Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-13, 15:36
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=HpdcMkSPa4o
Citera
2016-01-13, 15:39
Medlem
P4 Malmöhus sa precis att det fanns polisanmälan från höstterminen mot båda pojkarna.
Citera
2016-01-13, 15:43
Medlem
countdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Litauen kan behöva få lite bättre rykte i det här landet, t ex med tanke på
vad som just nu pågår i en hovrätt i västra delen av Sverige. Ett brottsoffer
kan vara bra då.

Förstår att det är svårt att ha perspektiv på ett ganska anonymt och litet land. Låt mig berätta lite.

Det senaste decenniet har Litauen rest sig otroligt mycket. Faktiskt mer än sina grannar, som fortfarande hyser mycket kulturella inslag från forna Sovjet, dagens Ryssland och inte minst Polen. Litauerna ligger bäst till av dem alla, de har skapat ett kulturellt och nationellt eget värde som tas om hand. Den tidigare påtvingade katolska religionen har äntligen fått se konkurrens från de gamla hedniska religionerna som nu är ett stort kulturkapital som är av intresse för många historiker, och det med rätta efter att Litauen sedan 1500-talet har blivit tvingade till det ena eller andra och inte riktigt varit sina egna förrän nu.
Bra saker händer när folk värnar om sin kultur och ser till att ryska och polska minoriteter inte kan få sina konservativa pro-ryska agendor igenom. Med andra ord, risken är att de som lämnar Litauen (och gör det pga annat än jobb) inte har rent mjöl i påsen eller inte kan eller vill assimileras i landets nya moderna profil.
Framförallt i Litauens kulturella konst- och keramikdistrikt, finns de trevligaste, vettigaste och mest öppna människorna jag stött på när jag rest. De skulle inte byta den miljön mot nåt i Sverige, ens om de är fattiga konstnärer.

Och visst bekräftar detta att kultur är en företeelse som i allra högsta grad påverkar beteende, värderingar och tro, även om det senare även bygger upp kulturen så är det inte bara åt ett håll.

Vad anbelagar Lisa Holm så har jag goda skäl att tro att snubben blev ditsatt, men det hör inte till den här tråden och det tänker jag inte ta upp p.g.a. jag inte kan outa mig eller de som delgett mig insikt om fallet.
Senast redigerad av countdown 2016-01-13 kl. 15:46.
Citera
2016-01-13, 15:47
Medlem
Jag tänkte när jag fick höra om det här mordet:

"Hoppas att han som dog var en mobbare"

Nu verkar det som om han var det trots allt.
Hoppas att detta får alla skolor i Sverige att
sätta in ännu hårdare åtgårder mot
mobbingen pga det som har skett, och att
det inte stannar vid att man BARA tycker
synd om honom som dog.
Citera
2016-01-13, 15:48
Medlem
countdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag tänkte när jag fick höra om det här mordet:

"Hoppas att han som dog var en mobbare"

Nu verkar det som om han var det trots allt.
Hoppas att detta får alla skolor i Sverige att
sätta in ännu hårdare åtgårder mot
mobbingen pga det som har skett, och att
det inte stannar vid att man BARA tycker
synd om honom som dog.

Källor på att han var en mobbare? Har du eller dina kompisar blivit mobbade av honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
P4 Malmöhus sa precis att det fanns polisanmälan från höstterminen mot båda pojkarna.

Är det otänkbart att GM eller hans falang är precis de som anmält för att jävlas? Förmodligen har de uppmuntrats till det av skolan och fått stöd. Idag är det bara att slänga med rasistkortet så blir man curlad genom valfri instans.
Senast redigerad av countdown 2016-01-13 kl. 15:53.
Citera
2016-01-13, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, är han vänsterhänt så går det. Men det viktiga här är knappast exakt var hugget tog, utan att GM kom bakifrån och att BO således inte hade några möjligheter att försvara sig.
Var väl en tjej som skrev att han låg på en bänk. Då blir det väl inte så svårt att smyga upp bakifrån och hugga i hjärtat?
Men jag har inte hängt med hela tråden iofs.
Citera
2016-01-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countdown
Källor på att han var en mobbare? Har du eller dina kompisar blivit mobbade av honom?

Det här t.ex.

I beskrivningen till videon står det att han som
mördades slog mördaren för att han i sin tur hade
gjort dumma saker.

Vad ska man tro...

Jag står fast vid att den som mobbar utan anledning,
för att de tycker att det är kul, inte borde bli
förvånade den dag mobbingoffret bestämmer sig för
att ge tillbaka.

Det är naturligtvis alltid en tragedi att nån blir mördad.
Citera
2016-01-13, 15:57
Medlem
Cornholio.s avatar
Det var en nyanländ syrisk kolonisatör som mördade en klasskamrat, ett klassiskt muslimskt hedersmord och ingenting annat. Fyfan att det ska behöva bli så här i Sverige med alla dessa våldsamma kolonisatörer som mördar, våldtar, råna och misshandlar folk över minsta lilla och sen undrar folk varför SD växer
Citera
2016-01-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Herligt at læse påstande fra en SDere at stolta vita, ariska svenska politikere och embedsmænd absolut ingen ansvar har for vold och mord som begås i Sverige, det er enten blatter, kulturberikere, mördare och tjuvar från østeuropa eller om inget annat så finnar med kniver.

Du glömde några, kommunister, babbar (vad de nu är?), syrier, sandnegrer, arabnegrer, och skulle det mot all vetenskap vara vita så är dom antingen psykfall eller kufar.

Det här vet alla. Period
Citera
2016-01-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Det här t.ex.

I beskrivningen till videon står det att han som
mördades slog mördaren för att han i sin tur hade
gjort dumma saker.

Vad ska man tro...

Jag står fast vid att den som mobbar utan anledning,
för att de tycker att det är kul, inte borde bli
förvånade den dag mobbingoffret bestämmer sig för
att ge tillbaka.

Det är naturligtvis alltid en tragedi att nån blir mördad.

Fast den filmen visar ju inte att BO var mobbare. Hur fungerar det där uppe?
Citera
2016-01-13, 16:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Herligt at læse påstande fra en SDere at stolta vita, ariska svenska politikere och embedsmænd absolut ingen ansvar har for vold och mord som begås i Sverige, det er enten blatter, kulturberikere, mördare och tjuvar från østeuropa eller om inget annat så finnar med kniver.

De har tagit det ansvaret i många år genom mödravård, spädbarnsvård och socialtjänst för att minimera mängden "skadat gods".

Sen har det då kommit in en massa människor som nog får kallas för "skadat gods" som gör hela projektet förgäves, eftersom kulturen i samhället bestäms av volymen på det skadade godset. Ansvaret att hålla dem utanför har politikerna svikit, ja. Tillbaka till ruta 1.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-01-13 kl. 16:08.
Citera
2016-01-13, 16:07
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
Jag är dock medveten om att viss inbrottsligor härrör från dessa länder och känner till det tragiska dubbelmordet i Långared (Antbys) och Lisa Holm-fallet. Det ser jag dock inte som en indikator på att balter och polacker skulle vara mer våldsamma och primitiva än svenskar generellt.

Och dessutom måste klimatet för inbrottsligor vara sämre i de länderna än i Sverige, eftersom de hellre åker hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in