2016-01-15, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Handsken är intressant eftersom CB säger att han pratar med dem vid kl 08 borta vid Blomberg 10.
NB säger till honom att hans bror hittade den och pekar på honom. Detta enligt förhör i TR.
Detta säger även AB i FUP.
I TR gör NB däremot affär om att han hittat den och hade kunnat stoppa den i fickan och gömt den om han vore mördaren..
Det var kanske så att AB fann den och NB gavs ingen chans att stoppa den i nån ficka.

Så har jag också uppfattad det. AB hittade handsken först. Sedan kom dom andra in i Ladan så NB fick ingen chans att stoppa den i fickan. Helt enkelt.

Annars hade hade han tveklöst gjort det.

Att IR förvrider sanningen. Till att NB var den förste att hitta handsken och att han inte stoppade den i fickan, bevisar NBs oskuld.
2016-01-15, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nä nä, LÅ kommer till ladan, då ser han handsken, bröderna har varit där strax innan och pumpat bort vatten, varför smusslade inte NB bort handsken innan LÅ och AJ kom dit? Bröderna uppges ha anlänt en kvart tidigare än vanligt till jobbet om jag inte missminner mig.

Hur framgår det att AB inte var med? Bröderna anlände en kvart tidigare och bröderna pumpade bort vatten, då var väl AB med vid brunnen och såg handsken.
2016-01-15, 03:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur framgår det att AB inte var med? Bröderna anlände en kvart tidigare och bröderna pumpade bort vatten, då var väl AB med vid brunnen och såg handsken.

I så fall AB och LÅ, bröderna var på Blombergs 10 när LÅ kom dit och såg handsken väl synlig invid muren. Spelar ju ingen roll, bröderna hade redan varit där, varför tog inte NB bort handsken?

NB lät varken hjälm, jacka, mobil, bankkort eller annat ligga kvar i eller kring ladan, varför struntade han i handsken?
2016-01-15, 03:34
Medlem
Citat:
I så fall AB och LÅ, bröderna var på Blombergs 10 när LÅ kom dit och såg handsken väl synlig invid muren. Spelar ju ingen roll, bröderna hade redan varit där, varför tog inte NB bort handsken?

NB lät varken hjälm, jacka, mobil, bankkort eller annat ligga kvar i eller kring ladan, varför struntade han i handsken?

Mötet var i Ladan, inte Blpmberg10.

Varför stoppade han den inte i fickan? Han fick ingen chans, helt emkelt.
2016-01-15, 03:36
Medlem
Citat:

Var det inte så att NB säger till AB att låta den ligga eller liknande? Eller så drömmer jag nu. Han tog bort allt det som du skriver utom handsken för att hans bror var där, tror jag.
2016-01-15, 03:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så har jag också uppfattad det. AB hittade handsken först. Sedan kom dom andra in i Ladan så NB fick ingen chans att stoppa den i fickan. Helt enkelt.

Annars hade hade han tveklöst gjort det.

Att IR förvrider sanningen. Till att NB var den förste att hitta handsken och att han inte stoppade den i fickan, bevisar NBs oskuld.
IB säger det samma:
Citat:
Vänta. Ja de berättade att de kom till jobbet började jobba och alla arbetare och de gick där
och Aivarus hittade handske och sedan avspärrades det var det som det pratades om och det
var Lars och Arne och de kollade på handsken.
Ja han påstår han pekade ut den men det säger varken CB, IB eller AB nåt om - det handlar enbart om att AB såg den. Sen var även Lars och hans arbetare där så det gick väl inte att plocka upp den.
AB:
Citat:
Vad sa han om den?
Han sa ingenting.
Frågade du honom?
Jag frågade, varför skulle jag fråga? Jag bara lyfte och såg att den var inte min för att jag själv
jobbar alltid med hand … jobbar med handskar
Senast redigerad av develi 2016-01-15 kl. 03:43.
2016-01-15, 03:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mötet var i Ladan, inte Blpmberg10.

Varför stoppade han den inte i fickan? Han fick ingen chans, helt emkelt.

Visst, men LÅ säger i tingsrätten att han kommer till ladan 7:15, då har bröderna redan varit där och tömt brunnen, Henrik nämner något om nån handske, LÅ tänker inte på det förrän en stund senare, då flyttar ha upp den på muren för att den ligger i vägen just där de ska sätta väggar till elrummet, efter ytterligare en stund så kommer AJ, då visar LÅ handsken för AJ som då tar handsken till polisen.

När detta sker är bröderna på Blombergs 10. Bröderna brukade tömma brunnen säger LÅ, LÅ och resten brukade kommer något senare än bröderna.

Varför skulle inte NB ha en chans att smussla undan handsken om det bara var han och AB där? NB bestämmer, han kunde bara sagt åt AB att hämta något i bilen eller vad som helst, gå ut och kolla om han ser LÅ på vägen eller något.

EDIT;Jag litar mer på vad LÅ säger än vad NB, AB och IB säger tillsammans. Det finns en anledning till det.
Senast redigerad av OY 2016-01-15 kl. 03:46.
2016-01-15, 05:33
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Då blödde hon inte, för i så fall hade hon haft blodtryck under blödning och blött mycket mer.
Vems blod under naglarna? Kom det från NB och hade han rivmärken, armar, ansikte?
2016-01-15, 06:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Så nu är "trådsanningen" sann, det fanns tydligen en svart SUV vid caféet vid 18-tiden. Som jag har fått slita med denna svarta SUV sen jag skrev om det ryktet.

Men det som den "Lidköpings-(ö)kände" fd polisen Billy har att komma med ang. SUV lär väl inte påverka hovrätten.

Ja du skrev så här den 19 Juli, 2015 (mit fetande):

Citat Qwart:
Nåt jag fick höra och häpnade över var att en bekant till hen hade åkt förbi och sett Lisa stå och prata med nån i en svart SUV på andra sidan vägen (vid caféet) efter jobbet 7 juni, och då hade hon hjälmen "uppträdd" på ena armen.

Och så här den 5 Oktober, 2015:

Citat Qwart:
Jag är den ena som berättat detta, och är 99,99% säker på att inte den som hört detta ljög.
Tycker ändå det är märkligt, för jag tror inte SUV har med försvinnandet att göra, och de som berättade detta trodde inte heller denna SUV hade med försvinnandet att göra. MGM borde då varit i ladan och ropat på LH när SUV åkt.

Har du någon ytterligare info om denna iaktagelse?

Och vet du om det meddelades polis och i så fall när ?
2016-01-15, 07:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Ja något är konstigt. Det har kanske blivit samma som med Palmemordet, Christer Pettersson som jag aldrig trott ett ögonblick skulle vara mördaren - Högre upp. Kan det ha med LHs pappas yrke samt att få fast mördaren snabbt som ögat?
Vad har med Lisas pappas yrke att göra?
2016-01-15, 07:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag tror inte på handfängsel eller fångknop runt handlederna. Jackan krängd bakåt är en klassiker för att köpa lite tid. Kanske förbättrat med bindning utanpå jackan i höjd med armbågarna. Poängen för NB var dödskampen. Alltså Lisas utsiktslösa försök att få av snaran. Därav blod under naglar och på snaran. Snaran var väl dessutom utanpå håret. Bara snara som dras åt på det sättet borde inte ge blödningar.
Hur fick Lisa blod under naglarna, menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Vems blod under naglarna? Kom det från NB och hade han rivmärken, armar, ansikte?
Lisas.
2016-01-15, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är obehagligt att anspela på flickors på "heder" oavsett vilket nationalitet det är på han/de som gör det. Frågan som inte låter sig lätt besvaras är varför Lisas heder är ett så centralt tema hos "familjen".
Att anspela på "heder" i detta sammanhang har ju syftet att beskriva LH precis som hon var, d.v.s väluppfostrad, skötsam, hjälpsam och snäll - positiva, mänskliga egenskaper.
Det var så hon var Lisa. Det har familjen talat om, de som stod henne närmast och kände henne bäst.
Det ingår i deras personliga beskrivning av sin dotter i denna makabra, sorgliga historia.
Just de frågeställningar som uppstår - hur kunde denna ofattbara ondska drabba henne, hon var ju en sådan GOD människa. Vilket upplyser oss alla om att när ondskan slår till så där plötsligt, utan någon som helst förvarning, mitt i tryggheten, idyllen, lugnet, vardagen - så kan vem som helst drabbas, obönhörligen.
Rönnbäck har gjort sina smaklösa försök i att nedvärdera LH:s egenskaper. Hon har försökt insinuera om både det ena och det andra, ungefär som om LH skulle ha levt ett dubbelliv.
Det är en skymf mot offret. Förstår du ordet skymf?
IR kränker LH och hennes familj. Blir som en fortsatt skändning av offret.
Självklart vill Brandtler och familjen svara på dessa smaklösa påhopp som helt saknar verklighetsförankring. Är bara lögner och helt onödiga, vidriga och empatilösa spekulationer.

Mördaren NB framstår som ONDSKAN i sammanhanget. Han representerar ondskan som förstörde en familj liv. Ondskan som tog sig rätten att döda och skända en 17-årig försvarslös flicka.

Den mannen saknar all heder.
Senast redigerad av blackmolly123 2016-01-15 kl. 08:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in