Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 19:05
Medlem
Jag är uppriktigt rädd för mina barns säkerhet i skolan(dock går dom inte i Broby) Dom trissar upp varandra genom Ask och snapchat så dom blir helt galna av alls som skrivs. Har vid otaliga tillfällen tagit mattknivar från barnens kompisar från det att dom var 13 år. Föräldrarna gör inget mer än hotar när man tar kontakt med dom, skolan gör nada och ingenting. Ungarna röker på till höger och vänster i skolan. Så kombinationen arga ev pårökta barn är aldrig bra,, Har eskalerat det sista året.
Citera
2016-01-12, 19:06
Medlem
lasternassummas avatar
Linsanity's inlägg:

Min fråga till Linsanity:

Från denna artikel i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22078387.ab

Svaren i Skolinspektionens enkät gjorde att Göingeskolan stack ut i den risk- och väsentlighetsanalys som alltid görs inför tillsyn av skolor. Anledningen: Enkätsvar som visar att det kan finnas problem med studiemiljön och tryggheten. En tillsyn var inplanerad, men nu kan den prioriteras ytterligare.
Vårdnadshavare, elever och pedagogisk personal svarade på enkäten i höstas.
– Man har svarat mer negativt kring studiemiljön och trygghet, och det är orsaken till att vi behöver besöka den här skolan, säger Lotta Kårlind, enhetschef på Skolinspektionen, till TT och jämför med enkätsvaren från andra skolor.

"Oroväckande bild"
Vid förra tillsynen som blev färdig 2012 fanns inte denna "oroväckande bild", enligt Kårlind. Men att enkäten vittnar om problem med studiemiljö och otrygghet är inget som rektor Robert Dirksen håller med om. Han beskriver skolan som lugn och trevlig.

Jag upprepar mina frågor till Linsanity:
– Är din inställning att det är OK att skuldbelägga den mördade för det som hänt?
– Är denna inställning och att allt är OK på skolan bara din egen, eller är den
representativ för alla som arbetar med och på skolan?

Om du inte svarar så tolkar jag det som att svaret är ja på båda
frågorna och då blir det lättare att förstå de ansträngningar, som
jag utgår kommer från skolan, att tysta ner vad som faktiskt
hänt.
Då ser det bättre ut att säga att det är en intern uppgörelse mellan
två pojkar och att den döda är en bråkmakare. Om denna beskrivning
är påhittad för att skydda de verkligt ansvariga så hoppas jag innerligt
att det kommer fram och att de ansvariga får ta de konsekvenser som
de förtjänar.

mvh/Bo
Citera
2016-01-12, 19:09
Medlem
Sånnys avatar
Intressant tweet.....
https://twitter.com/LadyAodh

Citera
2016-01-12, 19:17
Medlem
MrWins avatar
Eftersom GM inte är straffmyndig blir det ingen rättegång. De sociala myndigheterna håller styvt på sin sekretess. Så vitt jag kan förstå kommer allmänheten aldrig få kännedom om omständigheterna kring denna tragiska händelse.

Vi på flashback kommer inte få något facit på våra spekulationer.
Citera
2016-01-12, 19:17
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
I gruppen Sverigevänliga tjejer på fb har en anhörig till en tjej skrivit

Jenny N*lsson (*=i)

Hur hög sanningshalten är vet jag inte, hur kan man bli avstängd från skolan när man är hos rektorn och bevisar att man blir trakasserad med bilder? Men om det hon skriver är sant, så är det sinnessjukt. Rektorn får alltså bildbevis på att GM skickar snuskiga bilder till småtjejer men ändå görs inget åt saken, och detta leder tillslut till att en kille dog.

Och man blir så jävla irriterad när media för bara någon enstaka dag sen försvarar sig och skyller på polisen ang mörkandet på festivalen, det skrivs att det är ett svek mot tjejerna som har blivit utsatta och fan vet vad mer. Men så händer det igen. En kille dödas i skolan och media mörkar vad det är för kille som är GM (nyanländ) och bakgrunden till det hela.

Får inte in i huvudet hur de tänker...

Det är en policy som gäller. I och med #DNgate har denna policy kommit upp till diskussion men den gäller fortfarande.
Citera
2016-01-12, 19:21
Medlem
Jag ser att internationella "alternativa" media nu sprider historien att BO dog när han skyddade en svensk flicka från GM.

Finns det någon som helst fakta att gå på ännu eller har man helt enkelt kört google translate på Flashback och tagit det som låter bra?
Citera
2016-01-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sånny
Intressant tweet.....
https://twitter.com/LadyAodh

"Ann Kelly" är en troll. Personen bakom twitter kontor försöker skapa opinion genom att låtsas vara vit kvinnlig tonåring haha. Skulle ta "hennes" uppgifter med en nypa salt.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/de/74/88/de74887edd553a6c8fdf53a7bdefd9a1.jpg
Citera
2016-01-12, 19:22
Medlem
Citat:
Tragedin på Göingeskolan i Skåne kan vara resultatet av en plan.
Innan mordet besökte, enligt uppgifter till Aftonbladet, den misstänkte 14-åringen sajter där man lär sig att döda.

Citat:
Sedan dödsfallet blivit känt samlades ett 20-tal vänner till den dödade pojken för att på något sätt utkräva hämnd, enligt en källa.
Det förekommer också uppmaningar på sociala medier att hämnas.
Den misstänkta 14-åringen har omhändertagits av sociala myndigheter och även familjen har flyttats till ett säkrare boende på grund av risken för ytterligare våldsamheter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22076726.ab
Citera
2016-01-12, 19:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Varje gång någon blir mördad så är dom alltid den bästa som fanns och den personen gjorde aldrig någon annan illa osv. Det är bara att inte att i dom flesta fall så är dom inte guds bästa barn. Inte för att han förtjänar att bli mördad men han har säker bidragit till utgången själv på ett eller annat sätt. Har han betett sig illa mot någon så ska det också fram och vill du tolka det som att man skuldbelägger eller smutskastar BO så får du tycka det. Det blir extra smärtsamt när det framkommer fakta som inte stödjer den egna åsikten att han är guds bästa barn.

Jag har över huvud taget inte framfört några värderingar om vare sig
brottsoffer eller gärningsman.
Jag är däremot utomordentligt angelägen om att alla fakta läggs fram,
öppet och utan filtrering därför att delar av sanningen inte passar någon,
vare sig det är tjänstemän, politiker eller media.

Därutöver ansluter jag mig till en generell princip att man inte får smutskasta
en död. Om en sådan smutskastning dessutom går hand i hand med en agenda
som vill måla upp en falsk bild av vad som hänt, bara för att det skyddar eller
gagnar vissa personer eller värderingar, då får det mig att må rejält dåligt.

Bevisa att jag har fel genom att lägga alla fakta på bordet!

Jag talar inte i första hand om att peka ut personer, jag tycker bara
att alla, allmänheten och de som bor och har barn i Östra Göinge, har
rätt att få veta vad som faktiskt har hänt, så att man utgående från
fakta kan vidta de åtgärder som krävs för att detta inte upprepas.
I Broby och i alla andra skolor.

Rent personligt vill jag uttrycka mitt deltagande till offrets familj.
Hela händelseförloppet är naturligtvis en tragedi för alla inblandade.

mvh/Bo
Citera
2016-01-12, 19:24
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LNBW
Jag ser att internationella "alternativa" media nu sprider historien att BO dog när han skyddade en svensk flicka från GM.

Finns det någon som helst fakta att gå på ännu eller har man helt enkelt kört google translate på Flashback och tagit det som låter bra?

BOs vänner skrev på Facebook bland annat på skolans egna Facebooksida om vad som hade hänt. Skolan raderade rubbet. Det är inte Flashback som är källan utan vänner till BO och det faktum att problemen på skolan inte existerade vid undersökningen 2012.
Citera
2016-01-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vad gäller brottsoffret så är det ytterligt få migranter därifrån som inte kommer hit som arbetskraftsinvandrare. med största sannolikhet tillhör hans föräldrar just den kategorin, men om du har en källa som bestyrker motsatsen tar vi gärna del av den

Både GM:s och BO:s närmast anhöriga tillhör samtliga kategorin "tar del av det av svenska skattebetalare uppbyggda välfärdssamhället" och då i form av ett av samhället betalt boende och försörjningsstöd för övriga levnadsomkostnader, dvs inresta för att "att få del av" och "inte arbeta för" den svenska välfärdens bevarande.

310.000 sitter som bekant ute i obygderna och lever på samma sätt. Dock under påvrare förhållanden, men förväntningarna på en lyxigare tillvaro av välfärden är nu enormt stor. Snart brister fördämningarna. Gruppslagsmål, skadegörelser, fylleri och brott runt flyktingförläggningarna i Norrland är nu så stora att det idag upptar all polisiär verksamhet där.
Citera
2016-01-12, 19:37
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
’Besökte sajter för att lära sig hur man dödar’
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22076726.ab

Fräckt. Planerat och genomfört målmedvetet. Titta nu när han knallar vidare i livet med en liten smäll på handen och ett "aja baja!"

Intressant även att man väljer att evakuera familjen för att skydda dom. I klartext; Man skyddar mördarens anhöriga och ser till att dom känner sig trygga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in