2014-05-14, 00:09
Medlem
En ikon för mina citerade inlägg placerad precis bredvid meddelandenikonen och "Logga Ut" skulle vara alldeles utmärkt tycker jag. Det borde också stå hur många citerade inlägg som man inte läst, precis som det står hur många olästa PM man har.

Sedan borde man också kunna ställa in själv om man ska få en notifikation (med eller utan pop-up) när någon citerar en, liksom PM fungerar idag.
Citera
2014-05-14, 01:25
Medlem
Expels avatar
Vi kanske helt enkelt borde vara glada över det vi redan har?
I mina ögon så ser jag inga alls problem med forumet.
Citera
2014-05-14, 01:38
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expel
Vi kanske helt enkelt borde vara glada över det vi redan har?
I mina ögon så ser jag inga alls problem med forumet.

Skönare att ha en liten notifikation istället för att behöva klicka sig in för att veta om någon citerat dig.
Citera
2014-05-14, 01:47
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Skönare att ha en liten notifikation istället för att behöva klicka sig in för att veta om någon citerat dig.
Nej, det behövs inte fler siffror och påminnelser när vi redan har en fullt adekvat manuell funktion.
Citera
2014-05-14, 01:49
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Finns en funktion som gör precis vad du vill = ingen idé att slösa tid och kraft. Läste du f ö inte ÅG:s inlägg?
Citera
2014-05-14, 11:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Är det verkligen så jobbigt att klicka på "mina citerade inlägg" lite då och då om man nu anser sig så viktig och intressant att någon skulle citera en flera gånger i timmen?

Om du frågar mig - nej, det är inte speciellt besvärligt.
Citera
2014-05-14, 16:17
Medlem
Expels avatar
Citat:
Självklart är de det, men ifall du inte märkte vad användaren "ÅnkelGunnar" skrev i sin post så förstår du nog att det är en hel del jobb som måste utföras för att detta ska fungera problemfritt.

Citera
2014-05-14, 16:40
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Vi har lite sådana funktioner i planeringen, men det är lite andra strukturella förändringar som måste på plats först för att kunna skicka notifikationer, t ex vid citeringar. Vill bara nämna att det finns på kartan så att ni vet att vi läser alla förslag.

admin4
Citera
2014-05-14, 17:41
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Skillnaden mellan PM-ikonen och det här förslaget är att man vid PM bara behöver hålla koll på ett ställe i databasen. Ska man ha in en notis vid citering så måste man antingen bygga om forumet så att det vid postning av citerat inlägg läggs information i en ny tabell i databasen som sen kollas upp vid varje sidvisning, eller så måste forumet vid varje sidvisning göra en fullständig sökning på forumet efter användarens citerade inlägg.

Första lösningen kräver en hygglig teknikerinsats eftersom forumet idag inte ser en citering som något annat än text i ett inlägg och därför inte kan skilja på när någon citerar eller bara skriver ett vanligt inlägg. Andra lösningen innebär en oerhörd ökning i belastning på forumet och hade med största sannolikhet sänkt hela Flashback samt gjort det lätt att överbelasta forumet.

Tackar för ett seriöst svar. Det låter onekligen krångligt med de tekniska detaljerna, det hade jag missat. Frågan är om det kanske faktiskt är värt en hygglig teknikerinsats. Om det blir för mycket jobb så är det såklart inte längre intressant.

Tack igen ÅnkelGunnar, för att du tar förslag på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi har lite sådana funktioner i planeringen, men det är lite andra strukturella förändringar som måste på plats först för att kunna skicka notifikationer, t ex vid citeringar. Vill bara nämna att det finns på kartan så att ni vet att vi läser alla förslag.

admin4

Toppen. Det får ta den tid det tar.
Citera
2014-05-15, 01:10
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Om du frågar mig - nej, det är inte speciellt besvärligt.
Vilket är hela min andemening med den generella frågan. Sådana här förslag kommer bara från ungdomar som är curlade med att deras telefon blinkar och studsar så fort någon kommenterat sin frukost på fel FB.
Citera
2014-06-01, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vilket är hela min andemening med den generella frågan. Sådana här förslag kommer bara från ungdomar som är curlade med att deras telefon blinkar och studsar så fort någon kommenterat sin frukost på fel FB.

"Användarvänlighet" kallas det

En ikon bredvid pmikonen som var klickbar vore ju självklart bättre än som det är nu.
Eftersom "mina citerade inlägg" är den enda funktionen i kontrollpanelen där en notifikation fyller funktion, så vore det ju såklart logiskt om det flyttades bredvid det lilla pmkuvertet, så att man kan ha sina notifikationer på samma ställe.

Att svamla om lathet eller curlade ungdomar är bara idiotiskt när det handlar om interfacet på ett forum. Självklart ska det vara användarvänligt.

Ska någon av modsen eller modsens fanclub bemöta detta så vore jag glad för saklig ton utan en massa patetiska försök till spetsiga fyndigheter.
Citera
2016-01-15, 15:48
Medlem
TarzansFarsas avatar
1 år och 8 månader senare. Få det att hända admin! Ska inte vara svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in