[quote=Decipi|56000921]Jag tycker du verkar påläst här.
Citat:
Hur är din uppfattning, har han planerat dettas mkt och denhär söndagen spanat mot caféet och haft det under uppsikt?
Ja, jag tror på en ganska omfattande planering. Ett misslyckat försök till överfall dagen innan hade pumpat upp adrenalinet rejält. Han stiger upp när hustrun har gått iväg hemifrån på morgonen, runt 09.00-tiden (IB uppger olika tider). L*sa passerar deras bostad strax efter kl 09 denna morgon - kanske fick han syn på henne redan då? Utan att väcka brorsan drar han till Gum för att montera fönsterbleck (3 st vittnesmål under fm), åker hem för att sova och låtsas vakna först på em då hustrun kommer hem. Från kl 16.00 åker han fram- och tillbaka, än hit för att hämta verktyg hemifrån, än dit för att "montera fönsterbleck" hos G*stav. Fönsterblecken är ett arbete som i normalfallet bör ha varit fixat på 20-30 min.
Så; mellan kl 16-18 kan han ha förberett sin anordning och går nu bara med förhoppningen att någon av mopedtjejerna blir ensam kvar efter stängningsdags.
Citat:
Hur tog han kontakt med LH eftersom moppen var på baksidan?
Går fram till henne och ber om hjälp av något slag, som han gjorde med A*riana dagen innan.
Citat:
Tror du det var under hot eller lyckades han lura henne?
Han kan ha haft kniven beredd ifall hon skulle vägra hjälpa till.
Citat:
Vad fick han å ta en sånhär sanslöst stor risk just denhär söndagen?
Han hade misslyckats med ont uppsåt kvällen innan och kokade därför inuti.