Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Absolut kan han åkt förbi även efter caféets öppettid, men det ser onekligen mer ut som hans tips bestått i att han noterat en mopedist i samband med att han gästat caféet, vilket i praktiken utesluter att det är Lisa han har sett.
Jag tror tidsnotering och beskrivning i hans tips har fått polisen att härleda observationen till den andra tjejen, och därmed inte ens hört honom.
Om hans tips hade rört sig inom det kritiska tidsspannet, då hade han garanterat hörts direkt, och uppgiften hamnat i antingen FUP eller slasken.
Skulle tro att han hördes redan igår, men han har ännu inte godkänts och jag tror faktiskt inte han kommer kallas heller, men vi lär förhoppningsvis få reda på vad hans tips bestått i.
Om det är som du säger så skulle Lars Johansson, åklagaren och TB inte flippa ut så totalt som dom gjör, till och med i media, för dom har ju i media sagt att dom vet vem han är, och därför vet dom ju förståss också vad det är för info han har, näää du Han har sannolik info som de 3 herrarna absolut INTE önskar skal komma ut, för det kommer säkerligen att vara till fördel för NB.
Jag menar om hans tipp var så helt ointressant, som LJ/ÅK och TB påstår, ja då så skulle
de 3 herrarna LJ/ÅK och TB väl bara låta IR göra bort sig med den fullständig ointressanta info i HR