2016-01-13, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Exakt! Jag skrev inlägg om präcis samma teori i förrgår:

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)
.. och präcis lika mycket ifrågasatte jag den märkliga slutsatsen du kom med:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-01-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Man har utrett alternativa GM alldeles för lite.
Om NB är oskyldig så bör GM känna till Byggnader om Områdena väl.
GM bör också känna till NB arbetsrutiner.
GM bör känna NB väl.

Jag tror att HR dömer NB mot sitt nekande och bara med hjälp av DNA och Blod.
Som kan vara av smittad art.

Jag tror att fallet L H kommer att leva kvar med många spekulationer i flera År.

Skulle vara en skandal för hela Sverige om NB är oskyldig.
Och blir oskyldigt dömd.

Om HR skulle fria mot DNA så skulle mycket för framtiden sättas ur spel när det gäller DNA betydelse som bevis.
Den risken tror jag inte HR tar.
Hellre fäller man så får framtiden utvisa eventuell skuld.

Så i stort tror jag det blir.

Det är mycket som är oklart.
Veliga vittnen som säger än det ena och än det andra.
Själv vill jag ifrågasätta Polis Ledningens arbete.
När jag 50 meter från där man hittade LH hittade hjulspår i terrängen o anmälde det till Polisledningen.
Så fick jag som svar.
Ä vi kanske har varit där tidigare.
Detta var dag 2 efter att LH saknades.

Det verkar som om Utredarna o Åklagare vill få till en Fällande Dom oavsett vad.
Bara för att slå sig för bröstet o säga att här kommer Vi, o fan va bra Vi är.

Storyn som Åklagaren målat upp verkar vara hämtad ur Sagans värd.
Finns inget som styrker att så har det gått till, detta till 100%.

LH kan lika gärna vara bortförd i Bil och aldrig varit i Ladan mittemot.
Därefter är allt Planterat.

Märk väl:
Inga DNA spår efter NB i Bod där man hittade LH.
Inga DNA spår på LH kropp.

Själv hoppas jag att Billy Bertilsson har något vettigt att komma med om han nu får vittna.
Jag känner honom personligen.
Han är en ansedd Polis som arbetat i Lidköping i många år.
De flesta Lidköpingsbor känner honom som mycket seriös.
Så har han något att komma med så bör det tas på största allvar.

Sedan tycker jag det är märkligt att inte folk i Familjen AJ kommer ihåg vad dom gjorde aktuell kväll.
Om de var o bytte kläder till ex.
Eller om de åkt till sin Bostad i Gum.
NB hejade ju på en av Sönerna ca 19.00 Söndag kväll.
Han kunde ju till o med se o ange färgen på kläderna.

Hoppas alla förstår hur viktigt det är att få till en rättvis Dom.
Och att man verkligen ser till att mer kommer på bordet för Dom.

Skulle NB vara oskyldig o Dömer honom så dödar man en person till i själen, men förhoppningsvis så fortsätter hjärtat att så.

Just så.. Det är ju inte bara du som har fått sina lämnade uppgifter "bortviftade" heller tyvärr..
2016-01-13, 22:24
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Oj, du är ganska snabb på att dra förhastade slutsatser och anklagar då åklagaren direkt för att ljuga om bevisningen, varför då?
Du skriver att "rättsläkaren själv aldrig sagt eller intygat något sådant påstående".

Vem är det som ljuger, är det du eller åklagaren?

Du kan börja läsa på sid 1722 om rättsläkarintyget.

På sid 1726 finns sammanställning, där står b.la;

"Undersökningsfynd:
Hudavskrapning på högra underarmen samt hudavskrapningar
på vänstra handryggen och fingrarna."

Ha ha det är ju det jag säger. Är det rättsläkaren utlåtande som står i RÄTTSINTYGET I FÖRUNDERSÖKNINGEN vi ska gå efter. Eller tycker du vi går på åklagarens tolkning. Ja va dum jag är, åklagaren har ju alltid rätt. Enligt Molly
2016-01-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så, om NB:s DNA hade funnits i byssjan så hade det talat för plantering?

NB påstår ju själv att någon satte hans DNA på byxor mm och ville dom sätta dit honom rejält så hade de kletat ner plåtskåpet oxå,
Personligen tror jag inte på att någon vill sätta dit honom,utan han ljuger som en häst travar
2016-01-13, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. och präcis lika mycket ifrågasatte jag den märkliga slutsatsen du kom med:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
.

Citat:
# Rättsläkaren är klädd på identiskt samma sätt som krim.tekniker - samma helkroppsdräkt, handskar samt munskydd. Denna engångs mundering åker hon liksom inte i från häktet till Martorp.

# De som vidrör Lisas kläder är teknikerna. De tas av i det skede som redan tidigare klargjorts då det gapades om urtagning skåp (när Ström kommit till plats, bäst att tillägga..)

Ex om trosan: Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm Sänt till NFC. Tillvarataget av: Brodén/Almgren/Carlsson.
Sen står samma sak på varje plagg inkl namn på personer. De läggs direkt ner i en påse, märks, dokumenteras inför NFC.
När har du tänkt att Ström är och tar i dem?
2016-01-13, 22:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja Lena Ström besiktigade IB ca 10 minuter innan hon besiktigade NB, du kan läsa mitt inlägg, från i förrgår, om det här:

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)

Du verkar ju ha koll. Hur lång tid efter detta var hon vid byssjan? Vem klädde av offret sina kläder?
2016-01-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Du måste ju skilja på åklagarens stämningansökan och rättsläkaren utlåtande.

Jadå, men jag uppfattade det som att Theforeigner undrade vart meningen gick att läsa så jag svarade bara på den frågan.
2016-01-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Jag tycker att hela förfarandet, val av platser DNA etc visar ett det är en korkad idiot, undrar verkligen om han skulle ha kunna iscensätta detta planerat, tror mer på impulser med viss beräkning ( tex hur han lurar till sig Adriana etc). Visst, rep etc i kopplingstationen, men i övrigt tror jag han är rätt korkad.

Det ser man ju på hur fönsterblecket är lagat, bara en idiot till snickare lagar det på det viset och tar betalt för jobbet....

Hade det vart bra planerat hade Adriana inte levt idag, det är vad jag tror...., sen han ju lite otur som tur är att farsan är vaken och drar igång söket så snabbt.....

NB är trolig ingen skicklig hantverkar, däremot tillskriver jag AB den kunskapen. Han hade gått yrkesskola i Litauen och var förman på det jobb han hade innan han kom till Blomberg. AB hade faktiskt jobbat i stort sett (-6 mån) hos Blomberg och i den ladan. Rimligen borde hans och de tre andra som jobbade där lämnat DNA avtryck efter sig?
2016-01-13, 22:30
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jadå, men jag uppfattade det som att Theforeigner undrade vart meningen gick att läsa så jag svarade bara på den frågan.

Ber om ursäkt.
2016-01-13, 22:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
NB påstår ju själv att någon satte hans DNA på byxor mm och ville dom sätta dit honom rejält så hade de kletat ner plåtskåpet oxå,
Personligen tror jag inte på att någon vill sätta dit honom,utan han ljuger som en häst travar
Så NB:s spekulation läggs honom till last. Om någon hade kletat ner skåpet var det planterat, men eftersom ingen hade gjort det så är det inte planterat.
2016-01-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så NB:s spekulation läggs honom till last. Om någon hade kletat ner skåpet var det planterat, men eftersom ingen hade gjort det så är det inte planterat.

Det som inte finns, finns inte, därmed heller inget uppsåt.
2016-01-13, 22:36
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NB är trolig ingen skicklig hantverkar, däremot tillskriver jag AB den kunskapen. Han hade gått yrkesskola i Litauen och var förman på det jobb han hade innan han kom till Blomberg. AB hade faktiskt jobbat i stort sett (-6 mån) hos Blomberg och i den ladan. Rimligen borde hans och de tre andra som jobbade där lämnat DNA avtryck efter sig?

Håller med!

Det finns naturligtvis massor av DNA från AB, "svensken" och andra, dock finns dom inte där man har anledning att kontrollera utifrån vad som hänt.

Hur det verkligen ligger till får vi tyvärr antagligen aldrig veta....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in