Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-11, 23:19
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag kan säga som såhär, att om namnuppgifterna är korrekta (om än felstavade) och det är rätt person jag lokaliserat så ser han faktiskt ut att vara just i 14-årsåldern. Jag har som sagt inte för avsikt att länka något, men har jag rätt så rör det sig inte om något s.k. "skäggbarn" i alla fall.

Skulle det nu vara rätt GM så känns det i alla fall som att han, med sina föräldrar, kommit till Sverige från Syrien för inte allt för länge sedan.

Ta infon för vad den är och med en nypa salt!

Hur stavar du namnet och är det på facebook du hittar "14-åringen"?
Citera
2016-01-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Det står INTE att båda är litauer... Exponerat verkar inte kunna litauiska..

exponerat skriver:

"Enligt litauisk media är båda pojkarna litauer och var inte vänner – om det stämmer eller inte vet vi dock inte. Google översätter inte det bästa." - See more at: http://www.exponerat.net/14-aring-knivhogg-15-aring-till-dods-pa-skaneskola/#sthash.6zzW3NQz.dpuf

...och enligt googles översättning av litauersidan:

"Båda - litauiska flyktingar och son - han studerade i klasserna, undervisas av hårdsvensktalande studenter. De var inte vänner."
Citera
2016-01-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Dagens mest korkade kommentar

Behagar du skämta? En litauer mördade bestialiskt Lisa Holm, litauer rånar och misshandlar gamla på landsbygden och bedriver diverse kriminalitet och skit i Sverige. Inte alla naturligtvis, men väldigt många.

De ska nog behandlas lite annorlunda än din familj, släkt, vänner eller grannar.

Det är bara vissa undantag som missköter sig.
Citera
2016-01-11, 23:22
Medlem
Attacherads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Om han heter Sven så ska du få mina besparingar. Du missar poängen och fattar du inte det s år du helt jävla efterbliven. Kör inga fattiga rasistkort för du fattar precis varför jag är förbannad. Några få jävlar förstör allt för alla.

Jag skiter i hur förbannad du är. Ska du bidra till tråden och kommer med namn så är det väl det minsta vi kan begära att du uppger rätt namn och en källa? Eller tycker du att kreti och pleti ska sitta och droppa namn tills tråden är fylld till bredden med påstådda namn? Då kan jag tala om att resultatet blir att det riktiga namnet på GM försvinner i mängden och tråden tappar då den inte tar sig framåt.

Jag delar din oro men var god och försök sansa dig. Fel namn och GM gör inget gott.
Citera
2016-01-11, 23:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
"Enligt inofficiella källor, hade Arminas kniv strejk fem skott som han dog."

Google Translate FTW!

Översättning till engelska blir bättre:
https://translate.google.se/translate?sl=lt&tl=en&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.15min.lt%2Fnaujiena%2Faktualu %2Fnusikaltimaiirnelaimes%2Fsvedijos-brubio-miestely je-keturiolikmetis-pabegelis-nuzude-penkiolikmeti-lietuvi-59-566265&edit-text=

Tydligen knivbråk på förmiddagen också. Inget samband.

Citat:
Another conflict with knives school had happened on the same day in the morning, but the connection between the two events has not been established.
Senast redigerad av PeterNoster 2016-01-11 kl. 23:26.
Citera
2016-01-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamrat
TV4 kör en nyhetssammanfattning där dem drar det viktigaste som hänt idag.

1. Bowie dött
2. Polisen mörkar övergrepp
3. Ny medicin mot cancer kan ha hittats

Sen är sändningen slut.

Är ju helt jävla otroligt att man inte ens nämner i 5 sekunder att en 15 åring blivit mördad på en skola.

Så jävla less på den här skiten nu
Detta vill nog msm glömma bort så snabbt som möjligt. Om det stämmer att BO försvarade en flicka som angreps av GM före jul, och att det är orsaken till dagens mord, så är det inget man vill ska nå fram till massorna. Det räcker med en lögn om att de två pojkarna bråkade.

Man kommer antagligen även att vilja mörka att flera elever redan tidigare varit rädda för GM, samt missförhållandena på skolan och rektorns samt kommunpolitikers underlåtenhet att agera. Allt detta ska gömmas och glömmas eftersom det inte passar medias dagordning.
Senast redigerad av herter 2016-01-11 kl. 23:27.
Citera
2016-01-11, 23:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
...och enligt googles översättning av litauersidan:

"Båda - litauiska flyktingar och son - han studerade i klasserna, undervisas av hårdsvensktalande studenter. De var inte vänner."

Väldigt dålig automatöversättning det blir med Google.

Det ska vara "litauisk" (singularis), det är brottsoffret.

Och "flyktingar och son" är GM. Rolig översättning!
Citera
2016-01-11, 23:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu

Han tycks stava lite olika och det finns två profiler, om det nu är rätt person dvs. För den ena profilen stavar han namnet "Ahmad Ahlajali" och för den andra "Ahmad Alhaj Ali". Som sagt så har jag ingen lust att hänga ut 14-åringar baserat på vad någon här på Flashback hört, men ja, det är på Facebook han finns i sådana fall.

Kan med andra ord vara en god idé att, åtminstone i det här läget, vänta med att låta någon så ung löpa gatlopp online.
Citera
2016-01-11, 23:26
Medlem
Einsatzleiters avatar
Ahmad Ahlajali på facebook, ser ut att vara i 14 års åldern, är svensk då en svensk tjej skrev på svenska på en av hans bilder, tjejen är även vän med Austin Zammar, som lade ut en bild på Arminas och skrev nått i stil med "rest in peace bror" så de mst ju stå nära..

Detta måste vara våran snubbe?
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermit
Jag vet ingenting om honom. Men en mycket trovärdig vän berättar på sin facebook om hur hennes barn reagerade (de går på samma skola)
Citerar ett inlägg hon gjort:

Enligt barnen här hemma hete mördaren archmed (stavning)...

"Bråket" började innan jullovet då mördaren slog en tjej i skolan och amiras (den avlidne) gick då i mellan å slog mördaren..
Idag så satt amiras å två tjej kompisar med en bänk.. varav amiras sprungit där ifrån flickorna den ena springer efter amiras som ligger nerstucken på golvet den andra springer efter hjälp.. nör amiras ligger där på golvet står mördaren fortfarande kvar mes knivrn i handen å tjejen utbrister - vad har du gjort?! Mördaren svarar henne då atr hon ska passa sig.. efter det ser hon kniven i handen på han.. dom försöker hjälpa sin vän på bästa vis.. lärare anländer till plats tar kniven ifrån han och skickar in han på lektionen igen.. polis å ambulans tillkallades..

Själv känner jag ju många som går på den skolan.. amiras var även en vän till "censur"...
En riktigt snäll å omtyckt kille var det..

Här ifrån går tankarna till hans familj å alla dom underbara vännerna han hade..

Ber om ursäkt för alla stavfel och särskrivningar som finns här. Det är alltså inte jag som skrivit detta, utan en kopia av det jag har läst.

Medan DN-gate fortfarande är i sitt inledningsskede och polisen anklagas för att inte skydda unga svenska flickor sker således detta.

Blir ju intressant att se hur MSM kommer skriva om det här för detta kommer alternativ media inte släppa.

Undrar också om skolorna kommer skrämma upp våra barn med nya berättelser om knivmord på skoltid eller om denna händelse tystas ner? GM har ju sannolikt fel hudfärg.
Citera
Medlem
fredricomartins avatar
Namnet ska fram.
Namn och personnummer.
Citera
2016-01-11, 23:27
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Det finns flera tidigare inlägg här från bekanta och bekantas bekanta till olika elever i skolan som i sin tur var närvarande och/eller i närheten när den litauiskstammade 15-åringen blev knivhuggen av den syrianske "14-åringen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in