2016-01-11, 20:01
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Jag tror att det är tvärtom de unga och obildade vilka okritiskt går på afabladet och metros lögner. Äldre är mer kritiska och har ett både bredare och djupare nätverk i fler åldrar.
Det är säker olika.
Exempelvis mina föräldrar, arbetarklass, 40-talister, resonerar enligt följande.
- Det som myndigheter säger är sant och ska inte ifrågasättas.
- Det som tidningar skriver är sant och ska inte ifrågasättas.
- Det som TV-nyheterna påstår är sant och ska inte ifrågasättas.
2016-01-11, 20:02
Medlem
Citat:
Jag tror att det är tvärtom de unga och obildade vilka okritiskt går på afabladet och metros lögner. Äldre är mer kritiska och har ett både bredare och djupare nätverk i fler åldrar.

Jag upplever att äldre litar på journalister för att det tidigare var enda sättet att få information om vad som hände i världen och att journalister tidigare helt enkelt berättade sanningen. Det sistnämnda vet jag dock förstås inte eftersom jag är för ung för att veta hur det var flera årtionden tillbaka.

Idag kan vem som helst följa alternativa medier i sitt facebookflöde, och även de som inte själva följer alternativa medier ser ändå dessa artiklar när deras vänner gillar och kommenterar. Det går helt enkelt inte att dölja sanningen i samma mån i dagens samhälle, som det gick förut, då journalister hade monopol.
2016-01-11, 20:11
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Det är säker olika.
Exempelvis mina föräldrar, arbetarklass, 40-talister, resonerar enligt följande.
- Det som myndigheter säger är sant och ska inte ifrågasättas.
- Det som tidningar skriver är sant och ska inte ifrågasättas.
- Det som TV-nyheterna påstår är sant och ska inte ifrågasättas.

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag upplever att äldre litar på journalister för att det tidigare var enda sättet att få information om vad som hände i världen och att journalister tidigare helt enkelt berättade sanningen. Det sistnämnda vet jag dock förstås inte eftersom jag är för ung för att veta hur det var flera årtionden tillbaka.

Idag kan vem som helst följa alternativa medier i sitt facebookflöde, och även de som inte själva följer alternativa medier ser ändå dessa artiklar när deras vänner gillar och kommenterar. Det går helt enkelt inte att dölja sanningen i samma mån i dagens samhälle, som det gick förut, då journalister hade monopol.
Använd inte era personliga och snäva synvinklar till att gissa hur en stor populayion resonerar.
Jorden roterar inte runt er navel, lyft blicken så ser ni mer.

Jag vet, eftersom jag diskuterar med många här på Flashback, att många av de mest insatta skribenterna är i den övre tredjedelen avseende ålder.

De mest korkade inläggen kommer från unga kommunister (alla är brinnande kommunister då de är unga).
När barnen föds och huslån skall amorteras då ändras den politiska tyngdpunkten.

Avseende alternativ media så upplever jag att de kring 20 är snävt insnöade och saknar kritiskt tänkande och fantasi.

Men jag kan ha fel.
2016-01-11, 20:18
Medlem
Citat:
Använd inte era personliga och snäva synvinklar till att gissa hur en stor populayion resonerar. Jorden roterar inte runt er navel, lyft blicken så ser ni mer.

Citat:
Jag vet, eftersom jag diskuterar med många här på Flashback

Citat:
Avseende alternativ media så upplever jag...

Jag låter ditt inlägg tala för sig själv. Det kanske är du som bör "lyfta blicken" så att du ser mer.
2016-01-11, 20:21
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag låter ditt inlägg tala för sig själv. Det kanske är du som bör "lyfta blicken" så att du ser mer.
Tack, det var vänligt av dig.
Då är vi överens om att i alla åldersklasser finns de vilka läser alternativmedua och kan dra egna slutsatser.
2016-01-11, 20:39
Medlem
Citat:
Tack, det var vänligt av dig.
Då är vi överens om att i alla åldersklasser finns de vilka läser alternativmedua och kan dra egna slutsatser.

Du tyckte att vi inte skulle använda "personliga synvinklar till att gissa" och att jorden inte roterade runt oss, och sedan motiverar du dina egna argument med just personliga synvinklar och egna upplevelser.

Självkännedom verkar inte vara din starka sida.

Men den här diskussionen är nu Off-Topic så jag kommer inte skriva något mer i saken.
2016-01-11, 23:40
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Normalt sett så brukar ju inte enskilda händelser göra några speciella avtryck i OU.
Jag tror dock att händelserna i Köln, Kalmar osv med dessa sexmobbar från MENA och nu i förlängningen skandalen om gammelmedias och polisens mörkande kan ge någon procent eller tre.
Syns nog dock inte förens i februaris undersökningar.
Man är ju ganska avtrubbad vid det här laget men helvete vad förbannad jag blev när jag såg Dan Eliasson nästan stå och le i intervjuerna.

Tror fler blev det. Och jag tror en hel del kvinnor kommer över nu när de inte kan blunda för vad de och deras döttrar har för framtid.
Första 30% kommer i feb eller mars.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2016-01-11 kl. 23:42.
2016-01-12, 00:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Normalt sett så brukar ju inte enskilda händelser göra några speciella avtryck i OU.
Jag tror dock att händelserna i Köln, Kalmar osv med dessa sexmobbar från MENA och nu i förlängningen skandalen om gammelmedias och polisens mörkande kan ge någon procent eller tre.
Man är ju ganska avtrubbad vid det här laget men helvete vad förbannad jag blev när jag såg Dan Eliasson nästan stå och le i intervjuerna.

Tror fler blev det. Och jag tror en hel del kvinnor kommer över nu när de inte kan blunda för vad de och deras döttrar har för framtid.

När föräldrar får veta att deras småflickor antastas av flyktingar rinner det över för de flesta. Det är höjden av otacksamhet att ta emot alla bidrag vi ger för att sedan utföra sexuella övergrepp på våra småflickor. Många kommer reagera att det räcker nu.
2016-01-12, 00:45
Medlem
Demoskop är klar (insamling av data) i morgon (tisdag 12/1). Dock oklart exakt vilken dag den publiceras.
2016-01-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
När föräldrar får veta att deras småflickor antastas av flyktingar rinner det över för de flesta. Det är höjden av otacksamhet att ta emot alla bidrag vi ger för att sedan utföra sexuella övergrepp på våra småflickor. Många kommer reagera att det räcker nu.

Men framför allt Arminas Pileckas, en invandrad 15-årig balt i Broby som fick plikta med sitt liv, när han skulle försvara några "svenska" tjejer från en blattes närmanden.

Tror när detta uppdagas, kommer SD öka med flera %, framför allt bland kvinnor!
Senast redigerad av Hultabultan 2016-01-12 kl. 01:05.
2016-01-12, 02:08
Medlem
Om det är något jag har lärt mig av att följa den här tråden och SDs opinionssiffror så är det att opinionen är trögrörlig och att det finns en fördröjning i reaktionstiden bland folket.

Ta exempelvis i somras när vi ibörjan av sommaren fortfarande låg och skvalpade kring valresultatet trots att det vällde in invandrare. Sedan fick vi höga siffror som höll i sig medelst en extrem propagandakampanj från medierna, för att sedan få en dipp efter ett par månader och sedan tillväxt igen.

Jag vill hävda att händelser sätter ordentliga avtryck i svensk opinion först efter 1-2månader. Så jag tror att övergreppen i Köln och medias mörkläggning av Stockholmsfestivalen kommer ge ett ordentligt uppryck i opinionen men först i februari-mars.

Jag gissar på att SD ökar med omkring +0.5 den här månaden i mätningarna för att sedan få 30+ procent i sentio och yougov senast i mars.
2016-01-12, 02:13
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Jag tror också att senaste tidens händelser har väckt folk mer än vanligt och kan göra avtryck på OU.
Det var över 4500 besökare inloggad på Avpixlat förut ikväll. Jag tro jag knappt sett 2000 innan som mest. Det händer någonting nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in