Citat:
Ursprungligen postat av
persona.von.grata
Det är säker olika.
Exempelvis mina föräldrar, arbetarklass, 40-talister, resonerar enligt följande.
- Det som myndigheter säger är sant och ska inte ifrågasättas.
- Det som tidningar skriver är sant och ska inte ifrågasättas.
- Det som TV-nyheterna påstår är sant och ska inte ifrågasättas.
Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Jag upplever att äldre litar på journalister för att det tidigare var enda sättet att få information om vad som hände i världen och att journalister tidigare helt enkelt berättade sanningen. Det sistnämnda vet jag dock förstås inte eftersom jag är för ung för att veta hur det var flera årtionden tillbaka.
Idag kan vem som helst följa alternativa medier i sitt facebookflöde, och även de som inte själva följer alternativa medier ser ändå dessa artiklar när deras vänner gillar och kommenterar. Det går helt enkelt inte att dölja sanningen i samma mån i dagens samhälle, som det gick förut, då journalister hade monopol.
Använd inte era personliga och snäva synvinklar till att gissa hur en stor populayion resonerar.
Jorden roterar inte runt er navel, lyft blicken så ser ni mer.
Jag vet, eftersom jag diskuterar med många här på Flashback, att många av de mest insatta skribenterna är i den övre tredjedelen avseende ålder.
De mest korkade inläggen kommer från unga kommunister (alla är brinnande kommunister då de är unga).
När barnen föds och huslån skall amorteras då ändras den politiska tyngdpunkten.
Avseende alternativ media så upplever jag att de kring 20 är snävt insnöade och saknar kritiskt tänkande och fantasi.
Men jag kan ha fel.