Citat:
Ursprungligen postat av
Shaman2001
Nej, det verkar vara ni som tror det. Jag tror att det inte är sant att ALLT var HELT rent från främmande dna.
Förstår du då vad jag säger?
Jag förstår då vad du menar men förstår inte hur du tänker.
Utan att du ska behöva presentera ett trovärdigt och logiskt scenario så har jag ändå några frågor du kanske vill vara snäll att fundera lite på och sen svara på.
Är en massiv utredning där flera olika yrkeskategorier finns representerade.
Poliser, åklagaren, kriminaltekniker och rättsläkare b.la.
Alla dessa är människor, med känslor, förnuft och förmodligen en speciell bakgrund och anledning till att de sökt sig till de yrken de har. De gillar förmodligen att arbeta med människor, att hjälpa sina medmänniskor som råkat illa ut och de gillar förmodligen utmaningen det ger att alltid söka efter sanningen, att alltid försöka att utesluta sånt som inte är relevant, som illasinnade rykten, prestigejakt och förutfattade meningar om andra människor.
Tänk dig sen att många av de som jobbat med utredningen har egna familjer och egna barn, flera kanske har döttrar i Lisas ålder och att de bor och arbetar i samma del av landet där LH mördades och skändades av gärningsman med sexualsadistiskt motiv, ett dödande för den egna lustens skull - ett lustmord.
Fundera sen om det är RIMLIGT att tro att flera av dessa erfarna och kompetenta människor, med egna liv, egna barn och familjer, att dessa skulle riskera precis ALLT för att agera kriminellt och förvanska bevisen i syfte att sätta åt eventuellt "oskyldig" NB.
Att flera olika människor i utredningen, både poliser, kriminaltekniker och kanske åklagaren, skulle de vilja få sina liv raserade bara för att de ville sätta åt en balt som de "ändå trodde var skyldig"?
Med det så riskerar de att en sexualsadistisk mördare går lös, som hittar nya offer, kanske deras familjer själva blir drabbade?
De riskerar också åtal för sitt kriminella agerande och självklart riskerar de sina jobb.
De riskerar också sin heder och ära.
De riskerar att få skämmas för vad de gjort i hela sitt liv.
Är detta verkligen en RIMLIG tanke?