2016-01-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
19.21 är på lördagen den 6/6
Lisa mördas på söndag 7/6
Och han var vid handlarn vid 20 tiden..
19.30 Skype med mamma

Tiderna finns angivna och är oantastliga - med korrektion för att klockor kan gå mer eller mindre fel.
Däremot finns inget belägg för att Lisa mördades den 7.6.
Senast redigerad av nopomil 2016-01-15 kl. 14:20.
2016-01-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Lisa anmäls som försvunnen först 21.47. Dessförinnan hade bara pappan och några till letat i området kring kaféet. Och det lär ha tagit ytterligare tid innan sökandet nått Martorp och dess omgivningar. Så möjligheten har defintivt funnits att placera kroppen i byssjan senare än den tid då NB antas ha gjort det.

Det finns heller inte angivet i fupen när första polispatrullen anlände - märkligt nog.
Däremot finns det vittnen på att det första som dök upp var en militärhelikopter.
2016-01-15, 13:29
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förutom live expressen och sen via en som närvarade och skriver krönika (expressen) finns det i i annan live. Förutom kränkande och irrationellt i förhållande till befintligt bevisning öppnade cafét på våren 2014 så hon kan orimligt ha lekt utifrån det heller:
Det finns väl ingen negativ värdering av ordet lek. Tvärt om. Alla leker vi ibland oavsett ålder livet ut utan att vara knäppisar.
2016-01-15, 13:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Man kan inte utesluta att Lisa har besökt ladan som har varit helt öppen frivilligt en/flera gånger. Hon har jobbat 10 dagar på caféet enligt pappan. Flertal skribenter har anser att påståendet är en kränkning av offret och offrets familj.

Hur tänker ni då? Hur kan det vara kränkande? Jag fick också på skallen när jag skrev något liknande. Ni får allt förklara vari krängningen ligger innan ni spekulerar vidare om att anmäla IR till advokatsamfundet.
Man kan helt utesluta att hon avsatt sitt hårstrå två meter upp på väggen oavsett.
Man kan helt utesluta lek och annat skit eftersom all teknisk bevisning är i ett sammanhang.
.. utöver att det är orimligt att hon skulle kliva runt i en skitig lada som 17 åring och plocka med snören.

Du förstår fortfarande inte? Då ska jag förklara igen då lekandet går hand i hand med ditt påstående om att hon via sin upptäckarglädje fann snören till en midsommarkrans och avsatte DNA:

En 17 åring har brutalt mördats och är återfunnen med blottat könsorgan med snöre runt halsen aka strypt och hängd.

Att då via extremt långsökt förklaring påstå att hon i upptäckarglädje eller lek skuttat runt i ladan är ytterst kränkande.

Gör ett jämförande exempel: Din mamma hittas naken - strypt, med snara runt halsen och fler meter silvertejp runt huvudet. Ett uppenbart horribelt vansinnesdåd.

Bortförklara nu snöret runt halsen med att din mamma, i ren upptäckarglädje, skuttat in nånstans för att göra en midsommarkrans eller lekt året innan på den platsen. Förringa hennes lidande via snöret som mördaren dödat henne med, förnedra din mamma med en irrationell omskrivning.
Kränk henne en gång till.
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Det finns väl ingen negativ värdering av ordet lek. Tvärt om. Alla leker vi ibland oavsett ålder livet ut utan att vara knäppisar.
Senast redigerad av develi 2016-01-15 kl. 13:46.
2016-01-15, 13:32
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Att Lena Svedung sagt att Lisa setts vid svart Kia SUV vid stängdags den 7 Juni.

Detta är helkonstigt, eller så verkar Lena Svedung ha fått tung häfta.

Hon borde väll begripa att om det är sant så kan det ha viss betydelse. Och berätta detta för Polis.

Det verkar som hon struntar i Lisa, och bara tänker på sina bullar och Cafe.

Jag tror det som hänt har tagit så jäkla hårt på Lena så det är nog förklaringen till lite konstiga uttalanden i bland.
Hon är nära bekant med Lisas mamma, det måste jobbigt.
2016-01-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Du tycker det verkar vara ett logiskt sätt att mörda Lisa på om mördaren är någon från "högre upp"? Eller menar du att dom gjorde så där för att sätta dit NB? Samt att dom medvetet spred både NBs och IBs DNA på offret för att rikta misstankarna dit? Ja då har du bra fantasi. Dessutom bad NB om ett falskt alibi vid aktuell tidpunkt, något som dom från "högre upp" aldrig kunnat styra, så det blev en riktig jackpot får man säga.

Ordet "jackpot" ger inga bra vibbar längre. Det borde du också inse.

Lisa har sannolikt dödats i hastigt vredesmod. Sedan behövs en syndabock. Helst en främling. Det är klassiskt.
2016-01-15, 13:34
Medlem
Citat:
Jag har inte ifrågasatt något om mordet på Lisa, jag är helt övertygad om att rätt GM nu sitter där han ska sitta.
Det har varit en stor och omfattande utredning och en sådan OTUR som NB skulle ha ang. teknisk bevisning-vittnen-DNA-tider. m.m
En sådan enorm OTUR kan ingen ha med alla fakta.
HR kommer att ge sin dom= Livstid

Stor omfattande partisk utredning som använder sig av hot och lögner under förhör. Men endast 10 ologiska DNA-spår. Som dessutom förutsades redan vid anhållandet. Se fup.
2016-01-15, 13:41
Medlem
Citat:
Mer Fakta du kan läsa:

Under rättegången hävdade Nerijus Bilevicius att han var i sin bostad under brotts tiden och han fick stöd för det påståendet av sin hustru.
Men hans alibi var inte tillräckligt starkt.
Konsekvent genom hela rättegången förnekade Nerijus Bilevicius att han begått brottet och han gav inte några förklaringar till varför hans DNA fanns på Lisa Holms kläder.
Om man granskar vad vittnen säger, så blir det bevisat att NB ljuger om att han var hemma under brottstiden.
Hans hustru begår falskt vittnesmål. NB ber också om falskt alibi om tiden.
AB (Brodern) är ännu tydligare (21/6, FUP s.1113):
Mmm var det då han sa också att ni inte skulle säga eller att ni skulle säga att han var
hemma innan klockan arton?
Nej så sa han alltså rakt ut till mig då man kom på måndagen för att hämta oss på förhör, det
var på kvällen jag minns inte exakt vad klockan var, jag har nog berättat om att det var två
personer som hade kommit i en Saab bil, och jag kommer inte ihåg exakt vad dom sa men
dom frågade oss om dom kunde komma in i huset eller i köket och han satt där du sitter och
han satt där advokaten sitter nu och alltså och han sa så här att om jag får frågan var han var
nånstans då skulle jag säga att han var hemma klockan sex, och då alltså tänkte jag på så här
ja han kanske hade varit hemma klockan arton för att han säger till mig att så, att jag skulle
säga på det här sättet, och nu när jag, alltså i efterhand när jag tänker i efterhand så kommer
jag på att han inte var hemma klockan sex
För så som du berättar idag här nu, så är det helt uppenbart att han inte var hemmaklockan sex
Nej han var inte hemma

Det är röriga och ledande förhör där den ljugande förhörsledaren Niklas Lindström använder sig av psykisk tortyr.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-15, 13:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ordet "jackpot" ger inga bra vibbar längre. Det borde du också inse.

Lisa har sannolikt dödats i hastigt vredesmod. Sedan behövs en syndabock. Helst en främling. Det är klassiskt.
Av vem?
2016-01-15, 13:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Du har rätt i mycket av det du skriver men det är svårt tycker jag att ta vittnen som dyker upp efter 7 månader på fullt allvar.
Det verkar ju nästan som den här ex Polisen mest är sur för att han inte fått den uppmärksamhet han skulle vilja ha.

Det kan väl knappast vara första gången som ett vittne kallas in sent i en domstolsförhandling, är det unikt, jag vet inte? Om nu vittnet inte kan tillföra något som ändrar domstolens syn på NB:s skuld, vad spelar det för större roll om han vittnar, vad är det konkret som är fel med att försvaret drar efter alla halmstrån som tänkas kan?

Både åklagarsidan och försvaret har rätt att föra fram sina argument, det är inte vi som ska avgöra vad som är rätt eller fel bara för att vi har en bestämd uppfattning i skuldfrågan. Vi vet inte vad IR vet, vi vet inte heller hur hon kommer att föra fram sin slutplädering, kanske syr hon ihop alla till synes kränkande frågor och yttringar och ger det en mening.

När jag hör IR ställa frågor så tycker jag faktiskt att hon är ganska bra på att ställa relevanta frågor till vittnena i tingsrätten. Först undrar man, varför frågor hon en sådan sak, för att en stund senare förstå att hon försöker plocka fram motsägelser, det är inget märkligt med det, det är hennes jobb att ifrågasätta bevisningen. Hur hon gör det är upp till henne.

Låt saken ha sin gång, det är rättvisa tycker jag.
2016-01-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Fantastiskt intressant att de flesta alternativteoretiker verkar ta avstamp i någon slags klasskamp. Rika och besuttna godsägare mot proletariatet, yrkesmilitärer mot stackars fattiga hantverkare som sliter för brödfödan och nu jämförelsen med makten och fyllbulten.

Tycker du själv att en teori med planterat DNA är rimlig? Vad stödjer den teorin?

Eller så handlar det om heder precis som brottmålsadvokaten nu plötsligt målsägandebiträdet Tore Brandtler öppet anger i sitt anförande i HR. Dvs du glömmer kön.
2016-01-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vilken sida i FUP ?

sid 920 - 922.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in