Citat:
Ursprungligen postat av
Iceboxxx
Mitt första inlägg var riktat mot VitruvianskeMannen, som i sitt inlägg antydde att vi nu kan vara överens att GM inte var mobbad av BO, och att han hade sextrakasserat BO's tjejkompis, och därför åkte på stryk. Mitt svar till honom var då att vi inte alls vet att så är fallet, därför kan vi inte vara överens om det. Andra kan dementera mobbning allt de vill, och hänvisa till samma källor som jag, dock så hänvisar många i tråden till BO's kompisar när de hävdar att BO inte mobbade GM, jag anser inte att dessa är trovärdiga då de ju var vänner till BO och vissa av dem även var inblandade i den här soppan, tänker då främst på tjejkompisen. Du säger att uppgifterna om henne är obekräftade, men det är ju bekräftat av hennes egen mamma att hon blev avstängd när hon gick till rektorn, det borde ju säga en del iaf.
Om vi vänder på det istället då, kan Du hänvisa till någon källa som inte är BO's vänner eller anhöriga, som säger att BO inte mobbade GM? Jag har gett dig källor på allt som du bett om, så nu är det din tur att ta fram dina källor.
GM's pappa fick förfrågan att bli intervjuad av aftonbladet och gick med på det, även BO's familj fick den möjligheten men valde att avstå, och gick sedan ut i media i Litauen istället och totalsågade svensk flyktingpolitik. Jag tycker att det är ganska uppenbart att bådas föräldrar är partiska, så man ska nog ta allt de säger med en nypa salt i nuläget.
Trist att du tycker att jag försöker dra BO i smutsen, för det gör jag inte, någon "agenda" har jag heller inte, då jag inte har någon som helst sympati för GM, annat än att jag själv har haft med mobbning att göra på flera olika sätt, så jag kan tänka mig vilken sits han har suttit i. Har dessutom en närstående som var med om en liknande situation gällande nakenbilder via snapchat osv.
Jag har för övrigt en ganska klar bild av vad jag tror har hänt här, men det håller jag för mig själv eftersom det i nuläget endast är spekulationer från min sida.
Du glömde en sak, jag påstår inget och behöver således ej lägga fram något som skall styrka det. För vad skulle isf styrkas? utöver det, du liksom jag vet att dom uppgifter som finns kommer från exakt samma mediakälla, du kan inte ha undgått att det är det jag tryckt på att jag uppfattat som konstigt. Det finns ingen bild som kan ses som en etablerad sanning så länge det är så särdeles motsträviga uppgifter som dominerar. Men givetvis, jag kan länka uppenbarheter om det e så
http://www.aftonbladet.se/tagg/f52315d1-6166-453f-8100-e8e5ce98c637/ce0babbd67/.
Sen att tycka att vissa saker är godtagbara som t.ex. Pappans uppgifter om mobbning(han är väl enda källan som går att uttolka för den versionen) och sen nu också tjejens mor, och samtidigt förkasta bo's kompisar och dylikt, hur falskt klingar inge det i dina öron. Höjden av selektivitet imo. Och ja du säger även att du inte har en agenda, varför väljer du då inte att diskutera tex uppgifter om att gm planerat det hela över julen? Ett bisart faktum om det stämmer. Eller möjligheterna att GMs trakasserier av tjejer faktiskt fortgått under lång tid? Dessa saker är väl minst lika intressanta om man nu är lagd så?
Som sagt ser jag dock helst att du ej spekulerar åt andra hållet heller utan att ha på fötterna. det gynnar väl vare sig gm bo eller diskussionen om du försvinner iväg i fabulerande å senare får ta tillbaka det om det Vidar sig va fel? Må dock säga att du e lugnare å resonablare än merparten här inne