Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-16, 19:29
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Hur vet du att han blev misshandlad? Togs det några foton?
Varför togs inga foton om det var behov av läkarvård?
Varför lades anmälan ner om man visste vem gärningsmannen var?

Hur vet du vem som filmar?
Hur vet du vem som är kompis med vem i filmen? (där mesen utan kulor springer iväg när det bjuds på motstånd) (till skillnad mot flickan som han slog hårt i magen och slängde ner på marken)?
Hur vet du att kvinnornas förkämpe den store Arminas var en bråkstake?

Videon, din abderit.

Fråga läkaren som han gick till.

För att polis överlämnar ärendet till socialtjänst som i sin tur överlämnar det till skolan. Fjant, de är ju ej straffmyndiga ens; det handlar om 14-15 åringar.

Resten har framkommit av videon och av såna som till skillnad från dig inte är förblindade av hat. Tills dess att utredningen kommer ut är jag nöjd och Du är en ömklig liten människa.
Citera
2016-01-16, 19:35
Medlem
Quwaesad177s avatar
Skändandet av Arminas minne, förringandet av hans mord och urskuldandet av hans mördare börjar bli väldigt sorgligt.
Sjukt att så många låga, patetiska människor finns i samhället runt om oss och många i maktpositioner.
Fyfan alltså.
Rektorn och övriga på skolan, media och politiker mm har mycket på sina samveten och det här kan nu läggas till.
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-16 kl. 19:38.
Citera
2016-01-16, 19:37
Medlem
Avlyssnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Återigen var har BO rapporterats som en stökig bråkstake?

Lägg upp bevis som håller eller håll mun.
Sluta upp med dina sanslösa påståenden.

Skolan hans gjorde gällande att han var en bråkstake och att han var stökig. Läs tråden istället för att få utlopp för dina psykiska brister i allt jag skriver.
Citera
2016-01-16, 19:40
Medlem
Quwaesad177s avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/skolan-hade-forsokt-att-medla-i-konflikten/

Hmm, nej han beskrivs inte som en bråkstake inget heller om att han ska ha varit stökig.

Och då eftersom endast en av dom eskalerade "konflikten" till dödligt våld står det ganska klart vem som var den stökigaste av dom två.
Knivhugg bakifrån då.

Örfil jämfört med knivhugg i ryggen, örfil hugg i ryggen.. hm en av dom tycks ha lättare för grövre våld.. men vem av dom kan det vara?
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-16 kl. 19:55.
Citera
2016-01-16, 19:51
Medlem
Håller med om att hela den här historien och hur massmedia, skolan och även flera här i flashback hanterat detta är en skam.

Det allra verkar utmynna i att det är GM som ganska ensam får ta skulden för allt som hänt och att det är GM som hela tiden varit den som skapat olika situationer.

Vilket GM lär fortsätta med då GM inte är straffmyndig och många ser upp till GM som en tuff kille att inspireras av. Sådant brukar leda till att fler brott sker. Det får tiden utvisa.

Skola i övrigt påverkas såklart av alla händelser och man kan bara ana vad för tankar och känslor som strömmar igenom alla elevers huvuden.

Det är uppenbart att ämnet varit känsligt och att både polis, skola, sociala och massmedia har en stor skuld att bära i framförallt hur de utsatta har behandlats. Tjejerna som sextrakasserats men inte fått hjälp och så Arminas som blev brutalt mördad och sen uthängd med lögner och anklagelser som syftade till att GM skulle gjort något hedervärt genom att mörda Arminas.
Citera
2016-01-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Värmande att höra, mobbare vill vi inte ha! Eller folk som sextrakasserar tjejer. En skillnad mellan den goda killen i din klass och Arminas är att den senare inte alls har betraktats som någon mobbare. Tvärt om, både elever och lärare vittnar ju om hur underbart omtyckt Arminas var då han stod upp för en bra skola.

Nja, mobbarna fick inte mycket gehör för gnället så det blev väl mest ett: Jasså, och vad hade du gjort då?
Nu är jag väl inte helt övertygad om att BO i det aktuella fallet var förbehållslöst omtyckt av alla, GM hade nog säkert ett antal supporters, skitstövlar brukar ha det, tyvärr.
Misstänker att det inte kommer någon FUP med tanke på GMs ålder?
Citera
2016-01-16, 19:57
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palolem
Nja, mobbarna fick inte mycket gehör för gnället så det blev väl mest ett: Jasså, och vad hade du gjort då?
Nu är jag väl inte helt övertygad om att BO i det aktuella fallet var förbehållslöst omtyckt av alla, GM hade nog säkert ett antal supporters, skitstövlar brukar ha det, tyvärr.
Misstänker att det inte kommer någon FUP med tanke på GMs ålder?
Blir nog ingen polis/brottsutredning iaf då handlar om en under 15 år, och sen SOC skriver väl inga FUPar?
Citera
2016-01-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Blir nog ingen polis/brottsutredning iaf då handlar om en under 15 år, och sen SOC skriver väl inga FUPar?

Man får väl hoppas på att någon läcker.
Citera
2016-01-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceboxxx
Mitt första inlägg var riktat mot VitruvianskeMannen, som i sitt inlägg antydde att vi nu kan vara överens att GM inte var mobbad av BO, och att han hade sextrakasserat BO's tjejkompis, och därför åkte på stryk. Mitt svar till honom var då att vi inte alls vet att så är fallet, därför kan vi inte vara överens om det. Andra kan dementera mobbning allt de vill, och hänvisa till samma källor som jag, dock så hänvisar många i tråden till BO's kompisar när de hävdar att BO inte mobbade GM, jag anser inte att dessa är trovärdiga då de ju var vänner till BO och vissa av dem även var inblandade i den här soppan, tänker då främst på tjejkompisen. Du säger att uppgifterna om henne är obekräftade, men det är ju bekräftat av hennes egen mamma att hon blev avstängd när hon gick till rektorn, det borde ju säga en del iaf.

Om vi vänder på det istället då, kan Du hänvisa till någon källa som inte är BO's vänner eller anhöriga, som säger att BO inte mobbade GM? Jag har gett dig källor på allt som du bett om, så nu är det din tur att ta fram dina källor.

GM's pappa fick förfrågan att bli intervjuad av aftonbladet och gick med på det, även BO's familj fick den möjligheten men valde att avstå, och gick sedan ut i media i Litauen istället och totalsågade svensk flyktingpolitik. Jag tycker att det är ganska uppenbart att bådas föräldrar är partiska, så man ska nog ta allt de säger med en nypa salt i nuläget.

Trist att du tycker att jag försöker dra BO i smutsen, för det gör jag inte, någon "agenda" har jag heller inte, då jag inte har någon som helst sympati för GM, annat än att jag själv har haft med mobbning att göra på flera olika sätt, så jag kan tänka mig vilken sits han har suttit i. Har dessutom en närstående som var med om en liknande situation gällande nakenbilder via snapchat osv.

Jag har för övrigt en ganska klar bild av vad jag tror har hänt här, men det håller jag för mig själv eftersom det i nuläget endast är spekulationer från min sida.

Du glömde en sak, jag påstår inget och behöver således ej lägga fram något som skall styrka det. För vad skulle isf styrkas? utöver det, du liksom jag vet att dom uppgifter som finns kommer från exakt samma mediakälla, du kan inte ha undgått att det är det jag tryckt på att jag uppfattat som konstigt. Det finns ingen bild som kan ses som en etablerad sanning så länge det är så särdeles motsträviga uppgifter som dominerar. Men givetvis, jag kan länka uppenbarheter om det e så http://www.aftonbladet.se/tagg/f52315d1-6166-453f-8100-e8e5ce98c637/ce0babbd67/.

Sen att tycka att vissa saker är godtagbara som t.ex. Pappans uppgifter om mobbning(han är väl enda källan som går att uttolka för den versionen) och sen nu också tjejens mor, och samtidigt förkasta bo's kompisar och dylikt, hur falskt klingar inge det i dina öron. Höjden av selektivitet imo. Och ja du säger även att du inte har en agenda, varför väljer du då inte att diskutera tex uppgifter om att gm planerat det hela över julen? Ett bisart faktum om det stämmer. Eller möjligheterna att GMs trakasserier av tjejer faktiskt fortgått under lång tid? Dessa saker är väl minst lika intressanta om man nu är lagd så?

Som sagt ser jag dock helst att du ej spekulerar åt andra hållet heller utan att ha på fötterna. det gynnar väl vare sig gm bo eller diskussionen om du försvinner iväg i fabulerande å senare får ta tillbaka det om det Vidar sig va fel? Må dock säga att du e lugnare å resonablare än merparten här inne
Senast redigerad av malmi 2016-01-16 kl. 21:00.
Citera
2016-01-16, 20:46
Medlem
Var är de juridiskt kunniga som frekventerar andra trådar? Skulle vara intressant att höra hur det fungerar i sådana här fall med tanke på att det måste väl bli någon form av förundersökning för att utröna om det finns ev. medbrottslingar i straffbar ålder. Grävs den ner om det visar sig att det är en ensam GM under 15 år och blir den, åtminstone delvis, offentlig om det blir åtal mot medgärningsmän?
Hittills har tråden hållt en skrämmande låg nivå!
Citera
2016-01-16, 20:56
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Polisen gör en brottsutredning, men det blir inget åtal. Förmodligen avslutar polisen med endast ett kortfattat offentligt utlåtande.

Det är möjligt men mindre sannolikt att det blir "bevistalan", en rättegång för att fastställa vad som hänt.
Citera
2016-01-16, 21:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag såg ett förvirrat inlägg tidigare i tråden som hävdade att "Skolan hans gjorde gällande att han var en bråkstake och att han var stökig.".

Finns det något sådant belägg överhuvudtaget? Eller är det bara just ett förvirrat inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in