2016-01-11, 18:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
OM du inte fattar vad hon menar visar det endast en brist i tankeförmågan hos dig.
Lustigt att så många inlägg här inte har fattat något vad IB menade.
Jag ställde frågan förut då du kallade mig idiot men det verkar ha raderats. Du skrev att det var en omskrivning och jag undrade vad det är för omskrivning då IR säger att hon kan ha varit i ladan och lekt. Eftersom du ånyo anser att vi är så förtappade intellektuellt så vore det tacknämligt om du förklarade det vi lyckas missa totalt.
2016-01-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Åklagare Lars-Göran Wennerholm får Pål Johansson att medge att han inte själv har hållit så många förhör sedan 1988.
Du har inte lyssnat på de här förhören eller sett inspelning på video?
– Nej, svarar Pål Johansson.

http://www.expressen.se/gt/nerijus-advokat-ladan-var-inte-avsparrad/

Samma visa som sist med den gamla pensionerade kriminalaren. Har dom inte fattat att denna åklagaren biter dom i röven?
Jag tycker att åklagaren i sig varit tam då det gäller att uttrycka sig, men jag kan inte anklaga honom för att inte sätta åt vittnen till den gräns att dom blir bortgjorda.
Adios Pål!

Enig med dig.

Blir förvånad av att dom sk expervittnen som IR kallar in är så dåligt förberedda, men det kan bero på hur IR framställt uppdraget.
2016-01-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Pål Johansson!!!! Vilket stolpskott, en gammal misslyckad Palme utredare.
Sänkt av Wennerholm på några minuter.
Precis som i TR så har Advokaten inte ett skit att komma med, det här är bara ett slöseri med skattepengar.

Han har massor av erfarenhet.
Resten spelar ingen roll, för det tar man inte hänsyn till.
2016-01-11, 18:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enig med dig.

Blir förvånad av att dom sk expervittnen som IR kallar in är så dåligt förberedda, men det kan bero på hur IR framställt uppdraget.
Hur skulle PJ ha förberett sig bättre? Hållit fler förhör på senare tid?
2016-01-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Han kunde väl lyssnat på inspelade förhör eller tittat på videouppspelningar. Parallellt med att han läste pappersutskrifterna t.ex. För att få en bättre uppfattning av förhörssituationen. Det vore väl det minsta man kunde begära.
2016-01-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Naa, han kunde ju ha läst på bättre, men dit sträckte sig väl inte checken.
2016-01-11, 18:41
Medlem
Lar3es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det FhL givetvis menar är att i utredningen är man öppen, men i förhörssituation där det kan finnas ett visst givet material att tillgå/använda sig av både för & emot en individ, då använder man det.

Självfallet om än att FhL uttryckte det väldigt klumpigt i detta sammanhang.
FhL ska endast förhålla sig till bevisningen och utifrån materialet trycka på för svar. Om svaren inte ges, som i detta fall, rättfärdigar det inte FhL att agera domstol som han nu uttryckt sig under förhör. I stil med "i domstol kommer det här hända...".

Citat:
I syfte att få svar och vid uteblivna svar - driva på - sedan kontrollera mot den öppna utredning - tillbaka till förhörsrummet igen.

Som jag skrev här ovan inom rimliga gränser ja. Jag tycker dock att det gått utanför rimliga gränser. Att hota med att NB:s fru är självmordsbenägen hör varken till eller från i förhållande till bevisning, mord eller utredning att göra. Inte heller att dom hängts ut i hemlandet har med saken att göra (som var en lögn).

Citat:
Man avhandlar en sak i taget, ofta separerat, under yppandeförbud tyst, efter egen bildad skalle och det är inte dubbelmoral. Det är polisens uppgift.

Dubbelmoralen som jag syftade på var att idag skulle FhL:s tillvägagångssätt i förhören utredas. Han erkände själv med "– Jag förstår att förhöret kan ha missuppfattats till att det var jag som skulle döma honom." Efter att han i princip tagit upp all bevisning som talar för att Nerijus Bilevicius är mördaren i rätten.

Att FhL senare i efterhand säger att utredningen ändå varit öppen för andra spår i utredningen kommer i skuggan då han själv inte kan besvara frågan som ställts i första hand. I synnerhet om man tagit orden "själv skulle döma honom" i mun.

Och då använde jag mig av ordet dubbelmoral alternativt hycklare, om än möjligen felaktigt, i stundens hetta.

Edit: Vilket är olyckligt då IR får fram sin poäng med själva vittnesmålet. (Som jag antar var hennes poäng).

Edit 2: Rättelse i ordningsföljden efter citat 3.
Senast redigerad av Lar3e 2016-01-11 kl. 19:16.
2016-01-11, 18:48
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Han har massor av erfarenhet.
Resten spelar ingen roll, för det tar man inte hänsyn till.

OK det är möjligt att han har men vad hjälper det !
Ingen av Advokatens sk Experter kan förändra läget för NB , sammantaget är bevisningen mot honom Blytung .
2016-01-11, 18:52
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lisas upptäckarglädje kanske - lekfullt plockade hon med snörena som äcklet snarare bundit henne med. Fy fan så nedvärderande för föräldrarna att lyssna på.

Jag har absolut aldrig hört nåt så långsökt komma nån gång från en profession. En 17 åring som vill leka i en skitig lada - lekt så hennes hårstrå sitter 2 meter upp på väggen?!

Men det visste vi ju, Lisa har varit inne och lekt med snören, kanske hon funderade på att binda sig en midsommarkrans

Advokaten uteslöt midsommarkransen, där gick visst en gräns även för henne. Allt övrigt har skrivits här på FB. T.o.m mjölkpaketet inkluderades. Sjukt!
2016-01-11, 19:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag tycker det är mer roande att han i ett förhör om hans förhörsteknik lyckas förmedla alla tunga bevis i hovrätten idag. Det hade inte din idol väntat sig...tyder på ett proffs

Touché! Men det fattade nog varken advokatskatan eller hennes wannabee-bisittare nopomil ;-))
2016-01-11, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lisas upptäckarglädje kanske - lekfullt plockade hon med snörena som äcklet snarare bundit henne med. Fy fan så nedvärderande för föräldrarna att lyssna på.

Jag har absolut aldrig hört nåt så långsökt komma nån gång från en profession. En 17 åring som vill leka i en skitig lada - lekt så hennes hårstrå sitter 2 meter upp på väggen?!

Citat:
– Det vet vi inte. Mest troligt har flickan varit levande en tid, i några dagar.
Inger Rönnbäck ifrågasatte också om Lisa Holm överhuvudtaget befunnit sig i ladan, där polisen har säkrat en rad DNA-spår från flickan och i vars sidobyggnad åklagaren menar att hon har mördats. Hon föreslog, att Lisa Holm kunde ha varit inne i ladan "och lekt", och att det är därför hennes DNA och hårstrå har säkrats på snöre och rör.
http://www.expressen.se/gt/nerijus-a...nte-avsparrad/

Mest troligt är - att Rönnbäck aldrig någonsin mer får förtroendet att "försvara" en klient och att hon blir utesluten ur advokatsamfundet.

Hennes osannolika dravel med alternativhypoteser, kränkningar, äckliga insinuationer och anklagelser har inte i en rättssal att göra. Vad är det hon håller på med?
Tror hon att hon får betalt för att försöka rentvå sitt eget namn, bli uppfattad som en tuff stjärnadvokat som inte skyr några medel eller vad hoppas hon på?
Hon jobbar knappast för klientens bästa med detta sanslöst pinsamma och osammanhängande svammel. Helt världsfrånvända argument, är som att hon tror att det handlar om att hon minsann ska visa alla att hon inte tagit åt sig alls av någon kritik utan hon vågar påstå precis vad som helst.
Är som hennes egen kamp mot hela världen och inte hennes kamp för Nerijus.
Moral, etik, logik, seriös, verklighetsförankrad? Hittar inga sådana egenskaper.

Och, så kränkande och nedlåtande mot Lisas familj att behöva lyssna på hennes bitter-knas-teorier.
Måste ha varit väldigt påfrestande för dem som satt och lyssnade. Inte bara för Lisas familj utan även för de som är juridiskt insatta och insatta i denna utredning.
Trodde att jag hört det värsta av henne i TR, att det inte kunde bli värre.
Det blev det.

Och hennes "expertvittne", lika dåligt påläst och förberedd som förre polispensionären. Vad har IR gett honom för uppdrag egentligen, om han bara läst förhören, inte tittat eller lyssnat? Är han där för syns skull? Så lätt den seriöse, kloke Wennerholm avslöjade bristande erfarenhet och kunskap även hos denne "expert."

Rönnbäck beter sig som en dåligt påläst, hämndlysten och bitter människa.
Man blir upprörd och skamsen å hennes vägnar samt tänker på alla de hon gör illa med sitt förtal.
Sänker också allmänhetens förtroende för advokater, mycket.
2016-01-11, 19:12
Medlem
Min bild av IR har verkligen stärkts att hon inte är en bra advokat,påstå att en 17åring "leker" i ladan, det är så patetiskt och man undrar nästan om hon är efterbliven. .
Visst hon fiskar väl efter alla förklaringar hon kan,men hon har inte förbättrat NB s chanser nånting snarare försämrat.Och vittnena gav inte mer än massa spekulationer,och antaganden utan bevisfakta..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in