen till något kul, typ klorat, eller också frigöra syrgas. Eller menar du att ClO2 frigörs? Detta är ju rentav intressant, återkommer när jag fått en bild av vad som sker.
Senast redigerad av Vuxenporr 2016-01-11 kl. 17:48.
Citera
2016-01-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tja, häll en massa KMnO3 (ca 1 hg) i ett PET-flaska, häll i en massa Klorin (typ 3 dl), o skruva på korken! Efter ett tag bör det bli en jäkla smäll! O till på köpet, så får du en massa giftgas!
Vad sker om man blandar KMnO3 med german dark, om det blir någon typ av flash hur känsligt?
Citera
2016-01-16, 22:55
Medlem
Citat:
Vad sker om man blandar KMnO3 med german dark, om det blir någon typ av flash hur känsligt?

"silver"krut är det sämsta tänkbara "flash" du kan tillverka. Känsligt och opålitligt. UNDVIK.
Citera
2016-01-17, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenporr
Vad menar du händer? Permanganatjonen kanske oxiderar hypokloritjonen till något kul, typ klorat, eller också frigöra syrgas. Eller menar du att ClO2 frigörs? Detta är ju rentav intressant, återkommer när jag fått en bild av vad som sker.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
"silver"krut är det sämsta tänkbara "flash" du kan tillverka. Känsligt och opålitligt. UNDVIK.
Nu blev jag osäker... Det var nog saltsyra som jag hällde på kaliumpermanganatet, inte Klorin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in