2016-01-10, 13:56
Medlem
Don-Dallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmafosho
När jag va liten var jag väldigt "mamma kär" så innerst inne vill jag nog att det skall vara så igen..

Innerst inne vet jag att jag inte behöver henne, jag kan klara mig själv och leva mitt liv utan henne men jag vill ha en förälder. En bra förälder som man kan få råd ifrån när man står för olika vägskäl i livet osv, jag vet att hon aldrig kommer vara en sån förälder men jag hoppas väl någonstans att hon skall förändra.

Det är möjligt att din låtsaspappa skulle känna sig otroligt hedrad om du faktiskt frågade honom om han kunde axla den rollen. Han har ju trots allt varit med dig under nästan hela din uppväxt. Om du såg honom som en pappa tror jag nog också att han såg dig som en dotter. Jag tror nog att han skulle bli glad och även själv gynnas av att vara din vägledare genom livet. Prova fråga honom.
Citera
2016-01-10, 13:56
Medlem
När du skaffar en egen familj så kommer föräldrarnas betydelse avsevärt minska. Då är det dom som är de stora förlorarna inte du.
Jag tänker knappt på mina föräldrar längre, har fullt upp med min egna familj.
Citera
2016-01-10, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Dallas
Det är möjligt att din låtsaspappa skulle känna sig otroligt hedrad om du faktiskt frågade honom om han kunde axla den rollen. Han har ju trots allt varit med dig under nästan hela din uppväxt. Om du såg honom som en pappa tror jag nog också att han såg dig som en dotter. Jag tror nog att han skulle bli glad och även själv gynnas av att vara din vägledare genom livet. Prova fråga honom.
Tack, det skall jag göra!
Citera
2016-01-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krom
När du skaffar en egen familj så kommer föräldrarnas betydelse avsevärt minska. Då är det dom som är de stora förlorarna inte du.
Jag tänker knappt på mina föräldrar längre, har fullt upp med min egna familj.
Det är det jag hoppas på med, längtar jättemycket till egen familj men måste skaffa utbildning först. Tror att egna barn kommer bli min stora lycka här i livet, hoppas jag iallafall!
Citera
2016-01-10, 14:00
Medlem
beastlyys avatar
Grymt gripande historia. Kan verkligen inte förstå hur din uppväxt har varit då jag har haft en helt annan.

Kanske svårare sagt än gjort, men hade nog sagt upp all kontakt med din mamma och biologiska pappa. De verkar vara riktiga psykopater bägge två.

Skönt att du hade dig 'pappa' under uppväxten, har ni fortfarande kontakt?
Citera
2016-01-10, 14:06
Medlem
Du ska vara snäll mot din mamma, du har bara en och hon älskar dig men kanske saknar vissa verktyg i sin verktygslåda. Vissa människor är genuina rötägg men man ska ha extra tolerans med sina föräldrar.
Citera
2016-01-10, 14:18
Medlem
Don-Dallass avatar
Citat:
Tror att egna barn kommer bli min stora lycka här i livet, hoppas jag iallafall!

Jag önskar dig all lycka och glädje i ditt framtida familjeliv. Tänk på bara att lycka kan aldrig någonsin komma utifrån. Den hittar du endast hos dig själv beroende på hur du förhåller dig till världen.
Citera
2016-01-10, 15:35
Medlem
Lämna din familj och dra åt helvete. Seriöst, ta tag i ditt liv. Skit i din jävla familj. Du måste bort.
Citera
2016-01-10, 15:35
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Jo sant, hon är extremt duktig på att manipulera och jag är ett svagt offer för det hon gör/säger.
Hur gjorde du? Bara blockerade hennes nummer? Hur skulle det kännas om hon dog och du inte hade någon kontakt med henne i det sista? Hade nog haft en extrem jävla ånger..

Har hon behov utav att hon vill att folk skall tycka synd om henne? Beklagar hon ofta sig för vänner över "hur j-vlig du är" ?
Citera
2016-01-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Du ska vara snäll mot din mamma, du har bara en och hon älskar dig men kanske saknar vissa verktyg i sin verktygslåda. Vissa människor är genuina rötägg men man ska ha extra tolerans med sina föräldrar.

Såna som du kan dra åt helvete helt ärligt. Hennes mamma är en total skit och du säger att hon ska vara snäll? Det är ju uppenbart som fan att hon inte älskar henne. Den här mentaliteten har jag sett många ggr, speciellt bland blattar, att föräldrarna, speciellt mamma ska respekteras endast på meriten att hon är ens mamma även fast hon inte förtjänar det. Det finns absolut ingen logik i det.
Citera
2016-01-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Du ska vara snäll mot din mamma, du har bara en och hon älskar dig men kanske saknar vissa verktyg i sin verktygslåda.
+1

Min (begränsade) erfarenhet är att man riktar sin ilska mot den som finns där att rikta den mot.
Dvs en frånvarande manfigurpappa blir en idealfigur trots att det inte kostat honom ett dugg. En närvarande mamma blir nagelfaren ner till minsta inbillade tonfall.

(min erfarenhet kommer av omvända könsförhållanden men det bör inte spela någon roll.)
Citera
2016-01-10, 16:08
Medlem
Pan4evers avatar
Människor du föds med som föräldrar är som regel baserat i att världen vill lära dig något genom dem.

Allt är en prövning, många människor failar när det kommer till livet och istället får det till sysselsättning att se till att andra människor misslyckas likt dem: där som regel de försöker dra ner andra till deras nivå genom att anspela på skuld eller medkänsla (vilket de då iofs själva saknar och bara är ute efter att få fram en slags kapitulation inför förutsättningar man ska bryta sig ur).

Ge det du får och få det du ger, ger inte din morsa något så ge inget tillbaka.

Du är inte som en vovve som är biologiskt dömd att vara lojal.

Nej jag läste inte allt, men jag tolkar det som det går ut på det vanliga "jag är fast med packiga föräldrar/förälder och har lite issues med min inpräglingsmekanism så jag har inte lärt mig be den/dem dra åt helvete än"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in