Psykopati i en eller annan form tror jag. Han tvättar sig inte därför att han inte behöver det, han skiter i vad andra känner inför hans orenlighet, det har ingen betydelse, har antagligen suttit i hela livet. Dubbelspel, japp, det styrker min tro än mer.
Psykopati...är inte lika säker som du på det. Vad man väl skulle kunna säga mera säkert är att empati och medkänsla inte är framträdande egenskaper hos honom. Snarare tvärtom.
Att han struntar i hur andra uppfattar hans odör är en sak.
En vilja att hålla kvar sina egna kroppsdofter kan ha orsaker av psykologisk och/eller psykiatrisk natur och det är vad jag syftar på.
Enäggstvillingen behöver inte efterlysas, det räcker med någon som är till förväxling lik. Sid 434:
Citat:
25-35 år, lite mer kraftigt byggd, inte tjock och inte trådsmal, jeans och en grå t-shirt. Något
kortare än den andre killen. Jag ser inte riktig ansiktet. Jag skulle inte känna igen honom.
Mörkblont kort hår. Skulle någon säga att de är bröder så skulle jag inte bli förvånad.
Samma vittne berättade i TR att han inte kunde se skillnad på bröderna när de var tillsammans, däremot visste han vilken bror han såg ensam.
Det handlar inte om ett annat (halvblint?) vittne som säger sig inte ens ha sett NB:s ansikte; det är fråga om ett vittne som stått alldeles intill NB och som ansett att ett gammalt foto av honom varit mest likt den man hon stött samman med; t.o.m. sagt att mannen som stannat henne var som en kombination av fotot av NB och ett annat foto av en man med smalare ansikte (jmfr med fotot från övervakningskameran samma dag; c:a 8 min före mötet) samt slutligen i TR omedelbart känt igen NB som den man hon instinktivt lyckats undkomma genom att som svar på NB:s lömska försök att lura fram henne till sin bil bara peka i färdriktningen och omedelbart fortsätta att springa.
AB; NB:s bror, ratade vittnet direkt vid fotokonfrontationen eftersom hon givetvis såg skillnaderna, bl.a. AB:s karakteristiska öron. Däremot visste hon inte vem av bröderna hon sett vid lunchtid (hon visste f.ö. inte vid fotokonfrontationen att hon presenterats ett foto även av AB; ett foto hon som sagt omedelbart sorterat ut). Detta till trots tyckte hon när hon närmade sig den vinkande NB att hon sett honom tidigare och trodde att han kunde vara en av de som arbetat när hon och hennes sambo tidigare samma dag förevisats det pågående silobygget vid ladan. Hon kan även ha sett AB, och AB och NB kan säkert uppfattas som lika om man ser dem i sin helhet (kroppshållning och andra karakteristika) – men inte när man tittar dem rakt i ansiktet.
Så… En man ”som är till förväxling lik” NB skulle alltså ha befunnit sig på en plats där NB på minuten kan visas ha befunnit sig, stinka lika mycket rök som NB, parkera sin bil intill ett övergivet litet hus med ett snöre liggande innanför dörren liknande det man återfunnit kring LH:s hals och inne i slaktrummet, vara klädd i likaledes mörka kläder (jmfr NB:s klädsel på övervakningskameran), försökt locka joggerskan över vägen och sedan fram till sin bil på samma sätt det finns skäl anta att LH:s baneman gjort, uppvisat samma nervositet som den AJ vittnat om i samband med att NB tillfrågats om teleskoplastaren (eller som AB och IB vittnat om betr. hans alibi mm), innehaft samma vita, alt. silvriga bil… Och som om inte detta räckte och blev över: NB uppvisar också flera likheter med LH:s baneman: sexuellt hämmad tvångsonanist med beröringsskräck (t.o.m. vid tvättning av sig själv).
Jag tror, vill jag betona, att om det är en sexuell fantasi han vill förverkliga. Då har han preferenser, han går inte igång på vad som helst, Uppenbarligen inte hans mörkhåriga fru.
Vad vet vi han visar intresse för
# Ljusa Barbiedockor
# Ljus Adriana
# Ljus Lisa
Man kan stilla undra vad hans exfru hade för hårfärg?
EDIT. Detta är ingen normal man det handlar om.
Har för att frugan hade brunt hår på brölloppsbilden. Är säkert någon i tråden som minns.
Men hon kan ju ha ändrat hårfärg sedan dess.
Jag har inte varit så aktiv på ett tag i tråden men sist jag var här så ansåg man väl att han hade haft sex med sin fru dagen innan, så han borde ju ha tänt på sin fru också. Han kanske inte valde sin fru till offret för han kanske tyckte om sin fru och inte ville mörda henne alternativt att han var beroende av henne, hon verkade t ex tvätta hans kläder osv.
Senast redigerad av ulvan 2016-01-17 kl. 01:23.
Anledning: stavfel
Ja, det var Carolina (skjuten i ryggen), om jag minns rätt. Också en enstöring. Med fast jobb.
Tack, så hette hon. Jag minns att det var ingen rolig syn när hon hittades på skogsvägen efter några månader. Så jag förstår polisernas reaktion när dom öppnade dörren till klädskåpet på Martorp.
Psykopati...är inte lika säker som du på det. Vad man väl skulle kunna säga mera säkert är att empati och medkänsla inte är framträdande egenskaper hos honom. Snarare tvärtom.
Att han struntar i hur andra uppfattar hans odör är en sak.
En vilja att hålla kvar sina egna kroppsdofter kan ha orsaker av psykologisk och/eller psykiatrisk natur och det är vad jag syftar på.
Mmmmm eller så beror hans odör på att han kanske var för lat för att duscha Eller så är han van att duscha lite och inte brukade använda deo. En del som luktar "svett" fattar ju själva inte att de luktar. Vet några (polare) som inte duschar varje dag, men de är från andra länder och det verkar inte vara vanligt att duscha varje dag där (de flesta använder dock deo).
Läste att svenskar duschar för ofta och att man ska duscha var 3.e dag för det mår huden bäst av. Men det låter smutsigt att inte duscha 1-2 ggr per dag men tydligen är det för ofta.
Förr i tiden kan väl inte ens svenskar har duschat mer än en gång i veckan, fanns ju inte ens dusch
Tack, så hette hon. Jag minns att det var ingen rolig syn när hon hittades på skogsvägen efter några månader. Så jag förstår polisernas reaktion när dom öppnade dörren till klädskåpet på Martorp.
Mmmmm eller så beror hans odör på att han kanske var för lat för att duscha Eller så är han van att duscha lite och inte brukade använda deo. En del som luktar "svett" fattar ju själva inte att de luktar. Vet några (polare) som inte duschar varje dag, men de är från andra länder och det verkar inte vara vanligt att duscha varje dag där (de flesta använder dock deo).
Läste att svenskar duschar för ofta och att man ska duscha var 3.e dag för det mår huden bäst av. Men det låter smutsigt att inte duscha 1-2 ggr per dag men tydligen är det för ofta.
Förr i tiden kan väl inte ens svenskar har duschat mer än en gång i veckan, fanns ju inte ens dusch
Ehum...
Bror:
Citat:
Han är dålig på duscha. Han duschar en gång per månad.
Han kom hem bytte om och hon tvättar direkt.
Duschade han bara en gång per månad?
Jag menar väldigt sällan. Om hustrun byter i sängen så får hon säga till honom att duscha
men han vill inte göra det.
Fru:
Citat:
Hur ofta brukar Nerijus tvätta sig
Inte så ofta, kanske en gång per vecka
Tjatar du på att han ska tvätta sig
Ja jag får tvinga honom
Har han tvättat sig senaste veckan sedan i söndags
Osäker tror inte det
Har en bekant som var på rättegången vid TR:
Som berättade att det luktade mycket illa i hela salen av skit och nikotin:
Så han hade väll inte tvättat sig före TR-förhandlingen. Ushhhh och Fyyyyy