2016-01-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Nej du rör ihop det.
Det jag kallar fyndvägen är den biten från stora vägen mot Källby fram till korsningen ute på gärdet alltså där de flesta fynd gjorts. Där tar NB vänster menar jag.
Jag har kört dom här vägarna själv.
Studera en karta så förstår du vad jag menar.

Jag vet fyndvägen.
Det var jag som tillverkade karta åt GT/Expressen.
Jag rör inte ihop något.
2016-01-17, 10:37
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Jag vet fyndvägen.
Det var jag som tillverkade karta åt GT/Expressen.
Jag rör inte ihop något.

Ja men vad är det som är fel i min teori menar du ?

Jag menar alltså att NB åker inte alls förbi Gum efter mordet , dom två fynd som görs på Gum vägen slänger NB ut på måndagen enlig vad jag tror .
2016-01-17, 10:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Vad som gäller är bara teknisk bevisning och hur DNA och blod från NB hamnat på LH kläder.
Samt om det finns eller är utrett DNA från annan.
Det senare är det fullkomligt klarlagt att det inte gör.
2016-01-17, 10:38
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Precis det vittnesmålet är av inget värde alls.Om man nu kidnappar en kvinna så låter man inte personen sitta fullt synlig vid fönstret. DÅ hade man nog lagt personen i bakluckan eller så.Helt meningslösa iakttagelser. ..

Har du egen erfarenhet eller hur kommer det sig att du så säkert kan påstå detta?

En del skulle tom hävda att bästa sättet att gömma något är i det öppna, mitt framför näsan på alla.
2016-01-17, 10:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det senare är det fullkomligt klarlagt att det inte gör.
På vilket sätt är det fullkomligt klarlagt att det inte finns DNA som bara inte är hittat?
2016-01-17, 10:59
Medlem
Citat:
Fyndvägen är Gum.
Denna väg tror man GM tagit med LH.

Där vittnena sett en bil som de tror tillhör NB är väg som går norr om Gum.
Och som kommer ut vid det så kallade Slottet och ner till NB bostad.
Alltså inte väg över Gum.

Det är mycket som inte stämmer i tid och vad vittnena tror sig sett.
Så jag tror att ingen kommer att bilda sig en uppfattning på vittnena.
De har spelat ut sin roll i sin velighet.

Vad som gäller är bara teknisk bevisning och hur DNA och blod från NB hamnat på LH kläder.
Själv har jag svårt för att tänka mig att det inte finns DNA från annan på LH med tanke på det jobb hon hade.

Sedan är det ingen egentligen som med säkerhet vet vad LH sysslade med på sin fritid i övrigt.
Och vilka hon träffade och umgicks med.
Det är märkligt att Pappan tyckte inte om när LH klädde sig utmanande.
LH fick heller inte delta på Facebook.
Varför???

Varför funderar du över det?
2016-01-17, 11:16
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
[/b]

Varför funderar du över det?

Jag är lika frågande som du över vad han menar !
2016-01-17, 11:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
På vilket sätt är det fullkomligt klarlagt att det inte finns DNA som bara inte är hittat?
Gör dig inte dum. Det kan naturligtvis bara vara fullkomligt klarlagt att det inte finns några spår av annans DNA i de analyserade proverna, men det är viktigt nog för diskussionen.
2016-01-17, 11:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Gör dig inte dum. Det kan naturligtvis bara vara fullkomligt klarlagt att det inte finns några spår av annans DNA i de analyserade proverna, men det är viktigt nog för diskussionen.
Jag gör mig inte dum. Många drar slutsatsen att det inte finns spår när det inte har hittats spår, typ "varför finns inte NB:s DNA på tejpen", när rätt fråga är "varför hittades inte NB:s DNA på tejpen". Så det är viktigt att skilja på begreppen finnas och hittas.
2016-01-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag gör mig inte dum. Många drar slutsatsen att det inte finns spår när det inte har hittats spår, typ "varför finns inte NB:s DNA på tejpen", när rätt fråga är "varför hittades inte NB:s DNA på tejpen". Så det är viktigt att skilja på begreppen finnas och hittas.

Jag undrar fortfarande varför pelle9876 funderar över vad Lisa sysslade med på sin fritid i övrigt, vilka hon träffade och umgicks med, och varför pelle 9876 tycker det är märkligt att Lisas pappa inte tyckte om att Lisa klädde sig utmanande, och varför hon inte fick ha Facebook

Men i väntan på svar från pelle 9876 så är det här som du tar upp intressant!

Det är viktigt att skilja på dessa begrepp tycker även jag - men jag tycker att dom hör ihop...?
För om jag säger jag kan hittas och därför finns jag
Då hör dom ihop enligt mitt sätt att se på det - jag vet inte vad du tycker om det?
2016-01-17, 12:29
Medlem
Citat:
Fyndvägen är Gum.
Denna väg tror man GM tagit med LH.

Där vittnena sett en bil som de tror tillhör NB är väg som går norr om Gum.
Och som kommer ut vid det så kallade Slottet och ner till NB bostad.
Alltså inte väg över Gum.

Det är mycket som inte stämmer i tid och vad vittnena tror sig sett.
Så jag tror att ingen kommer att bilda sig en uppfattning på vittnena.
De har spelat ut sin roll i sin velighet.

Själv har jag svårt för att tänka mig att det inte finns DNA från annan på LH med tanke på det jobb hon hade.

Sedan är det ingen egentligen som med säkerhet vet vad LH sysslade med på sin fritid i övrigt.
Och vilka hon träffade och umgicks med.
Det är märkligt att Pappan tyckte inte om när LH klädde sig utmanande.
LH fick heller inte delta på Facebook.
Varför???

har du någon källa eller liknande på det fetade? Hade missat det

Jag tycker inte att det är nåt konstigt att man som pappa inte vill att ens barn ska klä sig utmanande. Heller inget konstigt att man inte vill att ens barn ska vara aktiv på facebook
eftersom det förekommer att män/killar skickar nakenbilder på sig själva samt sexuella kommentarer i inboxen osv. Pappan kanske visste om detta eller läste om detta i media och efter detta sa han kanske till LH att han inte ville att hon skulle vara på facebook. Eller så var det av ngn annan anledning men vad spelar det för roll? Olika familjer har olika regler. En föräldrar tillåter inte att sina barn äter på snabbmatsrestauranger medans andra föräldrar köper ut från systemb*laget och ger till sina barn.

Jag tycker nog det är mer konstigt om förälder tycker att "klä sig utmanande" mm är något att eftersträva. Föräldrar har ändå visst ansvar för barn och man vill väll att de ska gå bra för barnen här i livet
Senast redigerad av ulvan 2016-01-17 kl. 12:35.
2016-01-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Den som vet om NB var oskyldig eller inte till mordet på Lisa är Irina. Fanns NB i bostaden vid 19.00 tiden kan inte han ha utfört något mord på Lisa, som borde vara självklart.
Vid förhören i Sverige säger Irina att NB fanns i bostaden 19.00 den 7 juni.
Vid förhören i Litauen av svensk polis säger hon att hon är 100% säker att NB fanns i bostaden vid 19.00 tiden.
Det framgår av hennes uttalande att NB är oskyldig till mordet på Lisa, men NB blev dömd för mordet i Tingsrätten.
Självklart mår hon dåligt, därför hon anser att NB är oskyldig, och ändå blivit dömd för mordet, därför har hon sannolikt inget större förtroende för svensk rättsväsen, som är den troliga orsaken att hon inte vill infinna sig personligen vid rättegången mot NB.
19.00 är ett bra riktmärke, därför den tiden kommer Gustav och dottern från Årnäs och kör in på herrgården.

Ville bara hoppa in och säga att det förekommer faktiskt att vittnen och andras historier inte stämmer med verkligheten fastän vittnena själva tror att de minns rätt. Så det kan även vara så att Irina själv inte exakt minns, även om hon borde ha märkt om han agerade konstigt efter det inträffade t ex.

Källa om man vill veta mer, där det sägs att "vittnesmål inte stämmer med övervakningsfilmer" :
https://www.bgplay.se/video/trovardighet-som-bevisning-vittnesmal-stammer-nastan-aldrig-med-overvakningsfilmer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in