Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 01:20
Medlem
Einsatzleiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zute
Är det confirmed att GM är icke svensk?
Riktiga källor alltså.
GM är icke svensk, enligt mycket pålitliga källor, har även namnet men lovade att inte gå ut med det.
Citera
Medlem
bredangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Seriöst?! Så det jag var med om i grundskolan är inte sant och du är källan på det? Käften med dig, du har verkligen ingen aning om vad jag varit med om.
Jag är uppväxt i en av Stockholms tuffaste förorter och gick i skolan där för 30 år sedan , aldrig att jag hörde någon skrika hora efter tjejerna .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INTJ
Struntprat! Jag gick också i skolan då och det var definitivt inget som skreks efter tjejer då! Lägg av med historieförvrängningar!
När jag gick i skolan så betedde sig killarna bra och aldrig fula ord som hora till tjejerna, inte förrens i högstadiet. Då hade vi en massa invandrare på skolan, det smög sig på. Och jo vissa svenska killar sög ju åt sig av detta beteende ju längre de umgicks med dem. Tyvärr. De anammade kvinnosynen och beteendena från dessa nyanlända. Allt skit spred sig. Skolorna har så sora skaror med nyanlända och därtill kommer svåra problem. Det drabbar alla, killar som tjejer. Hemskt.

Det är därför svensken flyttar, de som kan och har råd. Men då skolfriheten råder har skolor på bättre områden nu drabbats då ingen vill att ens barn går i invandrartäta skolor inte ens de nyanlända och då ökar problemet i många skolor som får dras med dessa kvinnofientliga flyktingmännen.
Senast redigerad av Singoallaa 2016-01-12 kl. 01:37.
Citera
2016-01-12, 01:21
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Det här är tyvärr standard och var det även jag gick grundskolan för 30 år sedan. Och jag kan tillägga att det var vita, svenska småpojkar som skrek hora efter sina 10-åriga klasskamrater. Det är hela synen på kvinnor och tjejer som är skev, det är inte ett problem som sitter i pigmenten utan i samhället.
Upphör omedelbart med att fara med osanningar din jävla clown, du försöker få det till att låta som att det alltid har varit status quo när det gäller horskrikeri, våld och otrevligheter i allmänhet.

Du är en lögnare, det är allt som behöver sägas.
Citera
2016-01-12, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Ord som "Hora" har skrikits i korridorerna i den svenska skolan redan på 70- och 80-talet. Det är knappast nåt nytt eller "nutida påfund" som du antyder.
Beror nog på vart i landet man bor, gissar jag på.
Citera
2016-01-12, 01:22
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Idag ger Google nästan 70 000 träffar på "anton lundin pettersson". Tror du en enda av de större tidningarna kommer släppa namnet på eller berätta om den etniska bakgrunden på dagens gärningsman. Jag frågar inte om det kommer få samma genomslag, jag frågar om du tror att EN ENDA av de större tidningarna kommer släppa någon typ av liknande information eller för den delen ens ytterst ytterst försiktigt försöka spekulera om det funnits kulturella orsaker till brottet. *host-host, hederkultur*

Att dra paralleller till ALP och medias publicerande av hans namn gentemot denna händelse är som att jämföra äpplen och päron.

ALP var straffmyndig och attackerade polisen, som sköt ihjäl honom. I det fallet var GM alltså myndig och avliden till följd av polisens ingripande. Inte konstigt att media publicerade hans namn. Lite skillnad mot denna händelse.

Vem GM egentligen är i denna händelse kommer väl klarna så småningom, men han är vid liv och är omyndig iallafall, den saken är klar.
Citera
2016-01-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
När jag gick i skolan så sa man inte heller hora, inte förrens i högstadiet. Då hade vi en massa invandrare på skolan plötsligt. Och jo vissa svenska killar sög ju åt sig arabernas beteende ju löngre de umgicks med dem. Tyvärr. Sådan kvinnosyn och beteenden sådant sprider sig till andra svenska elever. De annamar ett beteende eftersom skolorna har för stora o skaror av nyanlända ch därtill svåra problem. Det drabbar alla killar som tjejer.
Men varför anammar svenska ungdomar islamistiskt kvinnohat? Har de ingen medfödd/av föräldrar och samhälle inlärd moralisk kompass?
Citera
2016-01-12, 01:26
Medlem
det sägs att familjen till GM befinner sig på hemlig ort. Det finns tydligen personer som söker hämnd
Citera
2016-01-12, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Upphör omedelbart med att fara med osanningar din jävla clown, du försöker få det till att låta som att det alltid har varit status quo när det gäller horskrikeri, våld och otrevligheter i allmänhet.

Du är en lögnare, det är allt som behöver sägas.

Någon fler än mig som ser det här? Jag är kvinna och berättar min erfarenhet och tystas direkt av två män som säger att jag ljuger. Det är en röd tråd genom hela vårt samhälle ända från domstolar som misstror våldtäktsoffer till vardagliga livet. Det är exakt den här jargongen som är grunden och problemet till allt som kvinnor utsätts för. Respektlöshet, mindre värde och det vi berättar misstros, se exempel här.

Det var förmodligen därför BO klev in som kille och sa ifrån, för tjejens egna proster räknades inte. Mycket tragiskt att det skulle sluta som det gjorde. Mina tankar går till de anhöriga.
Citera
2016-01-12, 01:29
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
det sägs att familjen till GM befinner sig på hemlig ort. Det finns tydligen personer som söker hämnd
Dom kanske bara vill vara ifred från pressen och sörja sitt gossebarns dåd i lugn och ro.
Citera
2016-01-12, 01:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Det sägs av vem och de kan väl mycket väl befinna sig på hemlig ort ifall någon skulle få för sig att söka hämnd?
Citera
2016-01-12, 01:30
Medlem
Einsatzleiters avatar
Citat:
Vem säger det?
Blatten verkar ha 1400 kusiner syskon och släktingar, blir många negrer att gömma det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in