[quote=riskybizzy|55951599]Vad har du för källa på att Krantz och Block var vänner? Block var väl chef för psykförsvaret så det vore ju väldigt intressant om det går att belägga.......
Citat:
Ursprungligen postat av
riskybizzy
"I Lingärdes PM står följande om F6:noch en i Stockholm som bedrev desinformation tillsammans med psykförsvaret och en fd IB-agent F6 på högerkanten (som synts i TV nyligen).
Eskil Block var avdelningsdirektör på FOA vid mordet. "
http://pastehtml.com/view/1dhmygc.txt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Eskil_Block
Citat:
Ursprungligen postat av
riskybizzy
Vad tror du Ove? Skulle Eskil Block kunna vara arkitekten bakom "Sydafrikaspåret"? I desinformationsyfte vill säga.
Jag noterade för något år sedan märkliga kommentarer ca ett år efter mordet i den s.k. "komtrafiken" som kan tolkas så.
Jag fick aldrig träffat Krantz och när jag sedan sökte närmare besked av Block direkt var även han död. Holmer och Lingärde hade också varit intressanta att höra tillsammans. Vilken info som är äkta eller avsiktligt ventilerad i falsk eller sann utrednings syfte är ju omöjligt att bevisa för någon om man inte vet hur de personliga förhållandena ser ut i varje skede. KOM-trafiken lär innehålla alla tolkningsmöjligheter som psykförsvaret förstås kunnat utnyttja och sälja till högstbjudande.....
Krantz, Block, Lingärde och Holmer kom jag fram till måste ha varit i god tro med ärlig avsikt att lösa mordet. Även om ingen av dem var direkt vän av Palme så hade de all respekt för hans fredligt demokratiska gärning. Samma inställning fanns hos Palmes personliga kontakter till CIA. Hur MI6 och GRU förhöll sig till NATO var däremot mer tveksamt. Tänk om Säpo tillsammans med dessa och svenska mediastyret förde en egen utrikespolitik över huvudet på eget folk och folkvalda!
Sydafrikaspår av olika slag fick jag veta var standard täckmantel för allehanda CIA maffiaaffärer världen runt. CIA hade även mandatet för Iran-Contras-affären. Denna lär Palme ha kunnat genomskåda såsom medlare i Irak. Palme kunde hota med att föra saken inför FN men erbjöds då säkert beskydd istället personligen mot det som CIA vet är ännu värre men heller inte kan förklara ens för sina egna nationer.
Redan -82 hade Craig Williamsson försökt värva folk för garanterat lönsamt attentat mot Palme. Ett tjugotal team fanns i beredskap för varje tänkbart tillfälle. Näss misstänktes ha varit i Beirut i samma syfte då han skuggades av MI6.
Den enda som kunnat vara kompetent nog och tillräckligt palmehatande för att genomföra spelet på denna högsta i nivå kom jag fram till måste ha varit självaste Jan Guillou. Ingen kan nu anklaga honom för mordet eftersom Naess med stöd av Lisbet och KOFeldt kunnat utnyttja en lucka i författningen till att ta sig rätten att undanröja Palme och hemlighålla alla bevis i förmenta nationens intresse.