2016-01-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, ja jag tror att han är bitter och hatisk för att hon lämnade honom, lider kanske av att inte träffa sin dotter, vore intressant att se hur exet ser ut, det skulle inte förvåna mig om hon vid tillfället var långhårig och snygg.

Faktiskt, jag tror inte att sperman i ladan har med mordet att göra, besudlingarna har också med förhållandet till exet och dottern att göra men beror på ett överdrivet onanerande för att dämpa sin ångest, han mådde inte bra.

När han jobbade hade han annat att tänka på, men när det var söndag och brist på sysselsättning så kom tankarna igång, inte en slump att mordet skedde en söndag tror jag.

Ja, men exhustrun lämnade honom av en anledning, han misshandlande henne. Då måste han följdaktligen varit bitter och hatisk mot kvinnor redan från början. Innan hustrun.

Misshandeln kom först, sedan skyddades hon av AB och därefter skiljdes hon från NB. Får en känsla av att hon och dottern sedan "gick under jorden" av rädsla för NB. Min tolkning.

Vi vet inget om NB alls, än hans egen personliga beskrivning. Och det lilla AB nämnt.
2016-01-16, 22:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu är ju svart SUV ingen identitetshandling, så även om en sådan setts på grusvägen och identifierats så kan det nog ändå vara ett långskott att det handlar om ”aktuell” bil.
Innehavaren må va småkriminell men det ökar knappast sannolikheten för att vara inblandad i den här typen av avskyvärt brott.

Ovan förutsatt att SUV,en har betydelse för utredningen.

Mördare brukar väl ha en bakgrund med kriminalitet och/eller är känd av myndigheterna? I så fall ökar sannolikheten för att den kriminelle är mördaren framför den med blanka papper, eller?
2016-01-16, 22:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Jag förfasar mig inte över något:

Läs FUP sid: 997
Läst. Datumet 150706 finns på sidan 996, som bevis på en slarvig polisutredning. Vad menar du med inlägget?
2016-01-16, 22:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördare brukar väl ha en bakgrund med kriminalitet och/eller är känd av myndigheterna? I så fall ökar sannolikheten för att den kriminelle är mördaren framför den med blanka papper, eller?

Inte alla i den här kategorin av mördartyper. Så nej, alla är inte kriminella. Långström har lämnat undersökningar och vittnat om vilka typer som begår de här vidriga sexmorden.
Så det ökar ingenting mer än spekulationer med noll värde.
2016-01-16, 22:53
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, men exhustrun lämnade honom av en anledning, han misshandlande henne. Då måste han följdaktligen varit bitter och hatisk mot kvinnor redan från början. Innan hustrun.

Misshandeln kom först, sedan skyddades hon av AB och därefter skiljdes hon från NB. Får en känsla av att hon och dottern sedan "gick under jorden" av rädsla för NB. Min tolkning.

Vi vet inget om NB alls, än hans egen personliga beskrivning. Och det lilla AB nämnt.

Och det lilla AB nämner ska man kanske tolka utifrån att han själv satt häktad, och hemskt gärna ville åka hem till Litauen.
2016-01-16, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du får lägga till att nära anhörig kan inte tvingas att vittna. Hon kan ju däremot se det som trevlig resa och få träffa sin man. Resan är ju också gratis för hennes del.
Det är fritt val som anhörig, hon kan backa ur helt - men för övrigt är gräddfilen slut om hon säger ja. Vet du om det framkommit i media om nån besökt honom?
2016-01-16, 22:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det kan man ju inte veta, exet var kanske inte så trevlig mot NB, otrohet eller annat, men visst, det kan vara något ifrån barndomen, mamman eller annat.

Hur som helst, jag tror att NB mådde sämre när han var ledig, att jobba sex dagar i veckan befriade honom ifrån hjärnspöken och ångest så mycket som möjligt, det var antagligen pest för honom att vara ledig, sitta där och röka med fru och bror.

Jag minns inte, men när var IB med CJ i Torekov eller var det nu va nånstans? Hur ser nyhetsflödet i trakten ut vid tillfället?
2016-01-16, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Läst. Datumet 150706 finns på sidan 996, som bevis på en slarvig polisutredning. Vad menar du med inlägget?

Man ser datum och klockslag på foton och då handlar det om 2015/6/6.
VID KÄLLBY AFFÄR m.m. 2015-06-06
Enligt övervakningskameror anländer Nerius Bilevicius och Irina Bileviciene till affären i Källby klockan 20.07 den 7 juni 2015.
Nerijus Bilevicius besök på Handla`rn i Källby. 150706.
Uppgift
På övervakningsfilm från Handla´rn i Källby 150606 kl 19.12.20 kan man se att Nerijus
Bilevicius kommer i sin VW Sharan och parkerar utanför ingången(foto nr 1). Han går in och
handlar och betalar med kort, 150606 kl 19.21.38 (foto nr 2). Han lämnar platsen i sin bil
150606 kl 19.15.49(foto nr 3).
Kvitto från hans inköp bifogas som bilaga.
Foton från övervakningsfilm bifogas som bilaga.
OBS: Vid kontroll gjord tidigare av polispersonal som säkrat filmen i butiken visade det att
Handlaren KVITTO= 2015/6/6 Tid 19.21.51

Tändare 15:-
Öl 88.90:-
Kex 2.at 19.80
Cig LM 50:-
Cips 27.90
TOTALT= 201.60
kamerans klocka gick 7-8 minuter efter riktigt tid.
Nerijus Bilevicius lämnar Handla`rn i Källby i sin VW Sharan.19.15.49 = 19.22.49
Datum 2015-06-06 ----Lisa mördades 2015-06-07
Sid 997 i FUP

Om det är dålig Polis utredning vet jag inte, men något är fel i FUP ang. Kvitto.
2016-01-16, 22:57
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, det finns regler att följa och det är bara för dig att läsa igenom

Om du har svårt att komma ska du genast ringa eller skriva till domstolen och meddela detta. Giltiga ursäkter kan vara:
avbrott i allmänna kommunikationer,
plötslig sjukdom (meddela domstolen att du är sjuk, läkarintyg krävs alltid),
någon annan hindrande omständighet som man inte kunde förutse.
http://www.domstol.se/Till-dig-som-ar/Vittne/

Vad du anser är inte enligt reglerna för att vittna. Dessutom är det inte hennes ensak hur hon vill vittna utan det är domstolen som avgör det. Målet är av stort allmänintresse, så det tåls att vridas och vändas på hur mycket man vill då hon inte kommer infinna sig på plats.
Nu har ju Hovrätten godkänt att hon får vittna via telefonledning då få vi väl förutsaätta att hon har haft godkända skäl till det och jag har inga problem med det.
2016-01-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Och det lilla AB nämner ska man kanske tolka utifrån att han själv satt häktad, och hemskt gärna ville åka hem till Litauen.

Den lilla informationen hade absolut inget att göra med att han blev frisläppt alls. Det fanns helt enkelt inget som tekniskt kunde hålla för ett åtal mot AB.
Senast redigerad av Remark 2016-01-16 kl. 23:09.
2016-01-16, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Nu har ju Hovrätten godkänt att hon får vittna via telefonledning då få vi väl förutsaätta att hon har haft godkända skäl till det och jag har inga problem med det.
Jättebra, stanna där. Vi är två som ifrågasätter dina argument för övrigt gällande skäl om du inte förstod det.
Nu får vi se vad IB har att tillföra när tolkningen går bättre.
2016-01-16, 23:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Man ser datum och klockslag på foton och då handlar det om 2015/6/6.
VID KÄLLBY AFFÄR m.m. 2015-06-06
Enligt övervakningskameror anländer Nerius Bilevicius och Irina Bileviciene till affären i Källby klockan 20.07 den 7 juni 2015.
Nerijus Bilevicius besök på Handla`rn i Källby. 150706.
Uppgift
På övervakningsfilm från Handla´rn i Källby 150606 kl 19.12.20 kan man se att Nerijus
Bilevicius kommer i sin VW Sharan och parkerar utanför ingången(foto nr 1). Han går in och
handlar och betalar med kort, 150606 kl 19.21.38 (foto nr 2). Han lämnar platsen i sin bil
150606 kl 19.15.49(foto nr 3).
Kvitto från hans inköp bifogas som bilaga.
Foton från övervakningsfilm bifogas som bilaga.
OBS: Vid kontroll gjord tidigare av polispersonal som säkrat filmen i butiken visade det att
Handlaren KVITTO= 2015/6/6 Tid 19.21.51

Tändare 15:-
Öl 88.90:-
Kex 2.at 19.80
Cig LM 50:-
Cips 27.90
TOTALT= 201.60
kamerans klocka gick 7-8 minuter efter riktigt tid.
Nerijus Bilevicius lämnar Handla`rn i Källby i sin VW Sharan.19.15.49 = 19.22.49
Datum 2015-06-06 ----Lisa mördades 2015-06-07
Sid 997 i FUP

Om det är dålig Polis utredning vet jag inte, men något är fel i FUP ang. Kvitto.
Vad är citat och vad är dina kommentarer i inlägget? Vart vill du komma? Vad är fel ang. kvitto?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in