2016-01-12, 15:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och vad för slags nödsituation skulle ha lurat Lisa in i ladan ända in till platsen för örhängena?
Du har antingen en minnesstörning eller så är det nåt som blockerar din tankeverksamhet då jag har förklarat detta otaliga gånger:

1. Han slår till utanför porten och drar in henne snabbt i ladan. Därinne uppstår en kamp och örhängen och handske tappas.

2. Pappan tolkar det som en nödsituation utifrån hennes personlighet, hur han känner sin dotter - att NB på något sätt påkallar hennes uppmärksamhet.
Hur fan han beter sig specifikt vet ingen men man vet att detta förekommer via vetenskapen och det finns otaliga exempel på deras förslagenhet.

Citat:
Och varför lämnade hon startnyckeln?
Skulle du ordna med en massa saker om en människa är i nöd? Eller är det troligt att man lämnar saker i all hast?
2016-01-12, 15:19
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ja, trist med alla upprepningar. Du tycks ha känt Lisa bättre än hennes pappa. Hon hade aldrig följt med en främmande person in i ladan.

Du har ju redan fått svar på din fråga av mig och flertal andra. https://www.flashback.org/sp55993959 Hur vore det om du läser det man skriver. När vänner och anhöriga beskriver Lisa som hjälpsam, vad innebär det för dig?
Senast redigerad av henkess 2016-01-12 kl. 15:23.
2016-01-12, 15:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du har ju redan fått svar på din fråga av mig och flertal andra. Hur vore det om du läser det man skriver. När vänner och anhöriga beskriver Lisa som hjälpsam, vad innebär det för dig?
Intressant ordval - trist med alla upprepningar.. det kan kanske bero på mottagaren? Ovilja att förstå eller oförmåga? Hur många upprepningar med förklaringar ska det till månntro.

Hjälpsam är det samma som empatisk - upptäck en människa som är i nöd (alternativt låtsas som NB) och voila.. Ja, personen kommer att hjälpa till om denna goda egenskap finns i personligheten.
2016-01-12, 15:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har antingen en minnesstörning eller så är det nåt som blockerar din tankeverksamhet då jag har förklarat detta otaliga gånger:

1. Han slår till utanför porten och drar in henne snabbt i ladan. Därinne uppstår en kamp och örhängen och handske tappas.

2. Pappan tolkar det som en nödsituation utifrån hennes personlighet, hur han känner sin dotter - att NB på något sätt påkallar hennes uppmärksamhet.
Hur fan han beter sig specifikt vet ingen men man vet att detta förekommer via vetenskapen och det finns otaliga exempel på deras förslagenhet.

Skulle du ordna med en massa saker om en människa är i nöd? Eller är det troligt att man lämnar saker i all hast?
Jag har förklarat att hon kan inte ha tappat handsken och örhängena samtidigt, eftersom de låg på olika platser och det fanns inga spår av fajt.

Vad för nödsituation kan ha varit aktuellt?

Det är mycket enklare förklaring att hon gick självmant hela vägen in i mjölkrummet.
2016-01-12, 15:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
De behöver inte ramla av på en gång vid fösandet.

Endast 20 meter från NB:s bil, ingen annan i närheten och förhoppningar om att det hela skulle gå fort.
Något fick henne att tappa två örhängen på samma ställe. Hon kom utom synhåll från moppen, vem som helst kunde ha snott den med startnyckeln i.
2016-01-12, 15:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du har ju redan fått svar på din fråga av mig och flertal andra. https://www.flashback.org/sp55993959 Hur vore det om du läser det man skriver. När vänner och anhöriga beskriver Lisa som hjälpsam, vad innebär det för dig?
Hjälpsam och mycket blyg betyder att hon hjälper folk som hon känner.
2016-01-12, 15:27
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Jag har förklarat att hon kan inte ha tappat handsken och örhängena samtidigt, eftersom de låg på olika platser och det fanns inga spår av fajt.
Det är inget problem att hon tappade föremålen efter hand.
Citat:
Det är mycket enklare förklaring att hon gick självmant hela vägen in i mjölkrummet.
Knappast under omständigheterna.
2016-01-12, 15:29
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Något fick henne att tappa två örhängen på samma ställe.
Någon form av kontakt med mot hennes huvud, uppenbarligen.

Citat:
Hon kom utom synhåll från moppen, vem som helst kunde ha snott den med startnyckeln i.
Vem som helst som inte fanns där... Suck.
Du har väldigt svårt att tänka dig in i olika situationer.
2016-01-12, 15:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det är inget problem att hon tappade föremålen efter hand.

Knappast under omständigheterna.
Jo, eftersom de låg så långt från varandra. Handsken låg inte ens på vägen till mjölkrummet.

Varför inte det?
Citat:
Någon form av kontakt med mot hennes huvud, uppenbarligen.

Vem som helst som inte fanns där... Suck.
Du har väldigt svårt att tänka dig in i olika situationer.
Våld som inte gav spår? Det fanns lika många i pappas garage. Jag har inte alls svårt för att tänka mig in i situationer.
2016-01-12, 15:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad för nödsituation kan ha varit aktuellt?
Att luras över vägen är att gå/springa dit frivilligt aka självmant. Det är ett val eller via en instinkt som benen sätter fart.

1. Vi kan utgå från pappans nödsituation eftersom det är vad du skriver om som hänvisning: pappans ord.

2. NB låtsas således vara i nöd - skadad, ropar på hjälp.

3. Rent instinktivt, på bas av sin empatiska förmåga, lämnar Lisa moped med nycklar och påse vind för våg. Hon springer dit. Lisa luras således till ladans framsida, nånstans vid porten eller bilen.

4. När hon är framme slår han till direkt: aggressivt, våldsamt, målmedvetet. Han drar in henne i ladan.

5. Lisa försöker komma loss. Hon kan ha försökt springa rakt igenom ladan när hon väl inser allvaret. Den är öppen rakt igenom och där nånstans hittas handsken. NB har försökt greppa tag i henne och den ramlar av.

6. Jackan är skitig förutom hans blod. Det kan indikera på att hon ramlat omkull på den sandiga/jordiga marken under tiden hon har den på sig (dvs innan mjölkrummet då han drar i kläderna för att blotta hennes kön och bröst).

7. Han får tag i henne och släpar in henne i dörren till vänster till stalldelen. Där uppstår antingen en ny kamp där hon försöker slita sig loss eller så ramlar de av via det grepp han tar (örhängena ramlar lätt av).

8. Jag tror en kniv kan finnas med i sammanhanget eftersom han uppenbarligen har en sen då han ska skära ner henne.
Senast redigerad av develi 2016-01-12 kl. 15:38.
2016-01-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Skadan fick han troligen när han mördade Lisa.
Jag är Hantverkare sedan många år, och det är inte ofta man skadar sig bara en myt alltså.
Jag har följt fallet sedan dag ett, läst, sett och lyssnat på allt, NB är en notorisk lögnare och psykopat.
Han ljuger till och med om sådant som han inte har något att tjäna på.
Det sista du skriver är inte ens värt att kommentera, bara löjligt.

Vad är det han ljuger om då??
2016-01-12, 15:38
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Jo, eftersom de låg så långt från varandra. Handsken låg inte ens på vägen till mjölkrummet.

Varför inte det?
Kan ha kastats iväg av NB under eller efter dådet.

Citat:
Våld som inte gav spår?
Behöver inte göra det. Om han bara tar kring huvudet.

Citat:
Det fanns lika många i pappas garage.
Pappan kanske använde ett bildspråk?

Citat:
Jag har inte alls svårt för att tänka mig in i situationer.
Definitivt när det gäller hur människor agerar.

Tex att pappan sagt som han gjorde om garaget tar du som belägg för att det vore omöjligt att Lisa lämnat nyckeln i. Men man handlar olika givet situationen. Människor är inga robotar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in